סקירה: כונן SSD חיצוני עם עיצוב מעניין ומשקל קליל

SC680 הוא כונן SSD חיצוני של ADATA ששוקל 35 גר' בלבד, שעדיף להשתמש בו להעתקות קצרות עד בינוניות ולא למסה של קבצים בבת אחת

מעוצב וקליל - ADATA SC680.

השאלה האם לשמור את כל הקבצים בענן או את חלקם, לפחות, לשמור קרוב ליד בכונן פנימי או חיצוני תמיד תישאר פתוחה בלי תשובה מוחלטת, לדעתי. אני, לדוגמה, בהיבט מסוים של ההתנהלות היומיומית שלי, מעדיף שקבצים של תוכנה מסוימת, שאני שומר כארכיבים מכווצים, יישמרו בכוננים מסוג כזה או אחר. לא רק בגלל שהם שוקלים הרבה, אלא גם בגלל שקבצים מכווצים יכולים לעורר קצת בעיות מדי פעם באתרי אחסון כאלה או אחרים.

רוב יצרניות הזיכרון ומוצרי האחסון מעדיפות, כמובן, שתשמרו כמה שיותר קבצים ברמה מקומית, ואחת מהן היא ADATA שמציעה את SC680 כאפשרות זמינה ככונן SSD חיצוני. מדובר בכונן שמכוון לשוק הכניסה, או אם תרצו השוק התקציבי.

במונחים של ביצועים זה אומר כונן שמציע קצב העברת נתונים בערך של כ-550 מגה-בייט/לשנייה, בעוד שהכוננים המתקדמים, וכמובן היקרים יותר, מציעים קצבים כפולים ואף יותר. המדד הזה הוא קצב קריאה טורי, והוא למעשה הקצב המרבי שהכוננים יכולים להציע, והוא מבוסס לעבודה מול מחשב שמציע חיבור USB 3.2 Gen 2.

במקרה של ה-SC680 – קצב הקריאה המרבי שמוצהר על ידי החברה עומד על 530 מגה-בייט/לשנייה ואילו קצב הכתיבה המרבי הוא 460 מגה-בייט/לשנייה. בבדיקות שעבר הכונן ב-CrystalDiskMark 8.04 התברר, שהוא אכן מספק את מה שהחברה התחייבה אליו ואף יותר: בכל הרצות ברירת המחדל הוא גירד את הקו של 560 מגה-בייט/לשנייה במצב קריאה, ובמצב כתיבה הוא שמר על קצב שגבוה מ-495 מגה-בייט/לשנייה, גבוה משמעותית ממה שהחברה התחייבה אליו.

בעת בדיקה עם קבצים קטנים, בגודל של 4K, המהירות יורדת מאוד, אבל זה דבר מוכר עוד מתקופת הכוננים המכניים. ובכלל, במבחנים מציאותיים יותר, עם תערובת של קריאה/כתיבה או בהעברהת נפח של כמה גיגה-בייט מעורבים, חלקם קבצים גדולים חלקם קבצים זעירים אפילו, הביצועים יורדים משמעותית לכ-350 מגה-בייט/לשנייה ואף למטה מכך. עם זאת, במבחן ATTO, עם העברה של קבצים בגודל של כ-256 קילו-בייט ועד 64 מגה-בייט הוא שמר על יציבות מרשימה, כשהוא מציע כמעט אותן מהירויות קריאה/כתיבה לכל אורך הדרך.

הבדיקות הללו בוצעו מול מחשב נייד מודרני, עם מעבד דור 12, שמצויד בחיבורי USB-C בלבד.

ה-SC680 הוא כונן די ותיק בשוק, אבל הוא עבר לאחרונה סוג של רנסנס כשהוא מתאים גם לעבודה עם הקונסולות המודרניות. הוא מאפשר לגבות ב-PlayStation 5 וב-Xbox Series X|S משחקים שלא משחקים בהם באותו רגע וכן קובצי שמירה. בקונסולות ותיקות יותר הוא יכול לשמש כדי לשפר את זמני הטעינה של המשחקים. בכל מקרה, כנראה שיהיה צורך לפרמט אותו כדי שניתן יהיה לעבוד עם הקונסולות, ויש לקחת זאת בחשבון – הוא לא יוכל לשמש במקביל גם בעבודה מול PC או מחשב macOS.

אחד הדברים שעומדים לזכות הכונן הזה הוא משקל הנוצה שלו, שעומד על 35 גר', וגם העיצוב המעניין שלו שמעט יוצא דופן בשוק. אפשר אפילו לשים אותו בכיס, ובכל מקרה הוא לא ממש יוסיף למשקל הנייד שלכם אם תשימו אותו לצידו בתיק. החיבור שלו, כאמור, הוא USB-C, אבל הוא מגיע עם שני כבלים, שאחד מהם מתאים לחיבור גם למערכות שיש בהן חיבורי USB-A בלבד.

את SC680 ניתן למצוא בארץ במחיר שנע סביב ה-300 שקלים, וגם אם זה לא הרבה זה קצת יקר בהשוואה למחירו בחו"ל. לזכותו עומד עיצוב מעניין ומשקלו הקליל, ובכל מקרה הוא עדיף על דיסק-און-קי, גם אם לא כדאי להעמיס עליו עבודה קשה מדי, ועדיף להשתמש בו להעתקות קצרות עד בינוניות ולא למסה של קבצים בבת אחת.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל

    העדיפות תמיד תהיה לשמירה בענן, של חברה גדולה, כך למעשה שהמידע משוכתב למאות חוות שרתים הפזורות בכל העולם, ההגנה היא הגנה ברמת שרידות של מלחמה גרעינית. וחזרה לכונן האישי הssd המהיר והטוב אבל ויש כאן אבל גדול שכן כונני ssd מועדים לנזקים מניתוקי פתע הפרעות חשמל, מערכת קבצים שהופכת לפתע ללא קריאה(RAW), ובל נשכח שכונן אישי יכול להיגנב לאיבוד או לפי חוקי מרפי הכונן כמיד לא היה מעודכן עם המידע האחרון. אני מציע להנות משני העולמות, גם גנן מקצועי המאפשר שקט נפשי הן ברמת הפרט ולבטח ברמה הארגונית, והשניה היא גם לעשות שימוש בכונן ssd לביצוע רפליקצית קבצים נצברים. יש חשיבות להצבת כונן הגבוי במרחק מסוים או אף מוסתר מהמחשב עצמו.

  2. מישהו

    תוה על הביקורת! לא יודע אם שכחת אבל לא מצויין באיזה נפח אחסון הוא מגיע

אירועים קרובים