תוכן שיווקי

GITEX Africa תארח את אירוע הטכנולוגיה והסטארט-אפ ה-1 במרוקו

30/04/2023 11:22
GITEX AFRICA
מרקש, מרוקו. צילום: בוקינג.קום

מרקש, מרוקו. צילום: בוקינג.קום

פסגת GITEX Africa תתקיים לראשונה בתאריכים 31 במאי ל-2 ביוני 2023 במרקש, מרוקו, בנוכחות 500 מציגים ו-400 סטארט-אפים מ-95 מדינות.

הפסגה נועדה כדי לחבר בין טיטאנים טכנולוגיים, ממשלות, ארגונים קטנים ובינוניים (SMEs), סטארט-אפים, מקודדים, משקיעים ואנשי אקדמיה, על מנת לחקור ולהכיר מיזמים חדשים.

GITEX Africa 2023 היא אירוע הקשור ל-GITEX GLOBAL – תערוכת הטכנולוגיה והסטארט-אפ הגדולה בעולם, המתארחת בדובאי.

הסכמי אברהם הפכו את קשרי מרוקו-ישראל לפוריים במיוחד

GITEX Africa מתקיימת תחת חסות מלך מרוקו, מוחמד השישי והסוכנות לפיתוח דיגיטלי (ADD) – הישות הציבורית המובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית של ממשלת מרוקו – היא המארחת שלה.

מאז החתימה על הסכם אברהם בשנת 2020, שההסכם עם מרוקו נכלל בהם, מתקיימים שיתוף פעולה נרחב, תקשורת והבנה בין העמים. בינואר 2022 השקיע איחוד האמירויות 100 מיליון דולר בחברות הון סיכון במגזר הטכנולוגי של ישראל.

"הסכמי אברהם סייעו ליצור מודל של שלום שרואים לעיתים רחוקות במזרח התיכון – כזה המבוסס לא רק על דיפלומטיה בדלתיים סגורות, אלא על תרבות, עסקים וחברות עמוקה בין אדם לאדם", אמרה פלר חסן-נחום, משנה לראש עיריית ירושלים ואחראית על תיקי קשרי חוץ, פיתוח כלכלי בינלאומי ותיירות. לדבריה, "GITEX Africa מדגישה את הערכים הללו, על ידי איחוד תרבויות אפריקניות ומזרח תיכוניות לאירוע הטכנולוגיה והסטארט-אפ הראשון שלהן, שיתקיים במרוקו. אני נרגשת לשאת דברים באירוע הזה ומצפה ללמוד עוד על ההזדמנויות הקיימות בין המדינות השונות הללו".

"מאז הסכמי אברהם, נחתמו רשמית מספר הסכמים ומזכרי הבנות וההזדמנויות העסקיות לשני הצדדים גדלו, עם סחר בהיקף של 500 מיליון דולר, שצפוי עד לשנת 2027. כמרכז העסקים הרביעי בגודלו באפריקה, מרוקו משמשת גשר לאפריקה, עם מסחר נרחב בכל רחבי הארץ והיבשת. הטרנספורמציה הדיגיטלית המהירה של אפריקה מזינה את הצמיחה הזו וישראל מוכנה לספק לשם כך את הטכנולוגיה החדשנית שלה, שאומת הסטארט-אפ ידועה בה", אמרה עינת לוי, מומחית ליחסי מרוקו בישראל, שהובילה בעבר את הנציגות הכלכלית למען ישראל במרוקו. לדבריה, "GITEX Africa היא פלטפורמה אידיאלית להפגיש בה את שלוש המדינות הללו ולגלות הזדמנויות לטכנולוגיה ישראלית להתרחב לאפריקה. על ידי השתתפות באירוע זה, מקבלי החלטות מרכזיים יקשרו קשרים שיועילו לכולם היום ובעתיד".

לנוכח המדיניות הידידותית לטכנולוגיה ביבשת, שעכשיו היא הרבה יותר נגישה, ההשקעות האפריקניות מזנקות. אנליסטים צופים כי שוק הטכנולוגיה בדרך לצמיחה מ-115 מיליארד דולר ל-712 מיליארד דולר עד 2050, בעוד שהצמיחה במימון סטארט-אפים גבוהה פי שישה מבכל מקום אחר.

"הסכמי אברהם הביאו מציאות חדשה לישראל ולאזור MENA (המזרח התיכון וצפון אפריקה). OurCrowd גאה מאוד בכך שמילאה תפקיד משמעותי בביסוס תחילתן של שותפויות פוריות חדשות עבור חברות הפורטפוליו, המשקיעים והשותפים שלנו בישראל ובמרוקו", אמר ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd.

"מרוקו היא מרכז חקלאי המתרחב במהירות, כשסקטור המזון החקלאי שלה מניע את הפיתוח הכלכלי והחברתי בה ותורם 21% לתוצר המקומי הגולמי", אמר גבי מיודובניק, סגן נשיא בכיר ונשיא עסקי החקלאות המדויקת של אורביה (נטפים). "פתחנו לאחרונה את מפעל הייצור הראשון שלנו באזור קניטרה שבמרוקו, מכיוון שאנו מאמינים ששיטות החקלאות הקיימות של החברה יסייעו לעם המרוקני ולאזור הרחב יותר להשיג שגשוג וחוסן חקלאי".

"לאפריקה יש סיפור נהדר לחלוק עם העולם באבולוציה של הערים הדיגיטליות שלה, המופעלת על ידי דור מוכשר של בני נוער וממשלות הממוקדות בעתיד", אמרה טריקסי לומירמנד, מנכ"לית KAOUN International, המארגנת של GITEX Africa.

כדי ללמוד עוד פרטים ולהירשם לאירוע זה – בקרוב באתר GITEX Africa.

אירועים קרובים