האם האינפלציה תניע הקמת עסקים קטנים בשנים הקרובות?

ד״ר הישאם עבד אלחלים מספר על מחקר, שמראה כי על רקע המצב הכלכלי, צפוי כי אמריקנים רבים ימשיכו במיזמים עסקיים קטנים כמקור הכנסה נוסף – כשהטכנולוגיה היא גורם מרכזי המניע את המגמה

ד"ר הישאם עבד אלחלים, ראש מטה קבוצת הבינה המלאכותית באינטואיט ישראל.

קצב הקמת עסקים חדשים ממשיך להיות מהמוגברים ביותר בהיסטוריה. עם חששות לגבי יוקר המחיה והאינפלציה, אמריקנים רבים מונעים להמשיך במיזמים עסקיים קטנים כמקור הכנסה נוסף. מחקר חדש של Intuit QuickBooks, אשר נערך לאחרונה בקרב 15,200 מבוגרים בארה"ב והוזמן על ידי אינטואיט, מראה, שמגמה זו תימשך ב-2023. מתוך אותם משיבי הסקר, מסתמן כי רובם מתכננים להקים עסק קטן.

בעוד שאחוז הקמת העסקים הקטנים הינו גבוה משמעותית ברמה ההיסטורית, רבים מהמיזמים החדשים הללו יהוו יוזמות צדדיות: יצירת עסק קטן חדש כהכנסה צדדית ממשיכה לעלות בפופולריות, כאשר אנשים מחפשים להשלים את הכנסתם על רקע האינפלציה. כמעט שני שלישים (65%) מהנשאלים ציינו, שהם ימשיכו לעבוד עבור מעסיקים אחרים במקביל לניהול המיזמים העסקיים החדשים שלהם, מה שמצביע על כך, שהיוזמה הצדדית גוברת בפופולריות ככל שאנשים מחפשים יותר הזדמנויות הכנסה, במיוחד על רקע האינפלציה.

הטכנולוגיה – גורם מרכזי בהקמת עסקים קטנים

הטכנולוגיה והיכולת שלה לפשט היבטים רבים של הקמת וניהול עסק, ממשיכה להוות גורם מרכזי בהקמה של עסקים קטנים. לפי הסקר,  45% מהנסקרים ציינו, שההזדמנויות שמאפשרות פלטפורמות טכנולוגיות גיבו בצורה מהותית את החלטתם להקים עסק. עוד עלה, כי הזדמנויות מסחר אלקטרוני זוהו כהזדמנויות הצמיחה החזקות ביותר: 46% אמרו שהם ימשיכו לעסוק במסחר אלקטרוני כמיזם העסקי החדש שלהם, ו-37% מתכננים להמשיך לעבוד בכלכלת היוצרים, אשר מונעת על ידי אפליקציות ושירותים של מדיה חברתית.

גישה למימון היא בראש מעייניהם של בעלי עסקים חדשים: בעוד שרוב הנשאלים (73%) ציינו שהם ישתמשו בכספם או בחסכונות שלהם כדי להקים את העסקים שלהם, בערך אחד מכל שישה (17%) אמר, שיחפש באינטרנט מלווים כאופציה, ויותר מאחד מכל חמישה (23%) ישקול בנק מסורתי.

בנוסף, עסקים קטנים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותיהם כדי לספק להם מוצרים ושירותים שמוסיפים ערך לאורח החיים שלהם. מעבר מרעיון למוצר או שירות מוגמר דורש מבעלי עסקים קטנים ועובדיהם לשתף פעולה זה עם זה ועם ספקים חיצוניים. כלי דואר אלקטרוני וכלי מסרים מיידיים סללו את הדרך לשיתוף ולשיתוף פעולה מקוונים. עם היכולת להתחבר באופן מיידי, לשתף מידע ולקבל משוב, דואר אלקטרוני ומסנג'ר מיידי הם יתרונות טכנולוגיים מועילים לעסקים קטנים. תוכניות ניהול פרויקטים מבוססות אינטרנט מציעות גישה למעקב אחר פרויקטים, האצלת משימות, עדכון חברי צוות ולקוחות ומעקב אחר זמן ושיתוף מסמכים בזמן אמת. עבור עסקים קטנים, המשמעות היא מידע עדכני הזמין במוקד מרכזי, ללא קשר למיקומו של אדם.

אין ספק שאנחנו חיים בתקופה שבה ישנן דרכים רבות להשתמש בטכנולוגיה עבור עסק קטן – מהגברת הפרודוקטיביות ועד לניהול הכספים, וממתן שירות לקוחות טוב יותר ועד שיתוף פעולה חלק, יש אינסוף דרכים שיזם בעל חזון יכול ללכת בהן כדי לקדם את העסק שלו לשלב הבא. מיותר לציין, שכל עוד אנשים ממוקדי עסקים מוכנים ללמוד, אין להם מחסור בהזדמנויות להשיג את מטרותיהם.

כפי שניתן לראות מכל הנקודות המפורטות לעיל, הטכנולוגיה בהחלט סייעה לצמיחתם של עסקים קטנים, אך גם ביותר ממובן אחד. כשהרבה אנשים חושבים על עסקים קטנים, הם חושבים על העסק המשפחתי המסורתי או על סטארט-אפ חדש, אבל הטכנולוגיה גם סייעה לעסקים קטנים לצמוח בכך שהיא נתנה לאנשים אפשרויות להרחיב את ההזדמנויות הפרוסות בפניהם ואף את העסקים הקטנים שלהם בדרכים רבות ומגוונות.

 

הכותב הוא ראש מטה קבוצת הבינה המלאכותית באינטואיט ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים