הכנסות טובות מהצפוי לסיילספורס; עוברת לאסטרטגיית מיקוד ברווחים

החברה משנה את האסטרטגיה לאחר לחץ מצד משקיעים אקטיביסטים ומעבר להפסד נקי רבעוני ● המשקיעים הגיבו בחיוב והעלו את שער המנייה של סיילספורס לאחר סגירת וול סטריט ב-15%

התפתחויות פיננסיות בסיילספורס.

סיילספורס הציגה ברבעון האחרון של השנה, שאת תוצאותיו היא פרסמה אמש (ד'), הכנסות שעקפו את התחזיות, אולם העובדה שהיא נתונה בחודשים האחרונים ללחצים של משקיעים אקטיביסטיים, כמו גם המעבר להפסד רבעוני, מביאים אותה לשנות אסטרטגיה ולהתמקד ברווחים. המנכ"ל המשותף של החברה, מארק בניוף, דיבר על כך בשיחה שקיים עם משקיעים אתמול, לאחר פרסום התוצאות.

בניוף דיבר על תהליך "ההערכה מחדש" שסיילספורס עושה בנוגע לאסטרטגיה שלה: "לחצנו על 'כפתור השיגור לחלל' מאז השיחה שניהלנו ברבעון שעבר. שינויים שבעבר היו לוקחים חודשים אורכים עכשיו שבועות".

משקיעים אקטיביסטיים רבים בחברה הביעו בחודשים האחרונים ביקורת על מדיניות עשיית העסקים ועל ההוצאות שלה, לאחר שמניית החברה צנחה ב-45% מאז השיא שאליו היא הגיעה לפני תקופת הקורונה. אמש, לאחר פרסום התוצאות, המנייה זינקה ב-15% במסחר שמעבר לדלפק (לאחר סגירת שערי וול-סטריט).

גידול בהוצאות ועלייה קטנה יותר בהכנסות

סיילספורס סיימה את הרבעון עם גידול של 33.4% בהוצאות ל-7.5 מיליארד דולר ועלייה קטנה יותר – של 20.6% – בהכנסות, ל-7.33 מיליארד. חלוקה לסעיפים מעלה כי ההכנסות ממכירת מנויים ותמיכה צמחו ב-25.7% ל-6.8 מיליארד דולר, וההכנסות ממכירת שירותים זינקו ב-46% והן נושקות לחצי מיליארד דולר – 498 מיליון, ליתר דיוק. החברה עברה ברבעון מרווח נקי של 267 מיליון דולר להפסד נקי של 28 מיליון ומרווח למניה של 28 סנט להפסד של שלושה סנט.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות זינקו ב-36.2% לשני מיליארד דולר, הרווח גדל ב-22.5% ל-5.3 מיליארד והרווח השולי עמד על 72.51%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 32.4% ל-5.5 מיליארד דולר וסיילספורס צמצמה במעט את ההפסד שלה – מ-193 מיליון דולר ל-176 מיליון.

לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה החברה את הנתונים לשנה כולה: ההוצאות שלה גדלו בתקופה זו ב-24.8% ל-25.9 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-24.66% ל-26.5 מיליארד, הרווח התפעולי גדל ב-20.44% ל-548 מיליון והרווח הנקי צלל ב-64.6% ל-1.44 מיליארד.

סיילספורס העלתה את תחזית ההכנסות ל-2023

בניוף ציין כי "היו לנו עוד רבעון ושנה טובים מאוד. הביקוש למוצרים שלנו גבוה מאוד, ועל רקע זה אנחנו מעלים את תחזית ההכנסות שלנו ל-2023 ל 32.1 מיליארד דולר".

ברט טיילור, שותפו של בניוף לתפקיד המנכ"ל, אמר כי "ההצלחה של הלקוחות שלנו מקדמת את ההצלחה שלנו, ואנחנו מקדמים צמיחה ממושמעת עם רווחיות טובה מדי רבעון. הביקוש לפלטפורמת 360 שלנו גדול יותר מתמיד, והוא אחד ממנועי הצמיחה של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים