רשות החדשנות תעניק כ-10 מיליון שקלים לתוכניות להכשרות טכנולוגיות

דרור בין: מנכ"ל רשות החדשנות: " כדי לשמר את המובילות של ישראל בעולם, יש להכין את תשתית ההון האנושי להמשך צמיחת חברות ההיי-טק בתחומים חדשים אלו"

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

רשות החדשנות תעניק כ-10 מיליון שקלים לתוכניות חדשניות להכשרות טכנולוגיות מתקדמות. מענקי המימון יוענקו לגופים שיפתחו תוכניות להגדלת ההון האנושי בהיי-טק הישראלי.

ב"קול הקורא" שפרסמה הרשות, היא קוראת לחברות ועמותות להגיש הצעות לפרויקטים בתחומי הקליימטק, הפודטק, הביוקונברג'נס, הבינה מלאכותית והקוואנטום. הרשות פירטה ב'קול הקורא' שני סוגי מענקים: עבור תוכניות בשלב ההתנעה או ההנבטה, עם תקציב מבוקש של עד מיליון שקלים, שהרשות תשתתף בשיעור של עד 70% מהתקציב המאושר. בתוכניות נרחבות יותר, בשלב צמיחה, בעלות תקציב מבוקש של מעל מיליון שקלים, תשתתף הרשות בשיעור של בין 50%-30% מהתקציב המאושר.

הקריטריון הראשון להערכת הבקשות הוא רמת החדשנות ומידת הייחודיות של התוכנית. מלבד זאת, התוכניות ידורגו על פי יכולות החברה, מידת המענה לתחומים המועדפים, מידת הגידול היחסי של עובדים חדשים או קיימים בשכר גבוה, פוטנציאל הצמיחה ויכולת ההטמעה של התוכנית בישראל, כולל הצגת מודל עסקי בר קיימא להמשך, אפקטיביות וישימות התוכנית (תוכניות משותפות לאקדמיה, תעשייה ומגזר שלישי) ופנייה לקהלים מגוונים.

מטרת תוכנית המענקים היא להרחיב את הידע של עובדים חדשים וקיימים ולשפר את מקצועיותם והשתלבותם בחברות היי-טק העוסקות בגלי הטכנולוגיה העתידיים. בין היתר, מבקשים ברשות החדשנות לקדם את עולמות הפודטק והקליימטק במגוון מקצועות, כולל תפקידים ניהוליים; לצד זאת, הסבות אקדמאים מתחומים שונים, כמו מדעי החיים, כימיה והנדסה, להתמודדות עם אתגרי האקלים; קידום ופיתוח הכשרות נדרשות וחדשות לתעשיית הפודטק, כגון מדעי הבשר והנדסת רקמות לבשר מתורבת; פיתוח מיומנויות בתחומים נדרשים שקיים בהם מחסור בארץ כיום, כמו התייעלות אנרגטית, ייצור, אגירה, הובלה, ניהול מים, התפלה, טכנולוגיות לקידום חקלאות נקייה ומקיימת וקידום כלכלה מעגלית בסקטורים שונים; והרחבת המודעות והידע על הכלים הטכנולוגיים הקיימים, המסייעים להפחתת ההשפעה על שינויי אקלים, או על עמידות להשפעות שינויי אקלים בתעשייה.

בתחום המחשוב הקוואנטי פועלים ברשות החדשנות לקדם תוכניות הכשרה, הסבה והשמה של מועמדים בעלי תואר ראשון או שני בפיזיקה, אלגוריתמיקה והנדסת חשמל להשתלבות בתחום; הסבות מהנדסים, מתכנתים ומדענים מהתעשייה לעולמות התוכן של חישה קוונטית, תקשורת קוונטית, מחשוב קוונטי והצפנה קוונטית; הכשרות מהנדסים ואקדמאים לטובת פיתוח בכלי תוכנה קוונטית; שילוב מיני-פרויקטים של סטודנטים בתעשייה או במרכז מו״פ יישומי; ויצירת פלטפורמת נתונים מתעדכנת להתקדמות התוכנית ובסיס נתונים הממפה את החוקרים הישראלים הנמצאים בחו"ל ועוסקים בקוונטים לשם החזרתם ארצה.

בנוסף, תוכנית המענקים פונה לפרויקטים שיקדמו את הרחבת הידע של עובדים חדשים וקיימים מתחום מדעי החיים ופיתוח תוכניות הכשרה מותאמות לעולם התוכן של הביוקונברג'נס. הכשרת בוגרי תארים מתקדמים בעולמות המדעים, בדגש על מדעי החיים, לתחומי המחקר בבינה מלאכותית, בעיקר חוקרי AI, עיבוד תמונה ועיבוד שפה טבעית (NLP, Generative AI, Next-Gen UX).

כמו כן, הכשרת מנהלים בכירים מעולמות ההיי-טק להשתלבות בתפקידי ניהול בחברות הזנק וצמיחה בתחומי הקליימטק, הקוונטים, השבבים, הפודטק והביוקונברג'נס.

"רשות החדשנות פועלת לגוון את תחומי הפעילות של תעשיית ההיי-טק הישראלית כדי לשמר את מעמדה של ישראל בעולם טכנולוגי משתנה תדיר ולאור צמיחת תחרות בינלאומית", הסביר דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות. "ההיי-טק הישראלי בולט בהצלחות הגלובליות שלו בתחומי התוכנה והתקשורת, אולם כיום מתפתחות תעשיות מובילות נוספות, שישראל מהווה בהן חוד חנית טכנולוגית, כמו תעשיית הפודטק, שבה ישראל שנייה בעולם בהיקף ההשקעות. גם שאר התחומים הטכנולוגיים ב'קול הקורא' נמצאים בצמיחה מתמדת, על אף התקופה המאתגרת בהיי-טק העולמי. לכן, כדי לשמר את המובילות של ישראל בעולם, יש להכין את תשתית ההון האנושי להמשך צמיחת חברות ההיי-טק בתחומים חדשים אלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים