בעקבות המשבר הכלכלי: אמזון עוצרת את בניית מפעל הענק ב-וירג'יניה

החברה הודיעה על עצירת פרויקט HQ2 על רקע אי הוודאות הכלכלית ● חברת הקונגרס השנויה במחלוקת אלכסנדרה אוסיו קורטז מיהרה לטעון שצדקה כשנלחמה נגד בניית אותו מתחם בניו יורק

הבניה במתחם HQ2 של אמזון בווירג'יניה. אמזון הודיעה על עצירתה.

אחרי שפיטרה 18 אלף עובדים עקב המשבר הכלכלי ומצב אי הוודאות הגלובלי, ובהמשך ללחצי האינפלציה החזקים, שמובילים לירידה ברכישות, אמזון עצרה גם את פרויקט הבניה הענק שלה בארלינגטון, וירג'יניה. הפרויקט, שאותו אמזון מכנה HQ2, אמור היה להפוך למטה השני של החברה, וב-2017, כשהיא הודיעה על הכוונה לבנות אותו, אמזון ציינה שתהיה לו אותה רמת חשיבות כמו המטה המרכזי שלה בסיאטל.

כחלק מהמתווה, ומהניסיון של אמזון בזמנו לקבל סובסידיות והקלות כדי לקדם את הפרויקט, החברה התחייבה שעד 2030 היא תעסיק בבניינים החדשים כ-25 אלף עובדים. לפי מנהל הנכסים של החברה, ג'ון שוטלר, על אף עצירת העבודות בשלב זה, אמזון תעמד בהתחייבות הזו שלה ואף תשקיע סכום כ-2.5 מיליארד דולר, כפי שהבטיחה.

אמזון עצרה אמנם חלק גדול מעבודות הבנייה, אבל גם הצהירה שהעבודות בשלב הראשון, שמכונה מטרופוליטן פארק, כבר נמצאות לקראת סיום. בקרוב, ככל הנראה בחודש יוני, היא תעביר לשם כ-8,000 עובדים, שאמורים לעבוד במשרד שלושה ימים בשבוע, לפי נהלי העבודה ההיברידיים הנוכחיים של אמזון – מה שאומר שבכל נקודת זמן נתונה אמורים להיות בבניין כ-4,000 אנשים.

העיכוב מתייחס לשלושה בניינים בני 22 קומות כל אחד, שאמורים להיות בקרבת השלב הראשון של הפרויקט, כולל בניין ייחודי בצורת ספירלה, עם גינות וצמחייה ייחודית. באותו המתחם אמור היה להתמקם אולם הכנסים הפרטי של החברה, הליקס – ואולי זה עוד יקרה.

HQ2 – לא הבניה היחידה שאמזון עוצרת

מתחם HQ2 הוא לא המקום היחיד שאמזון עצרה את פעילות הנדל"ן שלה בו. לפי הדיווחים, היא השהתה בנוסף בניית מגדל חדש לא רחוק מסיאטל, וכן מגדל בנאשוויל.

חברת הקונגרס של ארצות הברית, אלכסנדרה אוקסיו קורטז.

חברת הקונגרס של ארצות הברית, אלכסנדרה אוקסיו קורטז. צילום: ShutterStock

מי ש-"קפצה על המציאה" הייתה חברת הסנאט הדמוקרטית אלכסנדרה אוקסיו קורטז – הידועה, או הידועה לשמצה, לפי חוגים מסוימים בארצות הברית (ובישראל). היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה ש-"כאשר התנגדתי שהפרויקט של אמזון יגיע לניו יורק, כי ידעתי שזו הייתה הונאה של כספי ציבור, כל בעלי הכוח רדפו אחריי… בסופו של דבר, צדקתי. אני יודעת שאף פעם לא אקבל התנצלות על כך, אבל זה היה שווה. לצערי, הערים שלקחו את הפרויקט הזה סובלות".

הציוץ של אוקסיו קורטז זכה ללא מעט תגובות מזלזלות. "לא מגיעה לך התנצלות. את צריכה להתפטר בבושה", כתב אחד המגיבים. הכתב הפליטי טום אליוט כתב: "בווירג'יניה יש עכשיו אלפי עובדים של אמזון שאין בניו יורק, הודות לך". בציוץ נוסף נטען כלפיה כי "את רוצחת עבודות מאומתת!", ובאחר נשאלה השאלה (הרטורית, מבחינת המצייץ): "צדקת בקש למה? העבודות הללו הלכו לאנשים אחרים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים