הממשלה צפויה לאשר ביום א' את הרפורמה בשירות הממשלתי; התקציב: כ-50 מיליון שקלים לשנתיים
התוכנית כוללת, בין היתר, בניית מדד השירות הממשלתי לציבור, הקמת יחידה לשירות לקוחות והפעלת פיילוט למרכז שירות ממשלתי, שיכלול מרכז שירות טלפוני ופורטל שירותים ראשי ● כוונת הממשלה היא ליצור כלי מדידה והערכה שייושמו במסגרת הדו"ח השירות הממשלתי שיכלול שורה של קריטריונים תוצאתיים לאחר שכל השירותים הממשלתיים ימופו
הממשלה צפויה לאשר בישיבתה השבועית ביום א' הקרוב את עקרונות הביצוע של התוכנית לשיפור השירות הממשלתי לציבור, שאותה הכין השר הממונה, מיכאל איתן. ההחלטה היא פועל יוצא של החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתחיל לטפל באופן מעשי בשיפור השירות הממשלתי לציבור ובהתייעלותו – החלטה שבעקבותיה מינה נתניהו את השר איתן להיות אחראי על תוכנית זו, כחלק ממשרד ראש הממשלה.
התוכנית שהממשלה צפויה לאשר כוללת מסגרת תקציבית של כ-50 מיליון שקלים, כש-16 מיליון מהם מיועדים ל-2011 והיתר – ל-2012. היא כוללת, בין היתר, בניית מדד השירות הממשלתי לציבור, הקמת יחידה לשירות לקוחות והפעלת פיילוט למרכז שירות ממשלתי (נמ"ל), שיכלול מרכז שירות טלפוני ופורטל שירותים ראשי. בהקשר למדד השירותים הממשלתי לציבור, הכוונה היא ליצור כלי מדידה והערכה שייושמו במסגרת הדו"ח השירות הממשלתי שיכלול שורה של קריטריונים תוצאתיים לאחר שכל השירותים הממשלתיים ימופו. כמו כן, ייבחנו התשומות של השירותים ותיקבע מדיניות כוללת לשימוש בכלים טכנולוגיים.
בין היתר, כוללת התוכנית המפורטת נוסחאות וכלים למדידת איכות השירות, הצבת סטנדרטים לכל יחידה ויחידה מתן ציונים וכמובן – הפעלתם. המדד יכלול, בין היתר, זמן המתנה לשירות, משך הטיפול, משכי הזמן בין שלבי התהליך ומשך הזמן כולל מהמגע הראשון ועד לסיומו.
כמו כן, החליטה הממשלה על הקמת ועדת שרים לשיפור השירות הממשלתי בראשות השר איתן, שיהיו חברים בה שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, והשר לענייני רווחה ושירותים חברתיים, יצחק (בוז'י) הרצוג.
לצורך ביצוע התוכנית ייעזר המשרד של השר איתן בשני אמצעים מרכזיים: מימשל זמין, שהוא הזרוע הטכנולוגית של אגף החשב הכללי, החולשת על כל פעילות המיחשוב הממשלתית בכל מה שנוגע לשירות לאזרח, והידברות עם העובדים, שיתבקשו לעבור לסביבות טכנולוגיות חדשניות.
סעיף אחר בהחלטת הממשלה כולל כלים לביצוע מעשי של הרפורמה, באמצעות ועדה בינמשרדית שתכין בתוך שלושה חודשים את תוכניות העבודה המפורטות לביצועה.
השר איתן אמר, כי "שיפור השירות הממשלתי לציבור הוא חלק ממהלך כולל שנועד ליצור מערכת של יחסי אמון בין האזרח לממשלה, המבוססת על שקיפות אחריות ורווחיות". לדבריו, "כאשר קיבלתי מראש הממשלה בשנת 2009 את המנדט לטפל בשיפור השירות הממשלתי, קיבלתי מעטפה ריקה. במהלך השנה האחרונה הפכה המעטפה למזוודה, וכעת, עם אישור התוכנית, עלינו לממש אותה".
לצורך גיבוש התוכנית התייעץ השר איתן עם שורה ארוכה של גורמים מקצועיים בענף, בהם מומחי שירות, מומחי מערכות מידע ואנשים שמכירים היטב את המערכת הממשלתית. אישור התוכנית עשוי להביא למכרזים ופרויקטים חדשים שענף ה-IT יוביל אותם.
תגובות
(0)