תוכן שיווקי

החוקים לגידור אתרי בנייה ושימוש במעברים מהירים – מה סינאל מציעה?

18/01/2023 14:31
כך יראו כל אתרי הבנייה בקרוב מאוד.

במדינת ישראל צפויים להעביר חוק חובה לגדר אתרי בנייה. גידור ובקרת כניסה בכל אתר בנייה גדול עתידים להיות הפתרונות שלהם כולם חיכו ועל כן יועצי בטיחות וגהות וקבלני בנייה מתכוננים כבר למהפכה הגדולה.

גידור אתרי הבניה מבוצע בדרך כלל ביוזמת הקבלנים ולעיתים גם אף נדרש מהרשויות המקומיות.  ואולם בכל זאת, עד שנת 2019 מספר האתרים עם קרוסלות, סבסבות כניסה ומסופי בקרת כניסה שאף לאפס. כעת מתחילה מגמה של שינויים, ועל זה בדיוק שוחחנו עם ארז בוגנים, מנכ"ל סינאל, בראיון חלוצי והכי חשוב – בטוח.

"החול שבאתרי הבנייה איכשהו הפריע לכולם יותר מאשר העובדה שכל אחד יכול להיכנס בקלות לאתר בנייה. בניגוד לרוב מדינות המערב ובחלק לא מבוטל מהמזרח, במדינת ישראל אין עדיין חובה בחוק לגדר אתר בנייה, ובכלל אין פתרונות למנוע כניסה של פורעי גבול שאינם מורשים להיכנס לאתר הבנייה," כך התחיל להסביר לנו בוגנים. נראה ש"נשבר" לכולם מהמצב העגום, גם לקבלנים וגם ליועצי הבטיחות.

מתחילים לשנות את המצב

יועצי בטיחות רבים התחילו לחולל שינוי מהקרביים בשטח אתרי הבנייה בעקבות חשיפה של מאות מקרי ונדליזם וגניבות, וחמור יותר – פציעות של הפועלים באתר. תאונות עבודה גובות את חייהם של כשלושה עובדים בישראל מדי חודש, מרביתם מענף הבנייה. ולכן, לאחר הפקת לקחים החליטו לעלות את רף הבטיחות לפחות כמו הרמה באירופה.

אחת מן הדרכים שלהם היא לקיים ביקורי פתע ומבדקים באתרי הבנייה. אין קבלן משנה שייכנס לעבודה באחד מאתרי הבנייה ללא תוכנית בטיחות וסקר סיכונים על מנת לאתר ולמנוע מפגעים בעבודה. יועצי הבטיחות לוחצים ומתעקשים על פתרונות בטיחותיים יעילים, אך נדרשת עבודה משותפת של כל הגורמים יחד, קבלנים ורגולטורים.

אמנם נחתם ההסכם בין משרד העבודה לקבלנים ולהסתדרות אי שם ב-2018 על סעיפים רבים להגברת הבטיחות בבניין, אולם רובם אינם מיושמים בפועל עד עצם היום הזה.

הזנחה באתרי הבנייה

במדינת ישראל צפויים להשתקם מההזנחה באתרי הבנייה, אחד מהענפים המורכבים ביותר. המטרה לחוקק תקנות וחוקים בשיטת ה"לגו", כך שחוק אחד יחזק את הדרישה לחוק השני במטרה למנוע סכנות באתרי בנייה בישראל.

בוגנים מספר, כי "אין סוף פתרונות קיימים בימינו במשק, ובכל זאת לא כולם מצליחים לאפיין נכון את הדרישות של הלקוחות אחרי ביקור באתרי הבנייה. אנו מתקרבים לשני עשורים של עשייה מקצועית בתחום בקרת הכניסה, ולי אישית יצא לראות דברים הזויים, כמו התקנות לא מקצועיות של מעברים מהירים, חלודה וחמצון של המוטות בקרוסלות כתוצאה ממוצר ברמת גימור נמוכה ואפילו התקנה שגרמה לקצר וכתוצאה מכך לנזקים בעשרות אלפי שקלים".

חטיבת הביטחון של סינאל הינה יבואנית רשמית של אוזק (Ozak) הטורקית, יצרנית סבסבות ומעברים מהירים סופר טכנולוגיים, המתממשקים למגוון פרוטוקולי תקשורת וניתנים להתאמה מודולרית גם למבנים זמניים. "שילוב הידע הרב שחטיבת הביטחון של סינאל צברה במגוון פרויקטים נותן לנו את האפשרות להתאים מגוון פתרונות כמו כפפה ליד", מוסיף בוגנים.

לקרוסלות ומעברים מהירים מתוצרת אוזק יתרונות רבים: הם מאפשרים לכל העובדים באתר הבנייה להיכנס בצורה מסודרת, ורמת הגימור שלהם היא ברמה הגבוהה ביותר.

קרוסלות בקרוב גם באתרי בנייה.

קרוסלות בקרוב גם באתרי בנייה. צילום: סינאל

המציאות מתקרבת לאתרי הבנייה. ממש כפי שמעבירים כרטיס במעבר המהיר שנמצא בכל תחנת רכבת בארץ כך העובדים באתרי הבנייה יצטרכו בקרוב לעבור דרך קרוסלה ובכך הכניסה לאתר הבנייה תהיה למורשים בלבד וגם דיווח שעות העבודה יהיה מדויק עבור הקבלנים.

בוגנים מסכם את היתרונות העיקריים כתוצאה מהשינויים ומסביר, כי "מעברים מהירים וסבסבות נועדו לפעילות יומיומית שוטפת ויעילה".

תחזיקו חזק, עוד רגע נחקק חוק חדש

ענף הבנייה הינו ענף ותיק יחסית ורווי בכמויות של מידע מנאמני הבטיחות בשטח. כולם פה אחד מדברים על בטיחות באתרי בנייה ומתעקשים על סטנדרטים גבוהים יותר. רמת הבטיחות באתרי הבנייה הולכת להשתפר בצורה משמעותית ואנחנו כאן כדי לצפות בזה. צוותי ההתקנות של חטיבת הביטחון של סינאל ערוכים לכל סוג של פרויקט.

קבלנים, יועצי בטיחות, אינטגרטורים ורגולטורים  – כעת תוכלו להיכנס ולהירשם לקבלת קטלוג מוצרים ולהתייעצות עם נציגי המכירות שלנו.

אתם מחפשים ספק אחד שייתן לכם מעטפת של פתרונות לאתר הבנייה שלכם? בקרו באתר הרשמי של סינאל.

אירועים קרובים