גם הצ'אטבוט של מיקרוסופט "עושה בושות"

חוקרים שבדקו את מנוע Bing AI המגובה ב-ChatGPT מבית OpenAI מצאו שגיאות בתשובות שסיפק ● מיקרוסופט: "אנחנו מכירים בכך שעדיין יש עבודה לעשות וצופים שהמערכת עלולה לטעות במהלך תקופת התצוגה המקדימה הזו"

מציג את מנוע החיפוש המשופר. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט.

שיגעון הצ'אטבוט שהתפתח בעקבות השקת מחולל הטקסט והתכנים ChatGPT של OpenAI – הוביל למירוץ מצד ענקיות הטק, שמיהרו להציג טכנולוגיה דומה משלהן כדי להתמודד עם החדשנות שהציג. גוגל הציגה את התשובה שלה בדמות Bard, שסיפק מידע לא מדויק וגרם לנפילה של 9% בשוויה, שהסתכמו ב-100 מיליארד דולר, ומיד יום לאחריה גם מיקרוסופט הציגה את מנוע החיפוש Bing שלה בגרסה מעודכנת ומשודרגת, המגובה ב-ChatGPT מבית OpenAI, ונראה שגם היא הזדרזה להציגו כשהוא עדיין לא בשל.

לדברי מיקרוסופט, יותר ממיליון אנשים נרשמו לנסות את כלי החיפוש של ב-48 השעות הראשונות לאחר ההכרזה, אבל נראה שגם הוא לא דייק בתשובות שסיפק בהדגמה שהוצגה בפני העיתונאים.

ההדגמה של מיקרוסופט הציגה ניתוח תוצאות כספיות של Gap ו-Lululemon ותוכניות נסיעה למקסיקו, ולאחר בדיקה מעמיקה יותר על ידי חוקרים התברר שהתשובות כללו שגיאות. "מנוע ה-AI של Bing סיפק תשובות שגויות לחלוטין בהדגמה, אבל איש לא הבחין בכך", כתב חוקר מנועי החיפוש דימיטרי בררטון.

בפוסט שכותרתו "אי אפשר לתת אמון ב-AI של Bing" פירט בררטון את השגיאות שמצא לאחר שערך השוואה בין התשובות של מנוע החיפוש עם הדו"חות המקוריים של החברות.

בתגובה, מיקרוסופט אמרה כי היא מודעת לשגיאות וכי היא צופה שמנוע ה-AI יטעה. "אנחנו מודעים לדו"ח הזה וניתחנו את ממצאיו במאמצים שלנו לשפר את החוויה הזאת", אמר דובר מיקרוסופט "אנחנו מכירים בכך שעדיין יש עבודה לעשות וצופים שהמערכת עלולה לטעות במהלך תקופת התצוגה המקדימה הזו, וזו הסיבה שהמשוב הוא קריטי כדי שנוכל ללמוד ולעזור למודלים להשתפר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בחור ת״א

    קודם שהבוט יפתח בכלל מודעות לעצמו ויידע גם להבחין בין טוב לרע אוניברסלי. ורק אח״כ תגידו שיש לכם כלי AI. כרגע כל מה שיש לכם זאת שימפנזה שמשחקת עם אקדח טעון שכל הזמן יורה בטעות בעצמה. אתם אפילו לא יודעים לנתח את הגורמים לטעויות, אז איך בדיוק תתקנו את זה. סתם מצאתם עוד דרך לחלוב משקיעים שלא מבינים כלום בטכנולוגיה.

אירועים קרובים