נשים ומחשבים: מיכל דיגה, סטרטסיס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיכל דיגה, דירקטורית מוצר P3 בסטרטסיס

מיכל דיגה, דירקטורית מוצר P3 בסטרטסיס

שם ותפקיד: מיכל דיגה, דירקטורית מוצר P3 בסטרטסיס (Stratasys).

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

השכלה/שירות צבאי: תואר B.Sc בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון, עם התמחות במערכות מידע. חוקרת מודיעין אוויר בצבא.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עידוד מהבית, הרצון להיות חלק מקדמה, הצורך בהזדמנויות קריירה מגוונות ועצמאות כלכלית.

העבודה היא חלק ממה שמגדיר אותי, ואני צריכה להתרגש מהעשייה. המקצוע שלי אפשר לי להתפתח בתחומים שונים שמעניינים אותי, לקדם נושאים הקרובים לליבי, להסתובב בעולם, לחוות ולהתפרנס בכבוד. אני אוהבת לחשוב שכיום אני חלק ממהלך שמשנה את התעשייה העולמית…

ה"הרפתקה" האחרונה שלי הייתה רילוקיישן בסן פרנסיסקו, לשם נשלחתי כמנהלת מוצר של סטארט-אפ שנרכש על ידי סטרטסיס והיום הפתרונות שלו נמכרים בהצלחה בעולם כולו. העולם הטכנולוגי הוא גלובלי, ומעבר לטכנולוגיה, האתגר הגדול והמעניין ביותר הוא האנשים, בעיקר כשצריך לגשר על פני תרבויות שונות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

סטטיסטית יש מיעוט נשים בתעשייה. קיימות תופעות של אפליה (לא רק נגד נשים), אבל לדעתי הסיבה העיקרית היא תרבותית. התמזל מזלי לגדול בסביבה תומכת, שפתחה את עיניי להזדמנויות בעולם הטכנולוגי, אבל כבר במגמת פיזיקה בתיכון הייתי חלק ממיעוט נשי. בנות רבות התאימו למגמות טכנולוגיות אך בחרו במגמות הומניות, לדעתי בעיקר מתוך חוסר היכרות של התחום.  יש פחות סטודנטיות במקצועות טכנולוגיים באוניברסיטה, ובתהליכי גיוס אני נתקלת במיעוט נשי מובהק.

בעיניי, המפתח הוא חינוך, ובסטרטסיס שמים דגש על שוויון הזדמנויות בתפקידים ובשכר, כולל השתתפות בפורומים כגון Women in 3DP ובקהילות כגון DEI.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני מרגישה שבסביבת העבודה הגברית שבה אני נמצאת יש לי תרומה מיוחדת מבחינת נקודת מבט על בעיות, צורת ההתמודדות, יחסי אנוש ויצירתיות במציאת פתרונות. הייתי עדה לאפליה אבל אישית לא חוויתי אפליה. עם זאת, לעיתים, מעצם השונות, יש לי צורך להתאים את עצמי או להוכיח את עצמי (אפליה עצמית?…). לשמחתי, עד כה לא נתקלתי בקושי להשתלב בסביבת העבודה, ואני נהנית מהערכה שמניעה אותי ומקשרים שהופכים לחברויות ארוכות שנים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צחי ליבפלד

    יצא לי לעבוד עם מיכל , והיא אחת מהאנשים המוכשרים ביותר בתעשייה , חכמה ויצירתיות , תמיד עם נקודת מבט יחודית חדשנית ומעניינת .

  2. טלי

    ראויה ביותר!! מיכלי ברכות ושיהיה המון בהצלחה!!

אירועים קרובים