וורן באפט הקטין את אחזקותיו ב-TSMC – ורכש עוד מניות של אפל

ברקשייר האת'וויי, שבבעלות באפט, מכרה ברבעון האחרון של 2022 כ-86.2% מהמניות שלה ביצרנית השבבים וקנתה קרוב ל-21 מיליון מניות של יצרנית ה-iPhone ● נכון לסוף השנה, שיעור האחזקות שלה באפל עומד על 5.8%

וורן באפט.

ברקשייר האת'וויי, חברת ההשקעות של וורן באפט, פרסמה אתמול (ג') את נתוני תיק ההשקעות הרבעוניים שלה, ומהם עולה כי היא ביצעה שינויים בולטים באחזקות שיש למיליארדר בחברות טכנולוגיה.

השינוי הבולט ביותר הוא שברקשייר האת'וויי מכרה ברבעון האחרון של השנה חלק ניכר מאוד – 86.2% – מהאחזקות שלה בחברת השבבים הטייוואנית TSMC, תמורת 3.7 מיליארד דולר. חדשות אלה הביאו לירידה של 4% בשער המניה של החברה בבורסה של טייפה, בירת טייוואן.

המהלך נראה מפתיע, שכן רק לפני כשלושה חודשים ברקשייר הודיעה שהיא רוכשת מניות של TSMC בסך כולל של 4.1 מיליארד דולר. האנליסט טוני הואנג אמר לבלומברג כי "מפתיע שברקשייר האת'וויי חותכת את האחזקות שלה בחברה עד כדי כך ברבעון אחד בלבד, וזה לא עומד בהלימה להתנהגות שלה בעבר, של השקעות ממושכות וארוכות טווח במניות". עם זאת, המהלך עושה שכל לאור הקשיים שחווה שוק השבבים, עקב הבעיות בשרשרת האספקה בגלל סגרי הקורונה בסין והירידה בביקוש למחשבים.

ברקשייר ביצעה הקטנה דרמטית, ואפילו יותר, של האחזקות שלה בבנק קורפ. במקרה זה מדובר במכירת 91.4% ממניות החברה בבנק, ועכשיו יש לה רק 6.7 מיליון מניות שלו. כמו כן, החברה של באפט הקטינה ב-60% את האחזקות שלה בבנק הניו יורקי מלון – מה שהכניס לה כ-5.5 מיליארד דולר.

מנגד, ברקשייר רכשה 20.8 מיליון מניות של אפל תמורת כ-3.2 מיליארד דולר, מה שמעמיד את שיעור האחזקות שלה בחברה על 5.8%. נכון לסוף 2022, מספר מניות אל שנמצאות בידיו של באפט עומד על 915.6 מיליון. יצוין כי באפט אמר בעבר שאפל היא אחת מארבע חברות הענק שמניעות את התוצאות הכספיות של ברקשייר האת'וויי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים