רבעון רע לאנבידיה: ההכנסות צנחו ב-21% והרווח – ב-53%

החברה רשמה עלייה בהכנסות מתחום הגיימינג לעומת הרבעון הקודם, אך ירידה במונחים של שנה לשנה ● האם מדובר בהתאוששות מהשפל שהיא חוותה בתחום, או שהוא יחזור לרדת בהמשך?

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה.

אנבידיה רושמת עוד רבעון רע, לאחר תוצאות שליליות ברבעון השלישי של השנה הכספית. ברבעון הרביעי שלה, שאת תוצאותיו היא פרסמה אמש (ד'), הציגה החברה ירידה תלולה בהכנסות ועוד יותר מכך – ברווח הנקי. זאת, על רקע המשך המשבר הכלכלי והירידה בביקוש למחשבים אישיים. אולם, החברה רשמה עלייה בהכנסות מתחום הגיימינג – מה שתואם את ההערכות בתום הרבעון הקודם, שציינו כי אז היא הגיעה לשפל שהיא צפויה להתאושש ממנו.

ההוצאות של אנבידיה ברבעון האחרון של השנה הכספית 2023 קטנו ב-18.1% ל-3.8 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות צנחו ב-21% ל-6.1 מיליארד. חלוקה לסעיפים מעלה שהמכירות לעולם הגיימינג הכניסו לאנבידיה 1.8 מיליארד דולר – עלייה של 16% בהשוואה לרבעון הקודם. לעומת זאת, במונחים של שנה לשנה מדובר בצניחה של 46%. בתחום הדאטה סנטרים רשמה החברה ירידה של 6% לעומת הרבעון הקודם ועלייה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. זאת, לאחר שהנתון עמד בתום הרבעון על 3.6 מיליארד דולר.

היחס השלילי, לרעת ההכנסות, היווה אחד הגורמים המרכזיים לירידה התלולה ברווח הנקי הרבעוני של החברה: זה צלל ב-53% ל-1.4 מיליארד דולר. הרווח למניה רשם ירידה של 52% ועמד על 88 סנט. גם הביצועים התפעוליים לא היו מלהיבים: ההוצאות גדלו ב-27% ל-2.58 מיליארד דולר והרווח פחת ב-58% ל-1.3 מיליארד.

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "שוק הגיימינג מתאושש מהירידות שנרשמו אחרי הקורונה, והמפתחים מאמצים בהתלהבות את המוצרים שלנו".

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הפוך גוטה, הפוך

    אם לא יודעים, לא מתרגמים

  2. sush

    נכון, ובגלל זה המניה טסה 8 אחוז באפטר :-)

    1. לגמרי

      ניתוח לא מדויק בלשון המעטה, האנליסטים התרשמו יותר מכתבי "אנשים ומחשבים"

אירועים קרובים