"האתגר הגדול ביותר בשינוי הדיגיטלי – ההגירה לענן"

כך אמר תת-אלוף (מיל') נתי כהן, שהשתתף ב-C3 - פורום המנמ''רים של אנשים ומחשבים ● כהן, חבר הוועד המנהל של נביוס, חברת הענן שהשיקה באחרונה את פעילותה בישראל, סיפר על אפשרויות ההגירה שהיא מציעה ללקוחותיה

תת-אלוף (מיל') נתי כהן, יו"ר CyberIL ו-IBC ומפקד מנהלת התקשוב במרכז לאימונים המטכ"לי של צה"ל.

"היום אין אתגר גדול יותר הנציב בפני המנמ"ר.ית במהלך הטרנספורמציה הדיגיטלית שהארגונים שלהם עוברים – מאשר ההגירה ממערכות מקומיות אל מחשוב ענן. איך אני יודע זאת? כי חוויתי זאת בעת שמילאתי תפקידים קודמים", כך אמר תת-אלוף (מיל') נתי כהן, חבר הוועד המנהל, נביוס (Nebius).

כהן, לשעבר קשר"ר (ר"ת קצין קשר ותקשוב ראשי), ולשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, דיבר ב-C3 – פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים. הפורום התקיים אתמול (א') באולם אירועים איסט בתל אביב, והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר הפורום. את המפגש פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, ונושא המפגש היה "אתגרי המנמ"ר.ית 'על האש'".

לדברי כהן, נביוס – שפעילותה הושקה באחרונה בישראל – "מציעה יותר מ-50 שירותים ופתרונות לטובת שימושים ואינטגרציות לעסקים אשר מעוניינים לצלוח את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, ולרתום את הטכנולוגיה שלנו על מנת להאיץ את העסק שלהם".

הוא הוסיף והסביר, "אנו מציעים לארגונים תשתית ניתנת להרחבה וסביבה מרובת עננים, על מנת לספק להם חוויית ענן יעילה ובטוחה. בין יתר השירותים שאנו מציעים, נמנים יישומי בינה מלאכותית; לימוד מכונה, שירותי  Text-to-Speech בעשרות שפות, אחסון נתונים, ועוד. לצד כלל יכולות אלו, בקרוב נציע לארגונים יכולות נוספות ומהותיות".

האתגר הגדול ביותר למנמ"ר.ית בטרנספורמציה הדיגיטלית. ההגירה לענן.

האתגר הגדול ביותר למנמ"ר.ית בטרנספורמציה הדיגיטלית. ההגירה לענן. צילום: אילוסטרציה. ShutterStock

כהן ציין כי "אחד היתרונות המרכזיים שלנו הוא המקומיות. נביוס ישראל מפעילה שלושה דאטה סנטרים – באתר מד וואן, בהר חוצבים בירושלים, ובמרכז קשב בלוד. מרכזי הנתונים, מקושרים ביניהם וכך נמנעת בעיית השיהוי". כהן הוסיף כי "מרכזי הנתונים, הממוקמים כולם בישראל, פועלים תחת רמת האבטחה הגבוהה ביותר. כאשר כלל נתוני הלקוחות הארגוניים נמצאים בישראל, רמת אבטחת המידע של הנתונים גדלה, ונערכות בדיקות לאורך כל מחזור החיים של הנתונים, ובכל מקום בו הם נמצאים. היבט נוסף קשור לכך שכלל הדאטה סנטרים הם מונחי-מלמ"ב". הוא ציין כי "אנו מיישמים שלל הגנות, ביניהן תוכנה לבדיקת קוד וצוות ישראלי, חיצוני ל-נביוס, המטפל בהיבט המתקפות".

"יתרון נוסף", אמר כהן, "הוא שאנו קובעים לא רק את הארכיטקטורה יחד עם הלקוח – אלא גם מתאימים אותה לממדי התקציב הארגוני שלו. אנו גם לא מקבעים את השירותים וכך, הארגונים יכולים לבחור מה לצרוך מביניהם. מדובר בתהליך ארוך ולסוגית המחיר יש משמעות".

"המעבר לענן וההתקשרות עם ספקית ענן", סיכם כהן, "הם סוג של חתונה: זהו מסע ארוך. אנו מביאים בשורה אמיתית וגישה חדשה לשוק המקומי בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים