בכירי היי-טק לנתניהו: "הכלכלה כבר מושפעת לרעה מהתוכנית המשפטית"

האזהרות של משרד האוצר בדבר ההשפעה של התוכנית על הכלכלה כבר מתממשות, והן מזיקות לחברות טכנולוגיות ומסורתיות כאחד - מזהירים בכירים בענף ואנשי אקדמיה במכתב פתוח לממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

אזהרות משרד האוצר בנוגע להשפעה לרעה של התוכנית המשפטית של הממשלה על הכלכלה כבר מתקיימות – כך מתריעים בכירים בהיי-טק וחוקרי אקדמיה במכתב פתוח לממשלה. בין אותם בכירים נמצאים מאיר ברנד, סגן נשיא בגוגל; לילך אשר-טופילסקי, שותפה בקרן פימי ולשעבר מנכ"לית בנק דיסקונט; וחן עמית, מנכ"ל טיפלתי. הם הצטרפו לחוקרים מאוניברסיטאות כגון סטנפורד ו-MIT, כולל חברים למחזור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאוניברסיטה יוקרתית זו.

אגף התקציבים במשרד האוצר הזהיר בשבוע שעבר כי אם התוכנית המשפטית תעבור עלול להיגרם למשק הישראלי הפסד של עד 100 מיליארד שקלים בצמיחת התוצר בעשור הקרוב ושל בין 15 ל-30 מיליארד שקלים בשנה בהכנסות ממסים. כמו כן, הוא הזהיר שחברות דירוג האשראי עלולות להוריד את הדירוג של ישראל, על כל המשתמע מכך.

על המכתב חתומים כ-1,000 ישראלים בוגרי מינהל עסקים מ-20 תוכניות מובילות בעולם בתחום זה. כותבי המכתב ציינו כי "ההנחה שהנזקים הכלכליים יחלו רק לאחר אישור סופי של הרפורמה – מוטעית. נזק רב לאמון בחברות ישראליות כבר אירע בשבועות האחרונים, ויש לבלום אותו באופן מיידי".

"אנחנו כבר רואים בריחת מוחות וירידה בהשקעות"

בין השאר, הכותבים מצביעים על פגיעה דרמטית ביכולות גיוס הכספים של חברות טכנולוגיה, גיוס כוח אדם ויצוא. רבים מהם מציינים כי כבר חלה ירידה בהשקעות בארץ. עם זאת, במכתב לא מצוינים נתונים כלשהם. לדבריהם, "משקיעים נרתעים מסיכונים עודפים, ועל כן יימנעו מהשקעה במדינה שנתפסת כלא דמוקרטית וללא בתי משפט עצמאיים… אנשים מוכשרים אוהבים סביבה חופשית המאפשרת צמיחה. בשטח כבר רואים בריחת מוחות, שפוגעת ביתרון התחרותי החזק ביותר של מדינת ישראל". עוד הם מציינים כי העדר בתי משפט עצמאיים יפגע ביכולת לתכנן פעילות עסקית קדימה ויגדיל את הסיכויים לביורוקרטיה ולשחיתות, שפוגעים בעסקים.

כמו כן, כתבו, "לקוחות וחברות גלובליות יעדיפו שלא לרכוש או לשתף פעולה עם חברות ישראליות, כדי להימנע מהסכנות בעבודה עם כלכלה שנתפסת כלא יציבה, ללא הגנות משפטיות או שאיננה דמוקרטיות".

הם ציינו כי את ההשלכות שהם מתריעים מפניהן כבר חוו הכלכלות של מדינות שהלכו בכיוון דומה, בהן הונגריה ופולין.

על פי הכותבים, "הערכות משרד האוצר עלולות להיות רק קצה הקרחון, ואנחנו כבר חווים את המגמה המדאיגה על בשרנו בקצב גובר", ציינו. "הנזקים ישפיעו על חברות קטנות כגדולות, טכנולוגיות ומסורתיות. חברות ייסגרו ועובדים יאבדו את מקור הכנסתם. את ההשפעה ירגישו כלל אזרחי ישראל, לדורות". הם ציינו כי הנזקים פוגעים במאמצים שנעשו לאורך שנים, וייקח שנים רבות לתקן אותם. "הנזקים הכלכליים נערמים ואין באמתחתנו כלים למנוע אותם, אם התהליך יימשך", כתבו הבוגרים.

הם קראו לנתניהו: "כולנו אוהבים את ישראל ואומרים בקול אחד – עצרו את תהליכי החקיקה, בצעו עבודת מטה מקצועית וקיימו שיח מעמיק עם כלל החברה הישראלית לפני שי8וי כה יסודי בשיטת המשטר שלנו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סבא ג'פטו

    לפני שנכנסים לתמונה זיופים, קולם של הפרופסורים שווה ערך לקוחה של מסעודה משדרות.

  2. סבא ג'פטו

    המחתרת של השמאל פועלת קשות נגד המדינה והאנרכיסטים מעזים לטעון שהם הפוריוטים האמיתיים.

אירועים קרובים