בגלל תוכניות הממשלה: "משקיעים מחו"ל כבר מהססים להשקיע בישראל"

האזהרות שהתוכניות להחלשת מערכת המשפט ישפיעו על ההשקעות בהיי-טק כבר מתממשות - לפי שאול אולמרט, מנכ"ל פיגי ● חברות רבות בענף ישתתפו מחר (ג') בשביתת אזהרה ובהפגנות נגד מהלכי הממשלה

שאול אולמרט, מנכ"ל פיגי.

בכירים בהיי-טק הזהירו עד כה כי משקיעים מחו"ל עלולים לבחון מחדש את המשך השקעותיהם בישראל אם תוכניות הממשלה, בפרט להחלשת מערכת המשפט, יתקדמו – אלא שמסתבר שזה קורה כבר עכשיו. שאול אולמרט, מנכ"ל הסטארט-אפ פיגי וממארגני שביתת המחאה של ההיי-טק והעסקים מחר (ג'), אמר היום כי "אנחנו מודאגים מהרפורמות שהממשלה מבקשת לעשות, כי אנחנו כבר שומעים ממשקיעים מעבר לים שהם מודאגים מאוד כשהם עוקבים אחרי מה שקורה פה היום. אנחנו חוששים שיקרה פה מה שקרה לטורקיה, פולין והונגריה".

אולמרט התראיין לתוכנית שבע עד תשע ב-103FM, לקראת שביתת מחאה בת כמה שעות שיקיימו מחר חברות במשק, לרבות חברות היי-טק, במחאה על תוכניות הממשלה החדשה. כחלק מהמהלך, מחר ב-11:00 תתקיימנה במתחם שרונה וברחבה שליד שדרות רוטשילד 1 בתל אביב, וכן בהרצליה פיתוח, הפגנות מחאה של המגזר העסקי נגד התוכניות הללו, כשבין המארגנים שלהן יש גופי ואנשי היי-טק רבים. אחד מהם הוא מטה עובדי ההיי-טק, שממנו נמסר כי "נקיים הפגנה של תעשיית ההיי-טק, בעד ישראל דמוקרטית ובית משפט עצמאי, החיוניים להמשך שגשוג התעשיה שלנו, כלכלת המדינה שאנחנו אוהבים וביטחונה".

חברות היי-טק רבות כבר הודיעו כי יאפשרו לעובדיהן לשבות ולהשתתף בהפגנות המחאה. נכון לאמש, החברות הללו הן: נטורל אינטליג'נס, רדיס, למונייד, INX, הלו הארט, וויז, Cheq, אקטיב אימפלימנטס, אלגוסק, פורטר, צ'יטה טכנולוגיות, האניבוק, Meat. The End, לומיניסנט, Track160 וכאמור, פיגי.

מטה המאבק מסר כי "ההפיכה הדיקטטורית תפגע אנושות בזכויות האזרח, בכלכלה הישראלית ובכל מערכות החיים. לכן, אנחנו נדרשים לצעדים דרסטיים. למרות הפגיעה הכלכלית אנחנו נוקטים בצעד של השביתה כצעד ראשון על מנת להבהיר לממשלת ישראל שההפיכה המשטרית לא תעבור. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה, כי היא לא תתפקד ולו ליום אחד ללא השדרה המרכזית של הכלכלה והחברה הישראליות".

יצוין כי שביתת האזהרה מחר היא חלק משורה של פעולות מחאה שיתקיימו השבוע במקומות שונים בארץ, ובמרכזם הפגנת ענק נוספת במוצ"ש בתל אביב. שלל גופים אזרחיים ממגזרים שונים ומקבוצות שונות במשק משתתפים במחאה, בהם מחאת ההיי-טקיסטים, מחאת הסטודנטים, מחאת הגלימות השחורות, תנועות המחאה ו-"אזרחים שלא מוכנים לעמוד מנגד כשהדמוקרטיה תחת מתקפה", לפי הודעת מטה המאבק.

"אנחנו מקבלים הרבה מאוד תמיכה"

בראיון הביע אולמרט חשש למעמדה הבינלאומי של ישראל בעקבות כוונת הממשלה להעביר את התוכניות להחלשת מערכת המשפט – מעמד שמשפיע מאוד גם על תעשיית ההיי-טק. "שמענו את התקשורת העולמית וקראנו את המאמר של תום פרידמן בניו יורק טיימס, שקרא לנשיא ביידן לפעול בנושא. ככל שהרפורמה תתגלגל והממשלה תתעקש להמשיך בכך, המצב הזה ילך ויחמיר".

"המטרה שלנו אינה להביע דאגה רק לענף ההיי-טק, אלא להסביר שמהלכי הממשלה יפגעו בכולם, כי ההיי-טק משלם 25% מהמיסים בישראל ויותר ממחצית המטבע הזר שנכנס לקופת המדינה מגיע מהיצוא של הענף", אמר בנו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. הוא הביע תקווה "שהשלטונות ישנו את גישתם וייקחו את ההפגנות ברצינות".

אולמרט ציין כי "כרגע אנחנו לא ממומנים, אבל בהמשך בהחלט נגייס מימון, קודם כל מהחברות שלנו, בענף. אנחנו מקבלים הרבה מאוד פניות תמיכה, ויחד עם המחאות ברחוב מקווים שזה יביא לתוצאות".

סייע בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    1. "מטה עובדי ההיי-טק" פעם ראשונה שאני שומע עליכם - מי שמכם? אפרופו דמוקרטיה 2. מדוע נשיא ארה"ב צריך לפעול בענייני פנים של מדינת ישראל - לזה אתם קוראים דמוקרטיה??? 3. ההצהרות חסרות האחריות, של אולמרט וחבריו על אובדן הדמוקרטיה אכן גורמות לנזק, מה בסה"כ הרפורמה מציעה? שיהיו מגוון דעות בבג"ץ? להשיב את בג"ץ למעמדו הקודם שלפני ההפיכה השקטה של אהרון ברק? לפני כן לא הייתה דמוקרטיה? נו באמת

  2. שאול אולמרט...זה כבר אומר הכל

    רק צריך היה לציין שמדובר בבן של אהוד אולמרט ואז כולנו נבין שהכל שטויות, אין שום היסוס של משקיעים והמצב הפוליטי שמציגים לנו מידי יום בכל הערוצים והמדיות לא ממש מעניין את המשקיעים.

אירועים קרובים