סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI על אילון מאסק: "אידיוט"

אלטמן הגיב לביקורת שספג מאיל הטק - שהיה ממייסדיה הראשוניים של מעבדת ה-AI אשר החלה את דרכה כעמותה ללא כוונות רווח ● באחרונה מאסק צייץ ש-OpenAI הפכה ל"חברה עם רווח מרבי", בניגוד מוחלט לכוונותיה המקוריות

הפכו למתחרים בזירת ה-AI הלוהטת. אילון מאסק וסם אלטמן, מייסדי OpenAI.

סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI – שהביאה לעולם את ChatGPT המדובר – אמר במהלך ראיון בפודקאסט של קארה סווישר (On With Kara Swisher) שהתקיים אתמול (א') על אילון מאסק, שהיה מייסד שותף של החברה יחד איתו, שהוא "טמבל". עם זאת, אלטמן ציין גם כי הוא סבור שלמאסק באמת אכפת ליצור "עתיד טוב" של בינה מלאכותית חזקה (Artificial General Intelligence – ר"ת AGI).

ואולם כדאי להכיר את ההיסטוריה של השניים על מנת להבין יותר. ב-2015, ייסד מאסק את OpenAI יחד עם דמויות בולטות נוספות מעמק הסיליקון, כולל אלטמן, ריד הופמן ופיטר ת'יל. יחד, הם התחייבו להשקיע כל אחד מיליארד דולר בפרויקט. OpenAI הוקמה כארגון ללא מטרות רווח, אך היא ויתרה על מעמדה זה בשנת 2019.

מאסק עזב את החברה לפני השינוי הזה, כבר ב-2018. הוא התפטר מהדירקטוריון, תוך שהוא מציין "ניגוד עניינים עתידי פוטנציאלי" עם תפקידו כמנכ"ל טסלה, עקב פיתוח הבינה המלאכותית עבור המכוניות האוטונומיות שהחברה מפתחת מאז.

מאסק נשמע לפרקים ביקורתי בנוגע לפיתוחי AI, ומתריע כי אלו מסוכנים לאנושות, זאת על אף מעורבותו בהם, בטסלה כאמור, וגם באופן מתמיה לנוכח העובדה שבאחרונה התחוור כי פתח בעצמו חברה שמתיימרת לספק תחרות ל-ChatGPT עם בינה מלאכותית ג'נרטיבית משלה.

ואולם באחרונה מאסק גם תוקף ישירות את אלטמן והחברה שבראשה הוא עומד. מאסק הגיב, למשל, לציוץ שתהא מדוע עזר לייסד את OpenAI אם הוא מאמין ש-AI מהווה סיכון גדול לחברה וצריכה רגולציה נוספת. בתגובה, מאסק הצהיר ש-OpenAI נוצרה כחברת קוד פתוח ללא מטרות רווח, כדי לשמש גורם מאזן לגוגל, שפועלה הוא כולו סביב צבירת רווחים, לטענתו. אלא שמאז היא הפכה לחברת קוד סגורה עם "רווח מרבי", שנשלטת למעשה על ידי מיקרוסופט, כך גרס מאסק בטוויטר.

אלטמן עלה להתקפה?

כלי הבינה המלאכותית היוצרת המצליח ביותר כיום. ChatGPT.

כלי הבינה המלאכותית היוצרת המצליח ביותר כיום. ChatGPT. צילום: BigStock

אמש החליט אלטמן, ששומר רוב הזמן על פרופיל נמוך למדי על אף שהוא מנכ"לה של חברה שיכולה בפוטנציה לשבש לחלוטין את העולם כפי שהכרנו אותו – להצהיר בדבריו בפודקאסט של סווישר כי OpenAI "אינה תלויה" במיקרוסופט.

סווישר שאלה אותו מדוע מאסק מתח ביקורת גלויה על החברה בהובלתו, במיוחד על כך שפנתה לחפש רווח, ולמה אמר מאסק כי OpenAI, שנוצרה כקוד פתוח, הפכה להיות "לא מה שהתכוונתי בכלל".

אלטמן ענה לה כאמור, ש-"אנחנו לא נשלטים על ידי מיקרוסופט. למיקרוסופט אין אפילו מושב בדירקטוריון שלנו, אנחנו חברה עצמאית. יש לנו מבנה יוצא דופן שבו אנחנו יכולים לקבל החלטות שונות מאוד ממה שעושות רוב החברות. אני חושב שחלק הוגן מזה הוא שאנחנו לא עושים הכל בקוד פתוח יותר… אנחנו עדיין עושים הרבה דברים בקוד פתוח".

אלטמן המשיך והסביר: "אני לא חושב שזה יהיה טוב כרגע עבורנו להשתמש בקוד פתוח של GPT-4, למשל. אני חושב שזה יגרום מידה מסוימת של הרס בעולם, או לפחות יש סיכון לכך – אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שזה לא יקרה". הוא הסביר את כוונתו ואמר כי במצב הקיים "כשאנחנו מוצאים כמה מהחסרונות המפחידים יותר, אנחנו יכולים לתקן אותם, ואנחנו הולכים לעשות זאת".

בנוגע למודל העסקי של החברה בהיר אלטמן: "בעלי המניות שלנו, שהם העובדים שלנו והמשקיעים שלנו, יכולים לעשות תשואה מסוימת. למניות שלהם יש מחיר מסוים שהם יכולים להגיע אליו. אבל אם OpenAI תלך ותהפוך לחברה של מיליארדי דולרים, כמעט כל זה זורם לעמותה ששולטת בנו".

"אילון מאסק תוקף אותנו", ציין אלטמן בשלב מסוים בראיון, אך מאוחר יותר המשיך ואמר: "אם להיות חיובי לגבי אילון, אני מאמין שאכפת לו באמת מהעתיד של הבינה הכללית המלאכותית". אלא שאז הוסיף, "זאת אומרת, הוא אידיוט, או כל מה שאת רוצה להגיד עליו. יש לו סגנון שהוא לא סגנון שהייתי רוצה שיהיה לעצמי". ואולם כשסווישר ציינה שלאלטמן יש כבוד כלפי מאסק – המראוין שלה ענה בחיוב.

"אני בטוח שחשבת לעומק על הביקורות שלו. דיברת איתו ישירות? התנתקתם או מה? שניכם הייתם מאוד קרובים, כזכור", אמרה המראיינת, ואלטמן סיפר בתשובה שהוא מאסק דווקא דיברו ישירות לאחרונה.

כשסווישר שאלה: "ומה דעתך על הביקורות?" והבהירה "כשאתה שומע אותן ממנו, אני מתכוונת, הוא יכול להיות די בוטה לגבי דברים", ענה בן שיחה שוב באותו הלך רוח ש-"יש לו את הסגנון שלו". אלטמן סיכם וציין באופן חיובי ומפרגן: "אני חושב שבאמת אכפת לו, והוא מרגיש מאוד לחוץ לגבי איך העתיד הולך להיראות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Hguy

    למען העולם חשוב מאד שיתייחסו לדברי מאסק בכובד ראש. לאיש יש חזון וראיה עתידית מהחשובות והמפוכחות בעולם. יש לו קבלות מוצקות

אירועים קרובים