דיווח: הארד פוטר מפני שחתם על פשרה בפרשת ההטרדה המינית ללא ידיעת הנהלת HP

גורם המעורה בפרטי הפרשה אמר לוול-סטריט ג'ורנל, כי הארד חתם על הסכם הפשרה כדי לעקוף את החקירה הפנימית שניהלה HP, וכי הנהלת החברה החליטה על פיטוריו לאחר שהתעצבנה מכך ● מהלך הפיטורים גדע באיבו הליך גישור שהתקיים בין הצדדים

חברי הדירקטוריון של HP החליטו לפטר את מנכ"ל ונשיא החברה, מארק הארד, כיוון שחתם על הסכם פשרה בפרשת ההטרדה המינית שבה נחשד מאחורי גבם ובלא ידיעתם – כך דיווח אתמול (ב') הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

הארד הודח מתפקידו על ידי הנהלת HP ביום ו', לפני כשבוע וחצי. על פי גורם המעורה בפרטי המקרה, המנכ"ל המודח של HP חתם על הסכם הפשרה עם ג'ודי פישר, עובדת קבלן בתחום השיווק, לאחר שנחשד שהטריד אותה מינית, על מנת לעקוף את החקירה הפנימית שנערכה נגדו על ידי ההנהלה. הנהלת HP, שהופתעה מהחתימה, ראתה בכך ניסיון לפגוע ולעכב את החקירה הפנימית האמורה, התעצבנה ממעשיו, ולכן – החליטה תוך יומיים על פיטוריו, בהצבעה חשאית.

על פי העיתון, ההסכם נחתם ב-4 באוגוסט, יומיים לפני הפיטורים של הארד, ובלא ידיעת חברי הנהלת החברה. בשל כך, הליך גישור שאמור היה להימשך למחרת היום, ה-5 באוגוסט, נקטע באיבו. לדברי המקור, המעורה בפרטי הפרשה, במסגרת ההליך היו פישר ועורכת הדין שלה אמורים להיפגש עם יועצים חיצוניים ל-HP, כמו גם עם פרקליטו האישי של הארד.

המהלך הזה, כך אותו מקור, הגביר את חוסר האמון שכבר היה קיים בקרב חברי הנהלת HP כלפי הארד, כיוון שהם חשו מזה זמן מה, כי הוא לא שיתף פעולה באופן מלא עם החקירה הפנימית שהתנהלה בנושא.

לעומת זאת, מקורבים להארד אמרו לעיתון, כי הוא שיתף פעולה באופן מלא בחקירה הפנימית, וכי HP היא זו שאסרה עליו לדווח על התנהלות הפרשה להנהלת החברה, כמו גם להגיב בצורה ישירה לשאלות של חברי ההנהלה בנושא.

מנגד, טען מקור המקורב להנהלה, כי לא ניתנה להארד הנחיה שכזו, וכי חברי ההנהלה אכן שאלו אותו שאלות בנושא, אולם הוא סירב לענות. לדבריו, גם לפני ההסכם בין פישר להארד היו בידי החוקרים הפנימיים מספיק עדויות להתנהלויות בלתי תקינות מצד הארד, שדי היה בהן על מנת להצדיק את פיטוריו. על פי חברי ההנהלה, הוא נכשל בתפקידו בכך שקיים את מערכת היחסים עם פישר – בין שהייתה בעלת אופי מיני ובין שלא – ולא גילה אודותיה לחברי ההנהלה. על פי נהלי HP, מדובר במעשים שהם בבחינת ניגוד אינטרסים. אותם גורמים אף טענו, כי הסתרת הוצאות הכספים האישיות ודיווח עליהן תוך הסתרת הקשר עם פישר מהווים עילה לבעייתיות נוספת.

לעומת זאת, מקור אחר, המקורב ל-"דרך החשיבה של הארד", אמר לוול-סטריט ג'ורנל, כי במהלך שלושת השבועות האחרונים בטרם נחשפה הפרשה, הנהלת החברה היא זו שעודדה ודחפה אותו להגיע להסכם הפשרה האמור עם פישר. זאת, על מנת להימנע מתהליך של גישור, שעלול היה להביא לנזק תדמיתי לחברה. אותו מקור אף מסר, כי בדיווחי ההוצאות שהנפיק הארד צוין במפורש שמה של פישר.

בסופו של דבר, טרם נחשפה מהות ההאשמה המדויקת של פישר כלפי הארד, ובשל הסכם הפשרה, נראה שהדבר לא ייוודע.

כך או כך, העיתון ציין, כי הארד צפוי לעזוב את HP כשבידו שק מזומנים נאה, של 35 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים