כך תשמרו על העסק שלכם ברשת החברתית

מחר (ו') יצוין בעולם יום הרשת החברתית 2023, שממלאת חלק נכבד בחיי היום יום של אזרחי העולם ● כדי להפיק מהרשתות החברתיות את המיטב, הנה צרור עצות כיצד לשמור על העסק שלכם ברשתות החברתיות

29/06/2023 16:06
רון שור, סמנכ"ל בדולפין פרסום ויחסי ציבור וראש תחום הדיגיטל בחברה.

רשתות חברתיות – החל מווטסאפ, שכל כך התרגלנו לנהל את כל חיינו דרכו, דרך פייסבוק (לצעירים ברוחם) ועד לטיקטוק (לצעירים באמת) – נדמה שאין דרך לעבור שעה ביום מבלי לבקר באחת מהרשתות החברתיות שמקיפות אותנו. טרנדים קמים ונופלים, עסקים מתפתחים, אבל לפעמים מוצאים את עצמם במשבר חמור כל כך, עד שאין מנוס מקבלת החלטות גורליות שיביאו את העסק לסוף חייו.

אז איך תוכלו לשמור על העסק שלכם ברשתות החברתיות? ממה אתם חייבים להישמר ומהן הנורות האדומות שעליכם להיות מודעים להן?

שקיפות ברשתות? עד גבול מסוים: נכון, חשוב שתשמרו על האותנטיות שלכם ברשתות החברתיות. הקפידו לחשוף כמה שיותר, לדבר בשפה אחידה ולהעניק לעוקבים תחושה של הזדהות ואהדה למותג שלכם. אבל – שימו לב לא לחשוף יותר מדי. פוסט שיחשוף שינוי ניהולי בעסק עלול להרחיק את העוקבים, ופוסטים שעוסקים ביוקר המחיה, למשל, עלולים להדאיג רוכשים פוטנציאליים של המוצר שלכם, מחשש להעלאת המחיר שלו.

התאימו את התוכן לפלטפורמה: כדי שלא תיתפסו כלא עדכניים ותאבדו מכוחכם הציבורי, הקפידו להתאים את התוכן שלכם לרשת החברתית הנכונה, ולוודא שאתם מדברים אל קהל היעד. מותג שיעלה סרטוני טיקטוק כשהוא מוכר מוצרים לבני הגיל השלישי, למשל, לעולם לא יפגוש את קהל היעד שלו ועלול להוות מקור לגיחוך על ידי העוקבים.

הקפידו על תוכן שאינו פוגעני: בחרתם את הרשת הנכונה, ואתם יודעים אילו מטרות תרצו להשיג באמצעות הדפים שלכם ברשתות החברתיות? מעולה. עכשיו, נשאר לכם להקפיד על שפה ראויה, על ניסוחים שיתייחסו באופן הוגן ושווה לגברים ולנשים, והימנעו מלהשתמש בביטויים שעלולים להשתמע לשתי פנים או שעלולים להתפרש בצורה מעוותת בקרב העוקבים.

התייחסו לקהל שלכם! לקוחות שפונים לשאלות ומידע נוסף בהודעות פרטיות מחכים למענה שלכם. אמון הציבור במותג ובעסק שלכם יימדד ברמת התגובתיות שלכם וברצון שלכם לתת מענה אמיתי לפתרון בעיות, למשל. הקפידו לענות מהר ובאופן מלא לפניות העוקבים. קחו בחשבון שמענה אוטומטי, שלא מגיעה אחריו גם התייחסות עניינית – יפגע בעוקבים שלכם ויוריד את דירוג החשיפה שלכם ברשתות עצמן.

יש דבר כזה "פעיל מדי"! יתרון הרשתות החברתיות הוא ביכולת לתקשר ולהתחבר לקהל היעד, אך חשוב לא להפריע ולא להציק לעוקבים שלך. החוכמה היא להעביר כמה שיותר מסרים בכמה שפחות פוסטים, כאשר כל אחד מהם מדויק למטרות שהוגדרו.

שיימינג ברשתות? אתם מוצאים את עצמכם או את העסק שלכם בליבה של פרשיית שיימינג בעקבות אירוע שקרה או משהו שכתבתם ברשתות? אל תעשו דבר. התייעצו מיד עם איש מקצוע לתחום, שינסח יחד אתכם את ההתייחסות המתאימה ביותר ויעזור למזער את הנזק ככל הניתן. מה אסור לעשות? אל תשקרו. היצמדות לאמת, ככל הניתן, חשובה כדי למזער נזקים (ברוב המקרים) ולכן זהו כלל האצבע הראשון והחשוב במקרים אלה.

נורות אדומות נוספות ורבות עלולות לצוץ בדרככם בנבכי הרשתות החברתיות, אבל סביר להניח שלא תמיד תוכלו לדעת זאת או להיות מודעים לכך. לכן, במידה והרשתות החברתיות הן כלי משמעותי בפעילות העסקית שלכם, אמליץ לכם לשקול להיעזר באיש מקצוע שיתכנן יחד איתכם את האסטרטגיה המתאימה, ידייק את מטרותיכם ויוכל לקדם אתכם ולשמור עליכם בתוך הג'ונגל החברתי שברשת.

 

הכותב הוא סמנכ"ל בדולפין פרסום ויחסי ציבור וראש תחום הדיגיטל בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים