יום בחיי: מנשה קורן, באלינק

קורן - מפתח פול סטוק בבאלינק - עלה מארה"ב לפני יותר מעשרים שנה ועשה הסבה להיי-טק עקב מגיפת הקורונה, בנוסף הוא לומד תלמוד ירושלמי דרך מכון אורות בי-ם, בו הוא גם מתנדב ● איך נראה יום בחייו?

העובדה מגוונת, מאוד מעניינת ואני לומד בה המון. מנשה קורן, מפתח פול סטאק, באלינק.

מנשה קורן, מפתח פול סטאק (Full Stack) בחברת באלינק (Balink), עלה לארץ מארה"ב לפני יותר מעשרים שנים. הוא הכיר את אשתו, שעלתה מקנדה, בזמן סערת השלג הגדולה שהייתה בירושלים. יש להם שתי בנות, כלב וחתול. 

קורן התחיל את מסלול הקריירה שלו כמורה לאנגלית בחטיבת ביניים, לאחר שעזב את ההוראה עסק מספר שנים בעריכה. בהמשך הוא החליט לעשות שינוי והשתלב בתעשיית ההיי-טק בתפקיד QA. השלב הבא בהתפתחות הקריירה שלו הגיע עם מגיפת הקורונה – מנשה הבין שהוא רוצה להעמיק את הידע שלו בתחום הפיתוח ולהתקדם בתחום זה. הוא הצטרף לקורס מפתחי ווב של חברת TripleTen (לשעבר פרקטיקום), המנהלת תוכניות הכשרה (בוטקאמפ) באונליין להסבה למקצועות הטכנולוגיה. עם גמישות בשעות הלימודים והתאמה לכל מי שרוצה לעשות הסבה מקצועית לתחומי הטכנולוגיה, גם ללא רקע טכנולוגי אך עם מוטיבציה גבוהה ללימוד.

הרצאה שהעביר מנשה קורן, בטקס סיום קורס דאטה אנליסט של חברת TripleTen.

הרצאה שהעביר מנשה קורן, בטקס סיום קורס דאטה אנליסט של חברת TripleTen. צילום: ליה גלדמן, TripleTen

"היו לי מספר חששות לבצע את השינוי. הראשון הוא חוסר ניסיון, השני הוא הגיל שלי ובנוסף גם העלות הגבוהה של הלימודים. המודל של TripleTen סייע לי לקבל את ההחלטה ולהתחיל ללמוד. אמנם חששתי שלא אמצא עבודה, אבל לא נתתי לזה לעצור אותי. ל-באלינק הגעתי דרך קבוצת נטוורקינג שאני חבר בה. לשמחתי, תוכנית הלימודים הייתה מותאמת בצורה מעולה לדרישות התפקיד ועברתי בהצלחה את מבחני הקבלה. התחלתי לעבוד בחברה כחודש אחרי סיום הלימודים. זו היתה עבורי גאווה גדולה אישית ומשפחתית".

ב-באלינק קורן עובד, כאמור, במפתח פול סטאק ונהנה לעבוד עם לקוחות מובילים מהארץ ומהעולם.

איך נראה יום בחייו של מנשה קורן?

6:00 – בוקר טוב, החתול קופץ עליי וזמן לקום ולהתחיל להתארגן. אני יוצא עם הכלב לסיבוב בוקר, הוא כבר מבוגר ולא רואה, ואנחנו עושים הליכה נעימה.

7:00 – מגיע לבית הכנסת לתפילת שחרית. עולה על האופניים, רכיבה של בערך 7 ק"מ ואני במשרדים של באלינק בירושלים. מבחינתי זה יתרון גדול שהמשרדים ממוקמים בירושלים ואני יכול להגיע בקלות באופניים או בתחבורה ציבורית.

"המשרדים ממוקמים בירושלים ואני יכול להגיע בקלות". מנשה קורן, מפתח פול סטאק, באלינק.

"המשרדים ממוקמים בירושלים ואני יכול להגיע בקלות". מנשה קורן, מפתח פול סטאק, באלינק. צילום: פרטי

9:00 – זה הזמן להתחיל את היום. אני מתעדכן לגבי הלקוחות, עובר על המשימות היומיות, ומתחיל לתת מענה. העבודה מגוונת, מאוד מעניינת ואני לומד בה המון, מהצוות, מהלקוחות וגם מפורומים מקצועיים. 

11:00 – היום יש לי שיחת עדכון בזום עם הצוות, יחד עם לקוח מאירופה. הצוות שלנו הוא גלובלי ועובד ממקומות שונים בעולם. אחת לחודש יש לנו פגישה רחבה של עובדים ממקומות שונים להדרכה מקצועית. אחרי הפגישה אני ממשיך במשימות השוטפות וגם נותן מענה ללקוחות עם נושאים שעולים במהלך יום העבודה.

12:30 – החבר'ה יוצאים להפסקת צהריים. המשרדים שלנו נמצאים בגן הטכנולוגי מול קניון מלחה, ואני נהנה לצאת עם החברים להליכה קצרה בחוץ ולארוחה משותפת. יש ימים בהם אני נשאר לאכול במשרד, לפעמים מביא אוכל מהבית, או שאני אוכל מה שמציעים לנו במטבחון.

14:45 – בימי חמישי אנחנו חוגגים ביחד האפי האוור. כל הצוות מתכנס יחד, בדרך כלל בחצר של המשרד, שהיא נעימה ומטופחת. אנחנו נהנים משיחה חברית וכמובן מכיבוד. זו הזדמנות נהדרת עבורי להעמיק את ההיכרות שלי עם העובדים וההנהלה.

16:00 – תפילת מנחה במשרד. יש הרבה עובדים דתיים במשרד ואנחנו מתכנסים מדי יום לתפילה משותפת.

18:00 – יום העבודה הסתיים. בדרך הבייתה אני לפעמים עוצר כדי לעשות קצת קניות. היום אני ממהר להגיע הבייתה כי קבעתי עם הבת הקטנה שלי לראות את הסרט Star Wars Empire Strikes Back בסדרת הסרטים של "מלחמת הכוכבים". התחלנו לראות את הסדרה לפני כמה חודשים וזה הסרט החמישי בסדרה שאנחנו רואים.

בתו של מנשה קורן, החתול והכלב נהנים מזמן איכות משותף.

בתו של מנשה קורן, החתול והכלב נהנים מזמן איכות משותף. צילום: פרטי

20:30 – אני לומד תלמוד ירושלמי דרך מכון אורות הירושלמי. בנוסף, אני גם מתנדב בוועד ביקורת חשבונות שלהם.

21:00 – יוצא לסיבוב ערב עם הכלב. היום מסתיים וזה הזמן להוריד הילוך.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניצן

    איזה כיף לקרוא את הכתבה הזאת שלך, וכיף שזכיתי להכיר אותך. תודה, אתה נותן לי השראה ומוטיבציה לדעת שגם אני אמצא עבודה בתחום ואשלים את ההסבה המקצועית שלי מהוראה לפיתוח Full Stack.

אירועים קרובים