אוטומציה של יבמ כדי להשיג שליטה מלאה בתהליכי אל על
סיפור לקוח
תעשיית התעופה העולמית הושפעה מהקורונה בדרכים שונות, כולל האופן שבו חברות התעופה ניהלו תהליכים והסתגלו לשינויים. בין היתר, חברות נזקקו לטכנולוגיה שיכולה לסייע בהפחתת ההשפעה של היעדרות או תחלופת עובדים, אשר גורמת לפגיעה בידע ובניסיון הארגוני.
בעקבות הטמעת פתרון חדש לשדרוג תהליכי הרכש באל על, IBM Expert-Labs הציעה לחברה ליישם את ניטור התהליך על ידי IBM Process Mining במקום פיתוח דו"חות חדשים. זו הייתה הזדמנות לפתור ולשחרר צווארי בקבוק בניטור התהליך, שכן פתרון Process Mining של יבמ יכול להבין ולנתח את התהליכים, ללמוד מהם הכללים העסקיים של החברה, למפות את ההתפתחות של התהליכים ולתת מענה משודרג וחכם להתפתחות זו.
בהזדמנות הזו, אל על ביקשה גם לגלות אפיקים נוספים ליישום אוטומציה כדי לקבל שליטה וניטור מלאים על התהליכים השונים, למשל בתחום שירות הלקוחות.
בסיומו של הפרויקט הצליחה אל על למדוד לעומק את ביצועי ניהול התהליכים, לנתח באופן מלא את תהליכי הרכש שלה, לתת תמונה ברורה של התהליך למחלקת הרכש, לבנות Dashboards רבי עוצמה למחלקת הרכש, לזהות הזדמנויות לשיפור בתהליך הרכש וקליטת החשבוניות, ולהתחיל בפרויקט אוטומציה לשיפור תהליכים עם תובנות מה-PoC הראשון בטכנולוגיית IBM Process Mining.
יוהאן בן שושן, ארכיטקט פתרונות Data, AI & Process mining ב-יבמ: "למרות שתהליך הרכש באל על השתדרג לאחרונה, זיהינו הזדמנויות לשיפור נוסף, שכן IBM Process Mining יכול לנתח תהליך מורכב, מרובה אובייקטים כמו ב-סאפ (SAP), ויכול גם לשלב מספר מערכות מקור כדי לספק תמונה מקצה לקצה של כל התהליך העסקי".
ענת לוין, ראשת מחלקת IT delivery בחברת אל על: "על ידי הבנה ברורה ומדויקת של תהליך, באמצעות כריית תהליכים, נוכל ללמוד ולשפר אותו ללא הרף. כך למשל, הצלחנו לזהות דרכים לשיפור שלב קבלת החשבוניות על ידי שילוב אוטומציה שיכולה לחסוך לנו מיליונים".