תוכן שיווקי
לקראת כנס Future of AI, ה-4-5 ביולי, תל אביב

וירטואליזציית הנתונים עבור AI: להרחבת האופקים ומקסום הפוטנציאל

02/07/2023 11:49
קובע את החזון והכיוון הכללי עבור דנודו ומפקח על האסטרטגיה הארגונית הכוללת, התפעול וההתרחבות העולמית שלה. ד"ר אנגל וינה, מנכ"ל ומייסד דנודו וכן נשיא הדירקטוריון בחברה.

מאת: ד"ר אנגל וינה, מנכ"ל ומייסד דנודו וכן נשיא הדירקטוריון בחברה, הקובע את החזון והכיוון הכללי עבור דנודו ומפקח על האסטרטגיה הארגונית הכוללת, התפעול וההתרחבות העולמית שלה.

בתחום הבינה המלאכותית (AI), לאיכות ולנגישות של הנתונים תפקיד מרכזי בהנעת תוצאות מוצלחות. עם זאת, ארגונים מתמודדים לעתים קרובות עם אתגרים משמעותיים באיחוד ושילוב מקורות נתונים נרחבים ומגוונים. זה המקום שבו וירטואליזציה של נתונים מתגלה כפתרון רב עוצמה, המאפשר לעסקים לנצל את מלוא הפוטנציאל של AI, על ידי מתן תצוגה מאוחדת ובזמן אמת של נוף הנתונים שלהם.

מאמר זה בוחן את הרעיון של וירטואליזציה של נתונים והשלכותיה העמוקות על יישומי AI.

חשיבות הבנת וירטואליזציית הנתונים

וירטואליזציה של נתונים היא גישה המאפשרת לארגונים ליצור שכבה וירטואלית על גבי מקורות נתונים שונים, לרבות מסדי נתונים, מחסני נתונים, אחסון בענן, ממשקי API ועוד. הדבר מבטל את הצורך בהעברת נתונים פיזיים, שכפול ואחסון, ומאפשר גישה חלקה לנתונים ושילוב עבור יישומי AI. על ידי הפשטת המורכבות הבסיסית של מקורות הנתונים, וירטואליזציה של נתונים מספקת תצוגה מאוחדת ועקבית של הדאטה, ללא קשר למיקומה הפיזי או לפורמט שבו שמורים הנתונים.

דנודו (Denodo) פיתחה פלטפורמת וירטואליזציית נתונים מובילה, המציעה פתרון חזק לארגונים אשר מעוניינים למנף טכנולוגיות AI. וירטואליזציית נתונים, כפי שמספקת דנודו, ממלאת תפקיד מרכזי במתן גישה ושילוב נתונים באופן חלק, ובסופו של דבר משפרת את האפקטיביות של יוזמות בינה מלאכותית.

המסך הראשי של Denodo Data Catalog

המסך הראשי של Denodo Data Catalog צילום: לכידת מסך

שיפור בינה מלאכותית עם וירטואליזציית נתונים

שיפור נגישות הנתונים: וירטואליזציה של נתונים מאפשרת למערכות בינה מלאכותית לגשת למגוון רחב של מקורות נתונים בזמן אמת ומבטלת את העיכובים הקשורים לגישות המסורתיות של שילוב נתונים. על ידי מתן ממשק אחיד, וירטואליזציה של נתונים מפשטת את תהליך גילוי וחקירת הדאטה ומעצימה מודלים של AI למנף מערך נתונים מקיף.

זריזות ומדרגיות: יוזמות בינה מלאכותיות דורשות לעתים קרובות ניסויים מהירים ופיתוח איטרטיבי. וירטואליזציה של נתונים מקלה על הזריזות בכך שהיא מאפשרת למדעני נתונים ומהנדסים לגשת ולשלב דאטה תוך כדי תנועה, ללא צורך במשימות הכנת נתונים גוזלות זמן.

ממשל ואבטחת נתונים: שמירה על שלמות ואבטחת הנתונים היא קריטית עבור כל יישום AI. וירטואליזציה של נתונים מספקת מנגנון בקרה מרכזי, המבטיח שהגישה לנתונים רגישים נשלטת ומפוקחת. הדבר מאפשר לארגונים ליישם מדיניות עקבית של ממשל נתונים, ולעמוד בדרישות הרגולטוריות, תוך מתן גישה סלקטיבית לנתונים עבור מודלים של AI.

תובנות בזמן אמת: אלגוריתמי AI משגשגים על נתונים בזמן אמת, מכיוון שהם מאפשרים להם להסתגל ולהגיב במהירות לתרחישים משתנים. וירטואליזציה של נתונים מאפשרת שילוב של זרמי נתונים בזמן אמת, כגון נתוני האינטרנט של הדברים (IoT) או הזנות של מדיה חברתית, במודלים של AI.

אופטימיזציה של עלויות ומשאבים: וירטואליזציה של נתונים מבטלת את הצורך בשכפול ואחסון עותקים מרובים של נתונים במערכות שונות. במקום זאת, היא מספקת ייצוג וירטואלי של הנתונים, מפחיתה את עלויות האחסון ומייעלת את משאבי המחשוב. יעילות זו מתורגמת לחיסכון בעלויות וביצועים משופרים עבור פריסות בינה מלאכותית.

לסיכום – וירטואליזציה של נתונים היא גורם מפתח עבור ארגונים המבקשים למקסם את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית. על ידי פישוט הגישה לדאטה, מתן אינטגרציה בזמן אמת, הבטחת ממשל ואבטחה, ואפשרות חקר נתונים זריז, וירטואליזציה של נתונים משחררת את הכוח של גישה מאוחדת לדאטה.

בעוד שבינה מלאכותית ממשיכה לחולל מהפכה בתעשיות, וירטואליזציה של נתונים תהיה כלי חיוני לארגונים כדי לפתוח את מלוא הערך של נכסי הדאטה שלהם, ולהניע קבלת החלטות אינטליגנטית, תוך טיפוח חדשנות ויתרון תחרותי בעולם המונע בידי בינה מלאכותית.

פלטפורמת הווירטואליזציה של הנתונים מבית דנודו מציעה יתרונות משמעותיים ליוזמות בינה מלאכותית. עם גישה מאוחדת לנתונים, אינטגרציה בזמן אמת, ממשל ואבטחה חזקים, זריזות נתונים ומדרגיות, דנודו מעצימה ארגונים לרתום את הכוח של ה-AI, תוך גישה חלקה ושילוב נתונים ממקורות מגוונים. על ידי מינוף היכולות של דנודו עבור ב-AI, עסקים יכולים לפתוח תובנות חשובות, לשפר את קבלת ההחלטות שלהם ולהניע חדשנות בעולם מונע AI.

אירועים קרובים