קלאסי: גוגל מציינת 190 שנים להולדתו של ברהמס

החברה הקדישה דודל למלחין הקלאסי, ובו הוא נראה בתקופות שונות ובגילאים שונים ● בין יצירותיו הבולטות: קונצ'רטו לפסנתר מס' 1, המחולות ההונגריים ורקוויאם גרמני, שהיא היצירה הווקאלית הגדולה ביותר למקהלה

הדודל של גוגל לצין 190 שנים להולדתו של ברהמס.

גוגל מעלה לאתר שלה כמעט בכל יום דודל ובו היא מציינת מועדים שונים: ימי הולדת, הישגים מדעיים, אירועים היסטוריים ועוד. היום (א') הגיע תורו של המלחין הקלאסי המפורסם יוהנס ברהמס, שנולד בדיוק לפני 190 שנים.

ענקית האינטרנט פרסמה לכבוד היום המיוחד הזה דודל ובו נראה המלחין בתקופות שונות בחייו ובגילאים שונים, כשהוא מלחין יצירות, מנצח על תזמורת ומנגן בפסנתר.

ברהמס היה אחד הבולטים במלחיני המוזיקה הקלאסית, ובתוכה – הזרם הרומנטי. הוא נחשב לתלמידו של בטהובן ולמעריץ גדול שלו, ויחד אתו ועם באך הוא מהווה חלק משלושת ה-B’s. לצד בטהובן, הוא הושפע מיצירותיהם של מוצרט, היידן, באך, מנלדסון, שוברט ושומאן. בין היצירות המפורסמות של ברהמס: הקונצ'רטו לפסנתר מס' 1; קונצ'רטו לכינור; ארבע סימפוניות; שתי פתיחות סימפוניות; וריאציות על נושא מאת היידן בסי במול מז'ור; שתי סרנדות לתזמורת; שלישייה ראשונה בסי מז'ור לפסנתר, כינור וצ'לו; שירי עם גרמניים; המחולות ההונגריים שלו; ורקוויאם גרמני, שהיא היצירה הווקאלית הגדולה ביותר שנכתבה עבור מקהלה.

ברהמס מת באפריל 1897, חודש לפני יום הולדתו ה-64.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים