Lenovo Yoga Book 9i הוא מחשב טוב – שלא סביר שיהפוך ללהיט

המחשב החדש של לנובו הוא מאוד ייחודי ומאוד מעניין, אבל קשה לראות אותו הופך ללהיט מכירות - כפי שגם החברה יודעת מהניסיונות הקודמים שלה בשוק

מחשב ה-Lenovo Yoga Book 9i.

לנובו, שנמצאת בדרך להשקה רשמית בישראל של מחשב דו מסכי חדש בשם Yoga Book 9i, יכולה לומר שכבר יש לה ניסיון בתחום. עוד לפני ששחררה לפני כמה שנים את ThinkPad X1 Fold עם מסך אחד מתקפל, היא השיקה מחשבי Yoga Book ראשונים שהיו מבוססים על שני מסכים שונים – אחד צבעוני ומלא, והשני מבוסס על תצוגת דיו, ששימש לצורך מקלדת, תיבות פקודה וכדומה.

אלא שהנייד החדש של לנובו הוא משהו אחר לגמרי: ה-Yoga Book 9i כולל שני מסכי OLED בגודל 13.3 אינץ', שניהם ברזולוציית 2.8K ושניהם תפקודיים באופן מלא לחלוטין. אמנם, מסך אחד ממוקם "למעלה" והשני – "למטה", אבל אפשר להריץ יישומים בשני הצדדים, וגם בכמות גדולה מאוד של מצבי עבודה מרשימים – הרבה מעבר למה שאפשר לממש במחשבים הפיכים.

גם המראה והעיצוב של המחשב החדש מיוחדים במינם, עם מארז אלומיניום שעוזר לכך שמשקלו עומד על 1.34 ק"ג בלבד, ועם צבע ירוק טורקיז ייחודי ומבריק, שמושך תשומת לב בעצמו, מעבר לייחודיות הדו מסכית.

מחשב ה-Lenovo Yoga Book 9i עם העט האלקטרוני.

מחשב ה-Lenovo Yoga Book 9i עם העט האלקטרוני. צילום: יח"צ

אפילו המארז של המחשב הזה מיוחד, וניכר שהושקעה בו מחשבה – ולא בכדי. מעבר למחשב עצמו, הוא מכיל כמה וכמה קופסאות, שכדאי לבקר בכולן. אחת מאותן קופסאות מכילה את המטען, אחרת את מקלדת הבלוטות' הפיזית, האלגנטית ובאופן קצת מפתיעה אפילו נוחה מאוד לשימוש, ושלישית מכילה את העט האלקטרוני החדש של לנובו, Digital Pen 3, שיש בו סוללה פנימית קטנה שאמורה לספק חודשי עבודה רבים.

ים של מצבי עבודה

בנוסף, יש מעמד מתקפל מיוחד, שחיוני ללמוד איך לקפל ואיך למצב, כי הוא חשוב לשני מצבי עבודה שלדעתי הם שימושיים וחשובים למדי, ושבהם מציבים את שני המסכים זה לצד וזה מעל זה, כאשר המקלדת האלחוטית נמצאת מקדימה, לפני שניהם. זה נראה בהתחלה מפחיד בהתחלה, אבל המעמד מחזיק מעמד היטב בזכות זה.

ברם, בסופו של דבר, רוב השימושים ב-Yoga Book 9i יהיו בתצורה ה-"רגילה", של מחשב נייד מהשורה: המסך העליון בזווית למסך התחתון, ואז מתחילים כמה קסמים. אם מניחים את המקלדת הפיזית על החצי התחתון של המסך, מופיעות מעליה חלוניות שמספקות גישה מהירה לשתי אפליקציות. אם שמים אותה בחצי העליון, אזי החצי התחתון הופך למשטח שליטה מלא, כשניתן, בלחיצה על צלמית בפינה, להקטין אותו לגודל של משטח שליטה תקני.

מחשב ה-Lenovo Yoga Book 9i עם המקלדת הפיזית.

מחשב ה-Lenovo Yoga Book 9i עם המקלדת הפיזית. צילום: יח"צ

אפשר גם לוותר על המקלדת הפיזית לטובת כזו וירטואלית. במקרה שכזה, לחיצה על המשטח התחתון עם שמונה אצבעות עושה בדיוק את אותה פעולה כמו הנחת המקלדת הפיזית, ואפשר, בשלוש אצבעות, להזיז את המקלדת מעלה או מטה. אם המסך ריק, לחיצה עם שלוש אצבעות גורמת להופעת משטח שליטה שניתן להזיז, להקטין וגם להגדיל – אבל צריך להתרגל לכך.

