מדוע שירותי הענן חיוניים לעתיד השירותים הפיננסיים?

מה יכולים ארגונים בתחום השירותים הפיננסיים להרוויח מהחלפת מערכי בסיס ישנים ומעבר למסד נתונים מבוססי ענן? עידו ופנר, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת קינדריל, שופך במאמרו אור על הנושא

21/06/2023 14:10
עידו ופנר, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת קינדריל.

כתעשייה הנמצאת על סף שינוי דיגיטלי, שירותי הפיננסים (FS – ר"ת Financial Services) הופכים לעסק המבוסס טכנולוגיות מידע. זאת כבר לא שאלה של שדרוגים תקופתיים לשדרוג התשתית של שירותים פיננסיים, על מנת להבטיח יציבות וביצועים, אלא משימה קבועה ומתמידה לשמור על צרכי הטכנולוגיה. כמו כל תעשייה בתהליך של שינויים, כל עסק פיננסי יכול להיות במצב שונה לגבי יכולותיו וצרכיו הטכנולוגיים.

היכולת להשתמש בשירותים מבוססי ענן לביצוע תשלומים פותחת את הדלת לדרכים חדשות שבאמצעותן ניתן לשפר את היעילות וליישר ללקוחות מגוון רחב יותר של שירותים

חדשנות וגמישות בחסות הענן

למרות המגמות המשתנות שמתרחשות בענף, התגובה למגמות אלה צריכה להיות מותאמת אישית; חברה אחת עשויה לשקול לבצע מיגרציה ולהעביר חלק מהשירותים למערכות חדשות לחלוטין, לדוגמה, בעוד שארגון אחר עשוי להיות שמרני ולהתמקד בהשקעות קיימות שבוצעו. המעבר לענן מספק לארגוני פיננסיים את הגמישות הדרושה כדי להתאים עצמם למגמות אלה, אך נדרשת התמקצעות מתאימה לכך.

היכולת להשתמש בשירותים מבוססי ענן לביצוע תשלומים פותחת את הדלת לדרכים חדשות שבאמצעותן ניתן לשפר את היעילות וליישר ללקוחות מגוון רחב יותר של שירותים. לדוגמה, עסק יכול להשתמש בטכנולוגיית הענן כדי לקבל אימות זהות מהמוסד הפיננסי של לקוח בכל עסקה בכרטיס אשראי, ובכך להקטין את סיכון ההונאה. ארגון אחר עשוי להשתמש בענן כדי להגביר את התקשורת עם לקוחותיו, ולהפנות משאבים פנימיים על ידי הטמעת התרעות זמן אמת.

הענן מספק פלטפורמה לחברות שירותים פיננסיים, לחדש ולפתח מוצרים ושירותים חדשים במהירות. הוא מציע מגוון רחב של כלים ושירותים, כמו שימוש בשירותים מבוססי בינה מלאכותית ולמידת מכונה, המאפשרים להם לנצל ניתוחי נתונים ואוטומציה כדי לקבל החלטות טובות יותר וחוויות משתמש משופרות.

משדרגים שירותים פיננסיים. שירותי הענן. אילוסטרציה.

משדרגים שירותים פיננסיים. שירותי הענן. אילוסטרציה. צילום: ShutterStock

חשיבות מציאת השותף הנכון

ארגוני שירותים פיננסיים צריכים לחשוב ולפעול כמו חברות טכנולוגיה, כדי להתמודד עם הביקוש הדינמי, אך לא תמיד יש להם את ההתמחויות הנדרשות לבצע את הטרנספורמציה. כדי לעקוף את הבעיה, רבות מחברות שירותי הפיננסים מקיימות שותפויות עם ספקי פתרונות תשתיות טכנולוגיות, להפעלת התשתיות הטכנולוגיות החיוניות ולהגברת הגמישות ביכולת התרחבות על פי הצורך, וזמינות השירות ברמה גלובלית.

עם זאת חשוב להבין, תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית אינו מתרחש מידי לילה.

מדוע שירותים מבוססי ענן הם אמצעי מפתח כיום?

לחברות שירותים פיננסים היתרונות בשימוש בשירותי ענן הם משמעותיים: יכולת לספק ערך עסקי במהירות ולחדש בקנה מידה גדול, עיבוד נתונים (קרוב לזמן אמת), חוויות לקוח ייחודיות, גמישות עסקית מורחבת ויכולת להתמודד עם שינויים רצופים. אבל לפני שתתחילו לפתח תוכנית, חשוב לקבוע במדויק את התוצאות העסקיות שברצונכם להשיג מהענן.

למרות שטרנספורמציה עננית מציגה הזדמנויות מעולות לחברות שירותים פיננסיים, היא מובילה גם לאתגרים משמעותיים. ללא הבנה ברורה של התהליכים, הסיכונים והרגולציות, וכמובן הבנת ציפיות הלקוח, מכירת הלקוח ואיך הדברים עשויים ללכת לא כמו שצריך, הסיכוי של טרנספורמציה עננית להצליח – יהיה נמוך.

עבור חברות שירותי פיננסים הצלחת טרנספורמציה עננית תלויה בניהול סיכוני המידע. מוסדות פיננסיים היו איטיים יותר בהשקת ענן, בגלל דאגות לעמידה בדרישות המכרז של הממונה לעניין עסקאות, תהליכים וניהול מידע של לקוחות.

לשקול את הפוטנציאל הטמון בענן

כדי למקסם את היתרונות של הטכנולוגיה בענן, ארגונים בתחום השירותים הפיננסיים צריכים לקחת בחשבון את הפוטנציאל המלא של הטכנולוגיה הזו. מתחילים על ידי הגדרת כיוון ברור לאופן שבו הארגון יכול לנצל פתרונות הענן כדי לתמוך בעדיפויות העסקיות, במסע המרה, ובשינויים הנדרשים במודל הפעולה וביכולות הנדרשות. לאחר שנמצא ברורות כאלה, ניתן להגדיר את התחום על סמך מנועים עסקיים וטכניים למעבר לענן, כולל תכונות כמו ביצועים, תהליכי תפעול, ארכיטקטורה, עלויות, סיכונים, אבטחה והתאמה לתקנים, חשיבות עסקית ותוכניות העברה. מידע זה יכול לשמש לפיתוח אישור עסקי חזק עבור היישומים והעומסים, שיכולים להרוויח הכי הרבה מהעברה מוקדמת לענן.

לדוגמה, כדי ליהנות מחישוב ללא שרת ומגמישות שרתים, ארגונים צריכים לשקול להפוך את היישומים שלהם ל"גולמי ענן". זה אומר שהם צריכים להגדיר או לכתוב מחדש את היישומים שלהם עבור הענן, או להחליף אותם ביישומים שנוצרו במיוחד עבור ארכיטקטורת הענן.

ארגונים בתחום השירותים הפיננסיים צריכים לחקור איפה הם יכולים להרוויח מהחלפת מערכי בסיס ישנים על ידי העברה למסד נתונים "מבוססי ענן". מהלך כזה יכול לשפר את הביצועים, לספק התאמה מלאה לענן ולחסוך בדמי רישיון. ארגונים צריכים גם לחקור איפה הם יכולים להרוויח ממודרניזציה של היישומים הקיימים כדי להשתמש בפונקציות של ענן.

המסע לשיפור דיגיטלי אינו מתרחש בדרך ישרה, אך עם השותפים, הידע והטכנולוגיה הנכונים, זהו מסע שיכול להכין ארגונים לעתיד המבוסס על טכנולוגיות מידע בתחום השירותים הפיננסיים.

הכותב הוא סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת קינדריל (Kyndryl)

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים