למרות הירידה במכירות הסמארטפונים ב-2022, תחום הפרימיום לא נפגע

המכירות של מכשירי הפרימיום למעשה אף עלו ב-1% באופן כללי, כשאפל מובילה את השוק הזה באופן מובהק, עם נתח שוק של 74%

שווה שלושה טריליון דולר. אפל.

דו"ח חדש שפרסמה חברת מחקרי השוק קאונטרפוינט חושף שב-2022, למרות הירידה במכירות טלפונים, מכירות תחום הפרימיום של הטלפונים החכמים לא נפגעו. למעשה הן אפילו עלו ב-1% באופן כללי, ואפל היא החברה המובילה באופן מובהק את השוק הזה, ועם עלייה יפה לעומת 2021.

בקאונטרפוינט מתייחסים לטלפונים שעולים במחיר ארצות הברית 600 דולר ומעלה. החברה אמנם לא פרסמה כמה טלפונים ברמת המחיר הזו נמכרו בפועל בשוק הגלובלי, אבל מציינים כאמור שנתח השוק של המגזר המסוים הזה של הטלפונים, נשלט בידי מכשירי ה-iPhone של אפל. החברה הגיעה לשיא של 74% לעומת 71% בשנה שעברה. נתח השוק של כל מכשירי האנדרואיד הצטמצם. סמסונג, לדוגמה, ירדה מ-17% ל-16% ב-2022, וזו ירידה של כ-5%.

גם שיאומי סבלה מכה חזקה, עם ירידה של 40% בנתח השוק שלה במכשירי 600 דולר ומעלה, שעומד כעת על אחוז בודד בלבד. הונור וגוגל עוד לא הגיעו לאחוז, אבל רשמו עליות מרשימות של 110% ו-,118% בהתאמה, במכירות. וואווי התרסקה, כמובן, גם בהיבט הזה של השוק, עם ירידה של 44%.

עוד נתון מעניין במיוחד הוא, שמכירות הטלפונים היקרים עולות בממוצע משנה לשנה, והגיעו ב-2022 ל-21% מכלל הטלפונים שנמכרו בשוק לעומת 19% ו-15% בשנתיים הקודמות. ההכנסות ממכירות הפרמיום מסך מכירות הטלפונים החכמים זינקו לעומת זאת לכ-55% וזאת לעומת 49% בשנה שעברה, וזה אומר משהו על הזינוק במחירים בצמרת שוק הטלפונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים