המו"פ של ישראל; והפעם: אינטואיטיב סרג'יקל

לרגל 75 שנים למדינה אנחנו מאירים בכל פעם זרקור לאחד ממרכזי הפיתוח של החברות הרב לאומיות והישראליות, שמרכיבות את אומת ההיי-טק ● והפעם: אינטואיטיב סרג'יקל, שמסייעת מישראל לרופאים ברחבי העולם

מרכז המו"פ של אינטואיטיב ישראל.

שם החברה האם: אינטואיטיב סרג'יקל.

היכן ממוקם המטה של החברה?
סאניוויל, קליפורניה, ארצות הברית.

מהו תחום פעילות שלה?
המערכת המרכזית של אינטואיטיב סרג'יקל, שהוקמה לפני 25 שנים ונסחרת בנאסד"ק בשווי של מעל 90 מיליארד דולר, היא רובוט דה וינצ'י, שמאפשר למנתחים לבצע ניתוחים מורכבים בפשטות וברמת דיוק גבוהה ביותר. עם שני מרכזי המו"פ שיש לחברה בישראל, היא עשתה צעד נוסף לקראת יישום האסטרטגיה שלה, ליצירת אקו-סיסטם דיגיטלי שיסייע למנתחים, צוותי חדרי ניתוח ובתי חולים בטיפול בחולים שלהם.

מה השם של מרכזי הפיתוח המקומיים?
אינטואיטיב ישראל.

מהן שנות תחילת הפעילות שלהם?
2020, לאחר הרכישה של הסטארט-אפ הישראלי אורפאוס מדיקל, שהוקם ב-2012, על ידי אינטואיטיב סרג'יקל.

היכן המרכזים ממוקם בארץ?
לאינטואיטיב סרג'יקל יש, כאמור, שני מרכזי מו"פ בישראל. אלה מתמקדים בפיתוח פלטפורמה דיגיטלית ובעיבוד נתונים המתקבלים בעקבות פרוצדורות רפואיות שונות. המרכז הראשון הוקם בחיפה בתחילת 2020, בעקבות רכישת אורפאוס מדיקל, וזה השני נפתח בתל אביב זמן קצר לאחר מכן.

כמה עובדים המרכזים בישראל מעסיקים?
החברה מעסיקה בארץ כ-60 עובדים.

היכן יש לחברה מרכזי פיתוח נוספים?
בארצות הברית ובשווייץ.

במה עוסקים מרכזי הפיתוח בארץ?
בין היתר, בפיתוח אינטואיטיב האב – פלטפורמה דיגיטלית שמאפשרת לרופאים מסביב לעולם לנהל ניתוחים מצילי חיים ופרוצדורות נוספות. בנוסף, הצוות הישראלי מוביל פיתוח מודלים של דאטה סינתטי, שמסייעים באימון אלגוריתמים ומבצע מחקרים משמעותיים, שיובילו לשיפור ולהרחבת יכולות הרובוט דה וינצ'י.

מרכז המו"פ של אינטואיטיב ישראל.

מרכז המו"פ של אינטואיטיב ישראל. צילום: יח"צ

האם המרכזים בישראל מגייסים עובדים? כמה משרות פתוחות?
אינטואיטיב ישראל מגייסת לכמה משרות בתחומים שונים. המשרות הפתוחות מופיעות באתר של החברה.

מהו פרופיל ההשכלה הנדרש מהמועמדים לעבודה?
עבור משרות פיתוח יש יתרון לבעלי תואר במדעי המחשב או הנדסת תוכנה. עבור משרות אלגוריתמיקה יש יתרון לבעלי תארים מתקדמים בהנדסת חשמל, עיבוד אותות, פיזיקה, מתמטיקה ועוד.

מה לגבי שילוב עובדים ממגדרים וממגזרים שונים?
מהחברה נמסר כי "בשנה האחרונה, 50% מגיוסיה היו של נשים, והן מהוות 33% מכלל העובדים והעובדות שלה בישראל. מדובר במגמת עלייה עקבית בשנים האחרונות בייצוג נשים בחברה. בנוסף, מעל 40% מהעובדים הם מעל גיל 40 ו-20% נולדו מחוץ לישראל ועלו לארץ".

גדי מנחם, מנכ"ל אינטואיטיב ישראל.

גדי מנחם, מנכ"ל אינטואיטיב ישראל. צילום: יח"צ

מיהו מנכ"ל מרכז הפיתוח?
גדי מנחם הוא מנכ"ל אינטואיטיב ישראל ורועי שיבולת מנהל את מרכזי המו"פ בארץ.

מה הוותק שלהם בתפקיד?
למנחם ותק של כ-10 שנים ולשיבולת – של כשנתיים.

אילו תפקידים הקודמים הם ביצעו?
מנחם היה המנכ"ל של אורפאוס מדיקל שכאמור, אינטואיטיב סרג'יקל רכשה אותה. שיבולת הוא בעל ניסיון של מעל 20 שנים בתעשיית המדיקל. הוא החזיק בתפקידי פיתוח וניהול מרכזיים בחברות מדינול ו-MaxQ AI.

רועי שיבולת, מנהל מרכזי המו"פ של אינטואיטיב ישראל.

רועי שיבולת, מנהל מרכזי המו"פ של אינטואיטיב ישראל. צילום: פרטי

מיהם המובילים הנוספים של מרכזי הפיתוח?
אירה יוזף, מנהלת משאבי אנוש; גיל פלד, מנהל מכירות ושירות בישראל; עמי הלפרין, מנהל תחום ניהול המוצר; ודניאל פינק, מנהל הכספים והתפעול.

כיצד פעילות החברה מייצרת אימפקט בישראל ובעולם?
מאינטואיטיב נמסר כי "עד היום סייעה המערכת למנתחים בכל מדינות ארצות הברית וב-67 מדינות מסביב לעולם בביצוע יותר מ-11 מיליון פרוצדורות, לרבות בשורה של בתי חולים בישראל – בילינסון, סורוקה, רמב"ם, שיבא, איכילוב, אסותא, מאיר ועוד.

פעילות הצוותים בישראל מנגישה לרופא מידע חשוב בזמן הנכון ובמקום הנכון, והם משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר שיטות טיפול מוכרות. פיתוחי החברה מובילים להצלת חיים ושיפור איכות חייהם של מטופלים מסביב לעולם".

מה החזון של החברה לרגל 75 שנים למדינת ישראל?
מנחם: "אינטואיטיב ישראל שואפת להמשיך ולפתח מוצרים טכנולוגיים חדשניים, שיוכלו לתרום למערכת הבריאות הישראלית, כמו גם למטופלים בבית החולים המובילים בארץ. באמצעות הטאלנטים של החברה, היא תוכל להמשיך ולהגדיל את פעילותה בארץ, לסייע למנתחים להציל חיים ולתרום להפיכתה של תעשיית הרפואה ליעילה, חדשנית ומתקדמת יותר".

שיבולת: "זו גאווה גדולה במיוחד לראות את הפתרונות שלנו יוצרים השפעה משמעותית בארץ ובחו"ל. אני מייחל להמשיך ולראות את פירות העבודה שלנו מסייעים למנתחים ולרופאים בבתי החולים המובילים ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים