"אנחנו נמצאים בנקודת מפנה בעולם ה-AI – כמו השקת ה-iPhone"

"הבינה המלאכותית תשפיע כמעט על כל תחום, כי אנשים שאינם מומחי פיתוח, הדיוטות שאינם אנשי קוד, יוכלו להסתייע בה", אמר יניב בן עמי, מנהל מכירות מחשוב AI באנבידיה ישראל

יניב בן עמי, מנהל מכירות מחשוב AI באנבידיה ישראל.

"עד היום, על מנת להטמיע רכיבי בינה מלאכותית נדרשו מומחים מיוחדים – מדעני מידע, אנשי אלגוריתמיקה וקוד. כעת, הבינה המלאכותית הונגשה והיא הגיעה להמונים. היא תשפיע כמעט על כל תחום, כי אנשים שאינם מומחי פיתוח, הדיוטות שאינם אנשי קוד, יוכלו להסתייע בה. אנחנו נמצאים בנקודת מפנה בעולם ה-AI, נקודה של שינוי המשחק, כמו ב-2007, אז הושק ה-iPhone", כך אמר יניב בן עמי, מנהל מכירות מחשוב AI באנבידיה ישראל.

בן עמי דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של דל טכנולוגיות, בשיתוף אנבידיה ו-VMware. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ד') במלון ריץ בהרצליה.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

לדברי בן עמי "כיום יש אתרי אינטרנט, ובעוד כמה שנים הם לא יידרשו. כאשר תחפש.י פרטי חברה, הבינה המלאכותית תבנה לך מעין 'אתר', עם הכתובת שלה, פרטיה ועוד – על בסיס נתונים מהרשת, והכול ייעשה באופן דינמי ובזמן אמת".

"אנבידיה", אמר, "היא כבר מזמן לא חברת שבבים, כי אם כזו שמפתחת פלטפורמות מקצה לקצה. היקף מהנדסי התוכנה בחברה גדול יותר מזה של מהנדסי החומרה. ההנגשה של ה-AI נעשית על ידי אנשי פיתוח של אנבידיה. סטודנטים שלומדים מחשבים ועוסקים בבינה מלאכותית לומדים על גבי מסגרת עבודה חינמית שאנחנו מציעים. הם כותבים בשפתם ואנחנו 'מתרגמים', ממירים את הקוד לאלגוריתמיקה יותר מורכבת".

הנקודה הישראלית

בן עמי ציין כי "יש לישראל חלק בהצלחה העולמית של אנבידיה בכלל ובתרומה לפעילות ה-AI שלה בפרט, בשל 3,000 אנשי המו"פ פה, על בסיס רכישת מלאנוקס. למשל, רכיבי תקשורת שמחברים בין המכונות השונות לתוך GPU פותחו ויפותחו בישראל. כל רכיבי התקשורת במחשבי העל – גם הם פותחו ויפותחו כאן. באחרונה הכרזנו על פרויקט שאפתני ביותר שלנו בארץ: מחשב על, שצפוי להתברג לרשימת עשרת מחשבי העל החזקים בעולם – Israel-1. הוא מיועד לספק לתעשייה הישראלית גישה ישירה למחשב על – מה שיסייע לפתח יישומי AI, מחשוב קוונטי ויכולות להרצת סימולציות מדעיות".

"בעולם הסייבר", הוסיף, "יש לנו שיתופי פעולה עם ספקיות הגנה דוגמת צ'ק פוינט, פאלו אלטו ופורטינט. אנחנו מציעים פלטפורמת פיתוח פתוחה לחברות סייבר ומשקיעים רבות בתחום".

לסיום דיבר בן עמי על פרויקט Helix, שאנבידיה ו-דל הכריזו עליו באחרונה. "פרויקט זה נועד להקל על ארגונים לבנות ולהשתמש במחולל של AI, שייצור תוכן בהתקנה מקומית. הוא יספק שירות לקוחות טוב יותר, תובנות שוק, מחקר ארגוני ומגוון רחב של אפשרויות נוספות, כדי שהם יטמיעו בקלות רבה יותר בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI), באופן אחראי ומדויק. נספק לארגונים יכולת לשנות את העסק שלהם על ידי שימוש מאובטח בנתונים שלהם – כדי לבנות ולהפעיל יישומי בינה מלאכותית", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים