דל מואשמת בהסתרת ראיות על פגמים במחשבים שמכרה

במסמכים שהוגשו לבית המשפט, טוענת חברת אחסון האתרים האמריקנית AIT, כי דל הסתירה במכוון באמצע שנות ה-2000 אי-מיילים המוכיחים שחברי ההנהלה הבכירה ידעו שהחברה מוכרת מיליוני מחשבי OptiPlex פגומים ● דל: "אנחנו מכחישים את הנאמר בהצהרה ונגיש את תגובתנו לבית המשפט בקרוב"

ענקית המיחשוב דל (Dell) ניצבת בפני האשמה קשה, כי הסתירה במכוון באמצע שנות ה-2000 אי-מיילים המוכיחים שחברי ההנהלה הבכירה ידעו שהחברה מוכרת מיליוני מחשבים פגומים – כך טוענת אחת מלקוחותיה – חברת אחסון האתרים האמריקנית AIT, במסמכים שהוגשו לבית המשפט ביום ה' האחרון. המסכמים הוגשו במסגרת תביעה שמנהלת AIT בעניין נגד דל מאז 2007 ובתגובה לכישלונה של דל להציג מסמכים בהתאם לצו בית משפט.

חברת אחסון האתרים, שהצהירה שדל מכרה ביודעין מחשבים שהכילו רכיבים פגומים, אמרה גם, שלמיטב ידיעתה, מנהלים בכירים בחברה היו מודעים לבעיות. חברת האינטרנט מצטטת רשימה של מזכרים והתכתבויות באי-מייל, המוכיחות שקווין רולינס – המנכ"ל דאז, מייקל דל – המייסד, ומנהלים נוספים, ניהלו דיונים באשר לפרסום התקלות בסדרת מחשבי OptiPlex של החברה. עוד טוענת AIT, כי דל מסתירה במכוון מסמכים נוספים ומונעת את פרסומם.

ביום ו' האחרון, דל הכחישה את הטענות מכל וכל. "אנחנו מכחישים את הנאמר בהצהרה ונגיש את תגובתנו לבית המשפט בקרוב", אמר דייוויד פריק, דובר החברה. "איננו מסכימים עם ההקשר ש-AIT טוענת להפרת צו גילוי המסמכים, ונגשי את תגובתנו לבית המשפט בקרוב. דל מתייחסת לצווי בית המשפט ולחובה לציית להם ברצינות רבה", מסר.

בהתאם לעדויות שצורפו לתביעה, רכיבים מתוצרת Nichicon (קבלים) הורכבו בתוך מיליוני מחשבים שהופצו על ידי דל בשנים 2033-2005. AIT טוענת, שהרכיבים היו כה פגומים, עד שגרמו לתקלות בשיעור של 100% במחשבים מסידרת OptiPlex שהיא רכשה. בבחינה פנימית שערכה דל עצמה, נמצא כי 97% מהמחשבים עשויים להתקלקל או להפסיק לפעול בתוך שלוש שנים. הבעיה החריפה, טוענת AIT, כאשר דל החליפה את לוחות האם הפגומים בלוחות אם שהיו פגומים גם כן.

המסמכים שנדרשה דל לחשוף קשורים למידע מכירת מיליוני מחשבים על ידי יצרנית המחשבים למרות הידיעה שהם כוללים רכיבים פגומים.

AIT טוענת, כי עובדי דל ניסו ביודעין להמעיט מערכן של הבעיות ובכך סיכנו את לקוחות החברה שרכשו אותם. מתוך מטרה להסתיר את הבעיות, נאמר לאנשי המכירות: "אל תעוררו את תשומת לב הלקוחות באופן יזום", כך טוענת AIT.

מזכרים נוספים שנשלחו – מלבד לקולינס ולמייקל דל – ל-18 מנהלים נוספים, מייעצים למנהלים להמעיט מערכם של הפגמים, בזו הלשון:
"מאחר שאין מדובר בבעיית אבטחה, ואנחנו עדיין חותרים להגיע לתוכנית תיקון כמו גם לדווח על כך לצוות המכירות – אנו ממליצים להמשיך באותה עמדה מול התקשורת (כולל בלוגים) ולהגיד את הדברים הבאים:

* אנחנו מודעים לבעיות איכות הקשורות לכשל הקבלים בחלק מדגמי OptiPlex 270.

* הבעיה אינה מציבה שום סיכון של אבטחה או אובדן נתונים עבור הלקוחות.

* אנחנו עובדים יחד עם לקוחותינו כדי לפתור את הבעיות בדרכים היעילות ביותר האפשריות (בהתאם לצרכים של הלקוחות).

* אנחנו מתחייבים לתקן כל מערכת שתתקלקל".

על פי עורכי הדין של AIT, המזכר הזה "נקבר" בין מאות-אלפים של מסמכים נוספים שהופקו על ידי דל. "AIT אף חושדת שהמסמך הנדון שונה בדרך כלשהי, ואפילו העבירה אותו ליועץ משפטי לנושאים דיגיטליים כדי שיבדוק אותו", ציינו עורכי הדין.

בתצהיר שהוצג בבית המשפט, טוען היועץ, כי הדרך היחידה לאשר את אמיתותו של האי-מייל היא לבחון את תיבת הדואר בפורמט הראשוני שלה.

דל הפיצה כ-12 מיליון מחשבי OptiPlex מאז מאי 2003 ועד יולי 2005, שכללו רכיבים פגומים. המחשבים נמכרו לארגונים גדולים, בהם וול-מארט וולס פארגו. AIT, שתבעה את דל ב-2007, דורשת פיצויי נזיקין על הפרת חוזה. דל טוענת שבעיות דומות השפיעו על יצרניות מחשבים נוספות, ושהיא הרחיבה את האחריות ללקוחות שקנו מכשירים פגומים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. RS-IT

    דל יודעת גם יודעת שהיא מוכרת מחשבים פגומים. זה גם מתועד אצלם. אבל הם יכחישו את זה כי הם מעדיפים להפיל את הנזק והתיקון על הלקוח גם עם המחשב באחריות. תוכלו למצוא קצת יותר פרטים בפוסט הבא: http://cafe.themarker.com/post/1599440/

אירועים קרובים