עקב קריסת FTX ומצב הקריפטו: Crypto.com תפטר כ-20% מעובדיה

הבורסה שנוסדה ב-2016 הודיעה באחרונה כי תפטר חמישית מעובדיה, וזאת בעקבות המצב בשוק הנכסים הדיגיטליים ● לפניה הייתה זו קוינבייס שבישרה על קיצוצים באותו נפח בדיוק

מפטרת 20% מעובדיה. Crypto.com. אילוסטרציה.

אחרי הפיטורים בשורות ענקית הקריפטו קוינבייס, עליהם התבשרנו לפני כשבוע, כעת מגיע תורה של פלטפורמת מסחר הקריפטו הסינגפורית Crypto.com להכריז על פיטורי 20% מכוח העבודה שלה. מדובר על כ-800 עובדים מתוך כ-4,000 מועסקי החברה כיום.

זהו הגל השני של פיטורים שעליו הכריזה החברה בחצי השנה החולפת – ביוני, בתקופה שבה מטבעות דיגיטליים רבים איבדו משוויים, היא שלחה הביתה 5% מעובדיה.

המייסד השותף של Crypto.com, כריס מרזלק, הסביר את סבב הפיטורים הנוסף הנוכחי באומרו כי "היינו צריכים להתמודד עם רוחות נגדיות כלכליות ואירועים בלתי צפויים בתעשייה". מרזלק מתייחס, מן הסתם, בעיקר לקריסת בורסת הקריפטו FTX, שייסד סם בנקמן-פריד. לדבריו, פשיטת הרגל של FTX והחשדות שמאחורי האירועים עומדת הונאה לכאורה, "פגעו משמעותית באמון בתעשייה".

כזכור, FTX האמריקנית, שפשטה את הרגל ב-9 בנובמבר, הייתה אחת מפלטפורמות המסחר המובילות בקריפטו, והדגימה למשקיעים כמה פריך החוסן של חברות כמותה במקרה של משיכות משתמשים מאסיביות.

ואכן, גם Crypto.com, כמו קוינבייס, בינאנס, ובורסות קריפטו אחרות, נקלעה לסערה לאחר אירועי FTX. אתר Nomics דיווח באמצע נובמבר על היקף העסקאות היומי של הפלטפורמה וטען כי נפח המסחר שלה התכווץ ממוצע של 5 מיליארד דולר ביום במאי האחרון, לכ-300 מיליון דולר בממוצע ביום בנובמבר. בניסיון להרגיע את המשקיעים – לחברה יש למעלה מ-70 מיליון לקוחות – הבטיח מנכ"ל Crypto.com שלחברה יש מאזן "סולידי מאוד", אך לא סיפק מידע שקוף במיוחד לחיזוק טענותיו אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים