המו"פ של ישראל; והפעם: קרביין
לרגל 75 שנים למדינה נאיר בכל פעם זרקור לאחד ממרכזי הפיתוח של החברות הרב לאומיות והישראליות, שמרכיבות את אומת ההיי-טק ● והפעם: המרכז של קרביין, שמפתחת מערכות לניהול מוקדי חירום
שם החברה האם: קרביין (Carbyne), שהיא חברה ישראלית-גלובלית, עם משרדים בתל אביב, בארצות הברית ובמקסיקו סיטי.
היכן ממוקם המטה?
בניו יורק.
מהו תחום הפעילות של החברה?
מערכות תוכנה מבוססות ענן, לניהול מוקדי חירום והצלה ומרכזי שירות.
מהו היקף המכירות העולמי?
קרביין היא חברה פרטית, ולכן היא לא חושפת את הנתון הזה.
שם מרכז הפיתוח המקומי: קרביין ישראל.
מתי המרכז החל לפעול?
ב-2015.
היכן הוא ממוקם בארץ?
במגדלי אלון בתל אביב.
כמה עובדים החברה מעסיקה?
קרביין מעסיקה כ- 170 עובדים, כאשר כ-40% מהם – בישראל.
האם החברה מגייסת עובדים?
כן. כרגע, הגיוסים בקרביין הם בגזרת המכירות והשירותים של החברה, ופחות בפיתוח.
אילו מקצועות מבוקשים?
מנהל תפעול ראשי (COO), מנהל מכירות אזורי ומהנדס תמיכה טכנית בארצות הברית.
במה העובדים במרכז הפיתוח של קרביין בישראל עוסקים?
במגוון מקצועות ותפקידים, בהם אנשי פיתוח, תפעול, פיננסים, כוח אדם, מכירות, שיווק וניהול מוצר.
מהו פרופיל ההשכלה שלהם?
רוב העובדים בצוות הפיתוח הם מפתחי תוכנה בעלי תואר במדעי המחשב. יש גם בוגרי לימודי QA וניהול מוצר.
האם החברה דוגלת בשילוב עובדים ממגדרים שונים – ערבים, נשים, חרדים, להט"בים וכדומה?
בקרביין אומרים שהחברה מקדמת תרבות ארגונית פלורליסטית, שפתוחה לכל אדם בעל הכישורים המתאימים להשתלב בה. עובדי החברה, בכל המדינות שבהן היא פועלת, מייצגים מגוון מגדרי, לאומי ותרבותי רחב. בישראל מועסקות נשים רבות בתפקידי פיתוח, וכן עובדות ועובדים מהמגזר הדתי.
מיהם חברי הצוות המוביל של מרכז הפיתוח?
אמיר אליחי – מייסד, יו"ר ומנכ"ל; אלכס דיזינגוף – מייסד ומנהל טכנולוגיות ראשי (CTO); יוני יטאסון – מייסד ומנהל צוותי הפיתוח; ונועם פרנקל – סגן נשיא למחקר ופיתוח.
באילו תפקידים קודמים שימש המנכ"ל?
אליחי שירת במשך כעשור בצבא ובמשרד הביטחון, במגוון תפקידים בכירים מסווגים. כיום, במקביל לקרביין, הוא מכהן כחבר בוועדה המייעצת של חברת הסטארט-אפ טראסטור (Trustoor), שמספקת טכנולוגיה מתקדמת לאתרי בנייה.
מהם מוצרי הפיתוח של החברה?
מרבית ספקי שירותי החירום וההצלה, וגם רשויות מקומיות ברחבי העולם, משתמשים במערכות מדור ישן. התעשייה לא עברה שינוי משמעותי כבר כמה עשורים, כאשר במקביל חלה עלייה בשיעורי הפשיעה והאלימות, לצד מחסור בכוח אדם שמספק מענה במוקדי חירום ומוקדים לשירות הציבור. קרביין מספקת פתרונות טכנולוגיים חדשניים, שמייעלים את עבודת המוקדים ומסייעים להתגבר על בעיית המחסור בכוח אדם.
היכן מוטמעים מוצרי הפיתוח של החברה?
מערכות החברה מוטמעות בארצות הברית, במרכזי חירום והצלה (911) גדולים בניו אורלינס, מיאמי וטקסס, ובמקסיקו סיטי, כל שיחת 911 נעשית על הפלטפורמה של קרביין. בנוסף, גוף ההצלה האמריקני גלובל מדיקל ריספונס משתמש בפתרונות החברה. בישראל פועלת קרביין בעיקר במגזר הציבורי, כאשר בין לקוחותיה נכללות עיריות ירושלים, תל אביב-יפו, רחובות וראשון לציון. כמו כן, המערכות שלה מותקנות במרכזים של איחוד הצלה, והחברה מקיימת שיתופי פעולה עם חברת האבטחה צוות 3 ועם חברת הקורקינטים השיתופיים ווינד.
כיצד פעילות החברה מייצרת אימפקט בישראל ובעולם?
קרביין מגינה על יותר מ-400 מיליון אנשים ברחבי העולם ועוזרת למוקדי 911 לנהל מדי שנה 16 מיליון שיחות חירום בארצות הברית. הפתרונות שלה משרתים יותר מ-100 מדינות ורשויות מקומיות ברחבי העולם.
עם פרוץ המלחמה באוקראינה, קרביין, שמחזיקה שם את אחד ממרכזי הפיתוח שלה, פרסה מיידית וללא תמורה את פלטפורמת e-live פרי פיתוחה ברחבי המדינה. בתוך 24 שעות נפרסה הטכנולוגיה של קרביין בשני אתרים – בקייב ובלביב, ולקח לחברה פחות משבוע לפרוס את המערכת שלה ב-20 אתרים ברחבי אוקראינה.
מה החזון של החברה לרגל 75 שנים למדינת ישראל?
אמיר אליחי, מנכ"ל ומייסד קרביין: "כחברה ישראלית בינלאומית שפועלת בתחום השירות וההגנה על הציבור, זו שליחות עבורנו לייצג את המדינה ברחבי העולם. אנחנו גאים להגיע עם הטכנולוגיה שלנו לאזורים נרחבים בעולם, כאשר המטרה שלנו היא שעד סוף 2024 נאפשר למיליארד אנשים גישה לשירות שאנחנו מספקים. העולם לא נהיה בטוח יותר, והטכנולוגיה שאנחנו מספקים למוקדים מסייעת להקל על עבודת המוקדנים בגופי חירום והצלה ובגופים ציבוריים אחרים שמשרתים אזרחים, ובכך להציל יותר חיים".
לאתר של קרביין לחצו כאן.
תגובות
(0)