מה קורה כשהמצב פתוח לחלוטין? או אז אפשר, בלחיצה עם חמש אצבעות, להעביר חלון פתוח מהחלק העליון לזה התחתון ובחזרה, וניתן גם לגרור באופן ידני – אבל זה לא תמיד עובד חלק. אפשר גם להפוך את כל החלק התחתון למשטח שרטוט, ציור וכתיבה, ואז להכניס לעניינים את העט האלקטרוני. בכל המקרים, עקומת הלימוד היא לא ממש שטוחה, וצריך להתאמן ולהתרגל לשיטה.

גם כשמתרגלים, ומתחילים להרגיש שזה חביב ולראות שהתצוגה פשוט מרהיבה, בכל רגע נתון, עדיין מגלים שהממשק של ה- Yoga Book 9iלא מושלם, ועדיין יש באגים. אחד מהם גורם להעלמת חלונות במסך התחתון כשפותחים את המקלדת הווירטואלית, ולפעמים רק את משטח העכבר. לפעמים גם סמן העכבר קופץ חזרה אל המשטח, במקום להישאר בחלק העליון.

מהו החלק העליון? זה שמצויד במצלמת רשת עם חיישן 5 מגה פיקסל ומיקרופון מובנה לצידה. לזו יש מתג פרטיות חשמלי בצד הימני התחתון של המחשב, יחד עם שלוש כניסות USB-C מסביב – ובמקרה הזה זה בהחלט מספק. יש גם ציר נהדר, שכבר מוכר מניידי Yoga אחרים ברמת הפרימיום, שכולל מערכת קול מצוינת המבוססת על טכנולוגיה של באוורס ו-ווילקינס עם תמיכה ב-Dolby Atmos, ושני רמקולי 2 וואט ושני רמקולי 1 וואט. הצליל איכותי במיוחד.

בחירות טכניות

לנובו בחרה להשתמש בנייד כפול המסכים הזה במעבד Core i7-1335U – מהדור ה-13 של מעבדי ה-Core של אינטל. הוא מבוסס על שתי ליבות פעילות ושמונה ליבות ביצועים, והוא אחד הנמוכים במשפחה, שמיועדת לשימוש במחשבים דקים קלים בדרך כלל. הסיבה לכך שלנובו בחרה בה היא די ברורה: עם TDP נמוך של 15 וואט ועם ביצועים שאינם גבוהים במיוחד באופן יחסי – 5 ג'יגה-הרץ לכל היותר לליבת ביצועים ו-3.7 ג'יגה-הרץ לליבה פעילה, אבל ממש לא כולן ביחד – המחשב כמעט שלא מתחמם. עובדה זו משפיעה לטובה גם על ביצועי הסוללה, ומאפשרת להסתפק בקירור אוויר בלבד.
אבל, אליה וקוץ בה. במחשב כזה, לנובו הייתה צריכה לשלב מעבד קצת חזק יותר, למשל מעבד P או מעבד U יותר חזק במקצת. העובשה שהיא לא עושה זאת באה לידי ביטוי לעתים בתגובתיות של המחשב, שמוטל עליו עומס אדיר של שתי תצוגות באיכות גבוהה, שעליהן נפרסות לפעמים, באופן טובעי לחלוטין, הרבה אפליקציות.

בנוסף, זמן הסוללה. על אף שיש ב-Yoga Book 9i סוללה מאוד גדולה, של 80Wh – זה לא מספק, וכשמהסכים עמוסים, לא ניתן להשלים יום עבודה שלם מבלי להתחבר לחשמל. אבל, מהצד השני, אני לא בטוח עד כמה המשתמשים מתניידים עם מחשב שכזה למקומות שמרוחקים משקע חשמלי.

מעבר לכך, המחשב מגיע עם 16 ג'יגה-בייט זיכרון מסוג LPDDR5X, וכן 512 ג'יגה-בייט של אחסון SSD שתומך ב-NVMe ותמיכה ב-WiFi 6. כמו כן, מכיוון שהחיבורים תומכים גם ב-Thunderbolt 4, אפשר לחבר למחשב עוד שלושה מסכים.

בשורה התחתונה, ה-Yoga Book 9i הוא מחשב מאוד ייחודי ומאוד מעניין, אבל קשה לראות אותו הופך ללהיט מכירות – כפי שגם לנובו יודעת מהניסיונות הקודמים שלה בשוק. הוא אמור להגיע לשוק הישראלי עוד לפני תום השנה הנוכחית, עם לוקליזציה מלאה – שזה כולל מקלדת וירטואלית ומקלדת פיזית עם עברית. המחיר שלו, נכון לעכשיו, עומד עד 2,100 דולר, וזה מחיר סביר למחשב כזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים