"הבינה המלאכותית היוצרת תהיה הטכנולוגיה המשבשת הבאה"

"ה-Generative AI תביא יכולות שלא היינו עדים להן בעבר", אמר קווין מילר, סגן נשיא AWS ומנכ''ל Amazon S3, והביא כדוגמאות ממציאים מהעבר - את ארכימדס וניוטון

קווין מילר, סגן נשיא AWS ומנכ''ל Amazon S3.

"תחום הבינה המלאכותית קיים שנים רבות, אולם בחודשים האחרונים הוא הפך למגמה חמה של ממש. בעוד שבעבר, ה-AI סייע בטיפול ובעיבוד נתונים רבים ובמהירות, בניתוח מעמיק שלהם ובבניית יכולות חיזוי, הרי שכיום מדובר בשלב חדש של ממש בהתפתחות התחום – Generative AI, בינה מלאכותית יוצרת. זו תביא יכולות שלא היינו עדים להן בעבר", כך אמר קווין מילר, סגן נשיא AWS ומנכ"ל Amazon S3.

מילר היה דובר המפתח ב-AWS Summit Tel Aviv, כנס הלקוחות והשותפים של הסניף הישראלי של ענקית הענן. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו הפעם העשירית. הוא התקיים היום (ד') באקספו-גני התערוכה בתל אביב, עם אלפי משתתפים ושותפים עסקיים שהגיעו לאירוע.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי מילר, "הבינה המלאכותית היוצרת תאפשר בנייה ויצירה של תוכן חדש. היא תביא להישגים שהדמיון שלנו לא מסוגל לשער. היא תהיה טכנולוגיה משבשת בכל מגזר תעשייתי, ובכל תחום פעילות. עם המודלים המורכבים שהיא יכולה לבנות, ה-Generative AI תביא להעצמה משמעותית בעולם התוכנה, במגוון שפות אנוש, שפות תכנות, תמונות, צורות ותצורות, ושורות קוד. ככזו, היא תזריק חדשנות לכל גורם שישתמש בה".

"המשימה שלנו היא להסיר את החומות של המורכבות ושל הבדלנות שהטכנולוגיות החדשות מביאות עמן", ציין. "יש לדעת לנהל באופן יעיל את המורכבות של ה-IT שמגיעה עם המגמות החדשות. רק כך ניתן להתמקד ביכולת להפיק חדשנות, לטובת הגעה מהירה יותר לשוק ואספקת מוצרים ושירותים חדשים, מבוססי IT. הענן הוא הפלטפורמה הנכונה לטפל בטכנולוגיות החדשות, ואין זמן טוב יותר מעכשיו כדי להגר אליו".

"המטרה: להרחיב את החידושים לרעיונות גדולים יותר"

מילר הזכיר בדבריו את הממציאים החשובים בעולם. לדבריו, "כל אחד מהם, כולל ארכימדס וניוטון, הצליח להביא לכך שההשפעה של ההמצאה שלו על האנושות תתרחב הרבה מעבר לרעיון ואליה עצמה. זו הייתה הגדולה של הממציאים הגדולים: ארכימדס לא השאיר את ההמצאה שלו באמבטיה וניוטון לא גידר אותה בסביבת עצי תפוח. הגדולה שלהם הייתה בכך שהם לקחו את הרעיון והפכו אותו לאוניברסלי".

לדבריו, "התשתיות שלנו, ב-AWS, מאפשרות לארגונים להרחיב את החידושים שלהם לכדי רעיונות גדולים יותר, ולהתמקד בחדשנות ולא בתחזוקת התשתיות שלהם".

הוא אמר ש-"השקנו שירותים ומוצרים רבים שמסייעים לארגונים להזריק לעצמם חדשנות. באחרונה השקנו את שירות Amazon Bedrock, שמספק לארגונים יכולת לפתח פתרונות המבוססים על אותם מודלי יסוד שמאיצים את מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת. המודלים האלה מאפשרים לא רק לנתח מידע, אלא גם לייצר תוכן חדש לחלוטין, כמו טקסטים, תמונות, סרטונים ומוזיקה. השירות שלנו מאפשר לחברות להפעיל מודלים כאלה בהתאמה מלאה לצרכים שלהן".

"תכנון ופיתוח אסטרטגיה של נתונים מהותיים בבניית חדשנות"

"הדאטה הוא מאיץ חשוב לפיתוח חדשנות. היינו הראשונים לעבד נתונים בענן ולהציע בסיס נתונים בענן, ואנחנו ממשיכים להוציא עוד ועוד שירותים כדי לטפל בדאטה ולהפיק ממנו את המרב", אמר מילר.

לדבריו, "מרכיב מהותי בבנייה של חדשנות הוא תכנון ופיתוח אסטרטגיה של נתונים. אסטרטגיה זו צריכה להיות מבוססת על כמה עמודים: היותה כוללת ומוכללת, כזו שמספקת שירותים להיום, אבל לא פחות חשוב מכך גם למחר; בעלת יכולת אינטגרציה מלאה; וכן ממשל נתונים. זאת, על מנת להשתפר ולנוע קדימה, למשל – לבנות אגמי נתונים בעלויות מופחתות, עם יכולות ניתוח מבוססות לימוד מכונה, שמאפשרות למפתחים לפתח מהר ובאופן מעמיק יותר".

"יש לנו שני עשורי ניסיון בענן, עם נוכחות ב-245 מדינות וטריטוריות ברחבי הגלובוס", סיכם מילר. "כך אנחנו מסייעים לארגונים לפתח מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיה – עם גמישות, זמינות, אבטחת מידע, ביצועים ויכולת גידול. גם עבודה בצורה ידידותית לסביבה היא נושא חשוב: הקילו-וואט שלא צרכתם.ן הוא החשמל הכי ירוק. באופן זה אנחנו מסייעים לארגונים לצלוח את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית ולהזריק חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים