נשים ומחשבים: ענבל זקר, וובהלפ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ענבל זקר, מנהלת אופרציה בחברת ה-BPO וובהלפ ישראל

ענבל זקר, מנהלת אופרציה ב-וובהלפ.

שם ותפקיד: ענבל זקר, מנהלת אופרציה בחברת ה-BPO וובהלפ (Webhelp) ישראל.

ותק בתפקיד:  חצי שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת שירות ומכירות.

השכלה ושירות צבאי: מאמנת עסקית ומנחת קבוצות. קצינת הוראה בחיל החינוך.

משפחה: בזוגיות שניה + 6 ילדים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תחום הטכנולוגיה הוא לא התחום הטבעי שבו "גדלתי" מקצועית, וזהו תחום מאתגר ושונה ניהולית. כבר שנים רבות אני רוצה לחקור ללמוד ולהתפתח בתוכו, ונוצרה עבורי הזדמנות טבעית להיכנס לתחום במפגש עם חברת וובהלפ והמנכ"לית שלה בישראל, עינת בנימיני.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?  

אני רואה את האתגר בגיוס נשים לתחומי מדעי המחשב והתכנות. יש מעט מאוד נשים בעולם הזה, מה שמעיד על כך שיש אפליה או לפחות פרדיגמה חברתית שיש תחומים לגברים ויש תחומים לנשים. גם בתוך עולם מדעי המחשב אפשר לראות שיש יותר נשים בתחומים ה"רכים" ולאו דווקא בתחומי התכנות הרד קור.

אני חושבת שהחברה הישראלית עדיין לא עשתה את המעבר המלא לאפשר לשילוב של אישה, אמא קרייריסטית.  

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

נתקלתי לא מעט בהרמת גבות כאשר עשיתי את המעבר מעולמות השירות הרכים לעולם הטכנולוגי, כמו גם לגבי המוכנות שלי להיכנס מתחת לאלונקה כמו "כל הגברים". לדעתי, א-נשים שרוצים להצליח בכל תחום צריכים לדעת להשקיע, להירתם לתת את כל כולם לטובת ההצלחה העסקית, ואגב, זה לא משנה באיזה תחום. אני מאמינה שהאחריות יושבת בשני הצדדים – בצד המעסיק ובצד העובדת, השילוב המנצח בכל מקום הוא להיות במקום תומך, שמצד אחד מבין את הרגישות ההורית שנדרשת ויודע להסתכל על ביצועים ולא על שעות עבודה, ומצד שני עובדת שיודעת מתי לתת ולהשקיע עד השעות הקטנות ומתי אפשר "להתרווח", שמבינה שהיא חלק מההצלחה של העסק והיא נמדדת כמו כל אחד אחר על ביצועים. (כמובן שזה נכון גם לגברים וגם לנשים).

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונית

    איןעליך ענבל עלי והצליח עם כל האנרגיות החיוביות שבך

אירועים קרובים