תוכנה חדשה מסירה אנשים מתמונות בשירות Street View של גוגל

במקום להסתפק בטשטוש הפנים, מאפשרת תוכנה ניסיונית להסיר לחלוטין דמויות אנושיות מהתמונות ● את החלל שנוצר היא ממלאת בפיקסלים מהרקע שמאחורי הדמות - קירות, דשא, מדרכה, אריחים וכדומה ● התוכנה עדיין סובלת ממספר חסרונות - ובעיקר משגיאות שעלולות לנבוע מדמויות מטושטשות, או מצפיפות רבה של הולכי רגל בתמונות שצולמו

תוכנה ניסיונית שפיתח סטודנט לתואר ראשון מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו מאפשרת להסיר הולכי רגל מתמונות פנורמיות שמופיעות בשירות Street View של גוגל (Google).

כיום מאפשרת גוגל לטשטש את הפנים של הדמויות שמופיעות בתמונות, או את מספרי הרישוי של המכוניות שצולמו בטעות. אולם, התוכנה שהוצגה כהוכחת תפיסה על ידי ארתורו פלורס ופרופסור סרג' בלונגי מאוניברסיטת קליפורניה, בסדנת IEEE שנערכה בחודש יוני, מאפשרת להסיר לחלוטין דמויות אנושיות מתמונות פנורמיות.

התוכנה מזהה דמויות של אנשים בתמונה ומסירה אותן. את החלל שנוצר היא ממלאת בפיקסלים מהרקע שמאחורי הדמות – קירות, דשא, מדרכה, אריחים וכדומה. את הפיקסלים מהרקע היא לוקחת מהתמונה הקודמת ומהתמונה הבאה שמרכיבות את התמונה הפנורמית הכוללת. שיטה דומה מיושמת בתוכנות קיימות לעיבוד תמונה, אך בתוכנות אלה יש צורך במעורבות אנושית, בעוד שבתוכנה של פלורס התהליך מתבצע באופן אוטומטי לחלוטין.

התוכנה של פלורס עדיין סובלת ממספר חסרונות – ובעיקר משגיאות שעלולות לנבוע מדמויות מטושטשות, או מצפיפות רבה של הולכי רגל בתמונות שצולמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים