חברת סטארט-אפ חדשה נחשפת: קודיום גייסה 11 מיליון דולר

קודיום הוקמה על ידי שני יזמים, שאחד מהם היה דירקטור בעליבאבא, והיא מאפשרת ביצוע בדיקות קוד אוטומטיות באמצעות בינה מלאכותית

מייסדי קודיום, איתמר פרידמן (מימין) ודדי קרדו.

חברת הסטארט-אפ קודיום (CodiumAI), שמפתחת מוצר אינטראקטיבי לבדיקת נכונות קוד באמצעות בינה מלאכותית, נחשפה היום (ד') עם גיוס סיד של 11 מיליון דולר. את הסבב הובילו במשותף הקרנות TLV פרטנרס ו-וויין ונצ'רס, והשתתפו בו משקיעים פרטיים, בהם בכירים ב-OpenAI, סינק ו-VMware. בחברה אומרים כי בעזרת הגיוס היא מפתחת את מודל הבינה המלאכותית הראשון שלה, שייקרא TestGPT.

קודיום הוקמה בשנה שעברה על ידי איתמר פרידמן, המשמש כמנכ"ל, ודדי קרדו, מנהל המוצר הראשי – שניהם יזמים עם רקע בפיתוח תוכנה, למידת מכונה וניהול מוצר. פרידמן שימש בתפקידו האחרון כדירקטור בעליבאבא, לשם הוא הגיע לאחר שחברת הענק הסינית קנתה את הסטארט-אפ שהוא היה בין מקימיו והמנהל הטכנולוגי שלו, ויז'ואליד. קרדו שימש סמנכ"ל לקוחות בתחום מדעי הנתונים באקספלוריום ובעבר ניהל קו מוצרים ב-VMware. השניים נחשפו בתפקידים השונים שלהם לקושי באימות קוד אל מול הגדרות מוצר, ולכן החליטו על הקמת קודיום. באחרונה סיימה החברה את תוכנית ההאצה של אינטל איגנייט, כחלק מהמחזור השביעי שלה.

יש לציין שקודיום מעסיקה 15 עובדים בצורה היברידית. רובם מועסקים במרכז הפיתוח הישראלי בתל אביב והשאר – באירופה. החברה תשתמש בכספי הגיוס לפיתוח המוצר, טכנולוגית עמוקות והרחבת צוות הפיתוח והמחקר על ידי גיוס עובדות ועובדים נוספים למגוון תפקידים, עם יכולות ורקעים שונים.

גרסת בטה של המוצר

לצד ההודעה על הגיוס השיקה קודיום היום את גרסת הבטה של המוצר שלה, שכוללת תוסף לסביבות פיתוח (IDE Extension) שמאפשר בדיקה של תקינות קוד בעזרת Generative AI תוך כדי הכתיבה, שיפור איכותו ואיתור באגים עוד לפני שהקוד מגיע לשלב הפרודקשן. בחברה אומרים שתוכנות באיכות ירודה גורמות לחברות אמריקניות עלויות של מעל שני טריליון דולר בשנה בשל פגיעה ביעילות העבודה ועקב ההוצאות על תיקונים מורכבים. הדרך הטובה ביותר למנוע שגיאות היא לבצע בדיקות יסודיות בתדירות גבוהה, אולם בדיקות אלה הן קשות וגוזלות חלק ניכר מזמנם של המפתחים, ולכן רבים נמנעים מהן.

התוסף של קודיום כבר הותקן אצל אלפי משתמשים מאז השקתו הסגורה בינואר השנה, והגרסה זמינה כעת כהרחבה עבור IDEs פופולריים כגון VSCode ו-PyCharm. בעתיד הקרוב, מבטיחים בחברה, יינתן כיסוי לעוד IDEs ושפות תכנות, כמו גם תמיכה בתכונות נוספות ושיתופי פעולה.

קרדו אמר כי "למפתחים יש יחסים מורכבים עם כתיבת טסטים לקוד שלהם. הם אוהבים את הערך הרב שהם מקבלים מבדיקות ברמת הקוד, אבל שונאים לבזבז זמן על זה, במיוחד כשהם נמצאים תחת לחץ לפתח מהר. קודיום הוקמה כדי לשנות את המצב הזה ולהציע למפתחים כלי אינטראקטיבי ליצירת בדיקות תוכנה, שמשלב שימוש בבינה מלאכותית ובבינה אנושית. אנחנו עוזרים למפתחים, בהתחלה למפתחי פיית'ון וג'אווה סקריפט, לשים קץ לבאגים ולכתוב קוד בביטחון".

לדברי פרידמן, "בחודשים האחרונים היינו עדים לעלייה של כלים המסייעים ביצירת קוד, כמו GitHub Copilot וכמובן ההתפוצצות של ChatGPT. ההערכות הן שיותר קוד ייכתב בכמה השנים הקרובות מאשר נכתב מאז ומעולם. אנחנו עובדים על משימה משלימה לכתיבת קוד – בדיקת הלוגיקה שלו. המוצר שאנחנו מציגים היום ומודל ה-TestGPT שלנו הם הצעדים הראשונים למימוש החזון שלנו לאפשר לכל מפתח ומפתחת ליצור מהר ובביטחון".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלירם

    אפשר לכתוב קוד ברמה הכי גבוהה שיש שמבצע לוגיקה עיסקית מטומטמת ברמה הכי נמוכה שיש. ואולי גם מרושעת וזדונית. אין תחליף לבני אדם חכמים וטובים עם ערכים ואמונות רוחניים שיחליטו מה ייכתב ומה לא, אפילו אם יהיו כמה באגים.

אירועים קרובים