מאסק זומן לספק מסמכים במשפט בעניין עבריין המין ג'פרי אפשטיין

הנושא נחשף אחרי שאיי הבתולה האמריקניים - המנהלים משפט נגד בנק ג'יי. פי. מורגן ועבריין המין המנוח - בישרו אתמול (ב') לשופט פדרלי כי לא הצליחו לאתר את מנכ"ל טסלה ו-SpaceX כדי להגיש לו מסמכי זימון למשפט

האם עבריין המין המנוח ג'פרי אפשטיין ייעץ לו עסקית? אילון מאסק, מנכ"ל טסלה.

איי הבתולה של ארצות הברית – שבהם החזיק עבריין המין המנוח ג'פרי אפשטיין איים אשר שימשו, לפי החשדות, כאתרי הסחר במין שלו – זימנו אתמול (ב') את אילון מאסק, יזם הטק ומנכ"ל החברות טסלה ו-SpaceX ואחרות, לתרום את חלקו במשפטם נגד עבריין המין ונגד בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס (JP Morgan Chase).

התובע הכללי של איי הבתולה האמריקניים מבקש ממאסק לספק לו מסמכים, כחלק מהתדיינות מתמשכת של הטריטוריה, המאשימה את ג'יי פי מורגן בכך שאיפשר את ההתעללות המינית בנשים בניצוחו של אפשטיין, שכזכור התאבד ב-2019, במהלך התקופה שבה המתין בכלא למשפטו.

ג'יי.פי מורגן מואשם בכך שפספס "דגלים אדומים" שיכלו להצביע על התנהלותו של אפשטיין ויחסיו אל נשים ולקטינות באי הפרטי שהיה בבעלותו בשטח ארה"ב. הבנק מצידו מכחיש כל ידיעה על פשעי אפשטיין.

מה למאסק ולאפשטיין?

מאסק אינו חשוד כמעורב באיזו מהעוולות הנוראיות שנעשו באזור, ואינו מבוקש לשם חקירה בשבועה, אלא רק מתבקש לספק לתביעה מסמכים, בשל קשריו, לכאורה, עם איש העסקים המנוח.

הזימון של מאסק נחשף בתקשורת לאחר שאיי הבתולה דיווחו אתמול כי לא סיפקו לקברניט הטק את הזימון פיזית, משום שלא הצליחו לאתר את היזם התזזיתי מאז ה-28 באפריל. הם העבירו את האחריות להשגת המסמכים לבית המשפט.

מנכ"ל טסלה וחברת המכוניות החשמליות שבבעלותו הכחישו בעבר בתוקף כל קשר בין מאסק לאפשטיין.

"זה לא נכון לומר שאפשטיין ייעץ אי פעם לאילון במשהו", אמרה קילי סולפריציו, הדוברת מטעם מאסק, לכלי התקשורת ב-2019. באותם ימים נפוצה בארה"ב חרושת שמועות לפיהן אפשטיין סיפק למאסק ייעוץ עסקי כשמנכ"ל טסלה נתקל בבעיה מול ה-SEC האמריקנית, בשל הכרזתו המהוללת על כך שיש לו מימון מובטח ושהוא עתיד להפוך את טסלה לפרטית.

המולטי-מיליארדר מאסק הגיב הלילה לניסיונות הזימון למשפט בהצהרה ששיתף בטוויטר ובה כינה את אפשטיין המנוח "בעל מום" ו-"נוכל מטומטם".

בציוץ שהיווה בכלל תגובה לחדשות אודות הזימון, כתב מאסק באופן ארוך יחסית לנטייתו הרגילה: "זה אידיוטי בכל כך הרבה רמות: 1. בעל המום הזה מעולם לא ייעץ לי בשום דבר. 2. הרעיון שאזדקק או אקשיב לייעוץ פיננסי של נוכל מטומטם הוא אבסורדי. 3. ג'יי פי מורגן איכזב את טסלה לפני עשר שנים, למרות שהייתה לו את עסקי הבנקאות המסחרית הגלובלית של טסלה, שאותם משכנו. מעולם לא סלחתי להם".

האם מאסק התחמק מביקוש תמים למסמכים?

גם הוא יתבקש לספק מסמכים? לארי פייג', ממייסדי גוגל ואלפבית. צילום: מתוך ויקיפדיה

גם הוא יתבקש לספק מסמכים? לארי פייג', ממייסדי גוגל ואלפבית. צילום: מתוך ויקיפדיה

הצוות המשפטי שפועל מטעם איי הבתולה שואף לקבל ממאסק כל מסמך הקשור לעבריין המין, שאיתו היו לו, על פי החשדות, קשרים עסקיים מסוג כלשהו.

מאסק מצידו התעקש ומתעקש, כאמור, כי מעולם לא ביקש ייעוץ עסקי מאפשטיין. מנגד, הצוות המשפטי באיי הבתולה של ארה"ב מאמין כי הפדופיל ניסה לגייס בזמנו את מאסק להפוך ללקוח של ג'יי פי מורגן, בשליחות הבנק. איי הבתולה מצידם לא סיפקו הסברים נוספים לגבי מה שעומד מאחורי רצונם להשיג מסמכים ממאסק.

נזכיר כי אפשטיין החזיק באי הקטן סנט ג'יימס שמהווה חלק מאיית הבתולה משנת 1998 ועד מותו, והוא נחשב כמקום הידוע לשמצה שאליו הביא העבריין המפורסם נערות קטינות ושבו בוצעו רבים מפשעיו, לכאורה, של הטייקון נגד קטינים – יחד עם חבריו שנסעו איתו אל האי.

יצוין כי מאסק אינו יזם הטק המפורסם היחיד שהתובעים באיי הבתולה של ארה"ב מחפשים – השופט, ג'ד רקוף, אמר מוקדם יותר החודש שאיי הבתולה יכולים להגיש זימון משפטי גם למייסד השותף של גוגל, לארי פייג', למרות שלא ברור איזה מידע הם צפויים לבקש ממנו. על פי הדיווחים במדיה העולמית, התובעים מאמינים ככל הנראה שגם פייג' שודל על ידי אפשטיין להפוך ללקוח של ג'יי פי מורגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים