אנבידיה וגוגל מתנגדות לרכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט

ה-FTC תובעת את מיקרוסופט ורוצה לחסום את עסקת 69 מיליארד הדולר, בשל החשש שהמיזוג יאפשר ליצרנית הקונסולות לפגוע בתחרות בגזרת הגיימינג ● כעת הענקיות טוענות כי הרכישה גם תקדם את מיקרוסופט בתחום הענן

עדיין רחוקה מלהתממש. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

העסקה שבמסגרתה מיקרוסופט עתידה לרכוש את מפתחת המשחקים המצליחה אקטיוויז'ן בליזארד נמצאת כבר מזה תקופה בבירורים וחקירות רגולטוריים, שאף הגיעו לכדי תביעה של ועדת הסחר הפדרלית, ה-FTC, לעצור את המהלך, מחשש שהוא יעניק לענקית מרדמונד – אשר עומדת מאחורי קונסולת המשחק המצליחה Xbox – יתרון מוחץ בתחרות בעולמות הגיימינג.

כעת מצטרפות שתיים מהשחקניות הגדולות של תעשיית המשחקים והטכנולוגיה לדיון בנושא – גוגל ואנבידיה פנו אל ה-FTC וטענו בפניה כי המהלך עלול גם להעניק למיקרוסופט יתרון לא הוגן בשוקי הענן. עוד הביעו הענקיות חשש שגם בגזרת המנויים וכן בתחום המשחקים הניידים תצא היריבה שלהן מיקרוסופט נשכרת מהמיזוג, אם יאושר ויצא לפועל, כך לפי דיווח חדש של בולמברגאדם שמכיר את העניין אמר לסוכנות הידיעות כי אנבידיה חזרה במפורש על הצורך בגישה שווה ופתוחה לכותרי משחקים וזכיונות, אך ציין עם זאת כי החברה לא התנגדה ישירות למיזוג.

יצוין כי אנבידיה מפעילה כיום שירות משחקי ענן בשם GeForce Now, בעוד שגוגל גם היא ניסתה ולא הצליחה להיכנס לאותו שוק עם שירות גוגל סטדיה (Google Stadia) שלה, שייסגר סופית השבוע. עם זאת, גוגל מתעקשת כי היא נשארת עם "מחויבות עמוקה למשחקים" ולכן היא מפגינה עניין ואכפתיות בעסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט ובהשלכותיה.

הרגולטורים לא נרגעים

מיקרוסופט, כאמור, מנסה בכל דרך להשיג אישור רגולטורי לרכישה הענקית, עליה הודיעה בינואר 2022. העסקה נבחנת בקפדנות מזה מספר חודשים בארה"ב ובריטניה, והרגולטורים שלהן, ה-FTC ורשות התחרות והשווקים, ה-CMA, בודקים לעומק חששות כי מיזוג ענק שכזה יפגע ביכולת היריבות של ענקית התוכנה, כמו נינטנדו וסוני, להתחרות עם יצרנית ה-Xbox בהצלחה. גם באיחוד האירופי הרגולטורים לא מתלהבים, בלשון המעטה, מהמיזוג העתידי.

סוני בישרה באופן מובהק בתגובה לחקירת ה-CMA בבריטניה, כי היא מודאגת שהעסקה עלולה לגרום לה לאבד "הכנסות משמעותיות" אם מיקרוסופט תשתלט על כותרי מפתח של הנרכשת, ביניהם בעיקר צוינו בעיקר המשחקים Call of Duty ו-Candy Crush. לטענת סוני, מצבם של מפתחים עצמאיים יהיה גרוע יותר אם העסקה תיסגר, מה שמרמז שאפשר שהם יקבלו תנאים גרועים מבעבר עבור התוכן שלהם ממיקרוסופט, או אפילו יידרשו להבטיח לענקית מרדמונד בלעדיות בתמורה להפצת כותריהם.

מיקרוסופט ניסתה להרגיע, דחתה את הטענות של סוני, והבטיחה כי Call of Duty יישאר בפלטפורמות מתחרות לפחות עשור לאחר העסקה, אך בינתיים ללא הועיל. ה-CMA האריכה באחרונה את חקירתה, ועתידה לפרסם את ממצאיה בסוף אפריל 2023.

מיקרוסופט – שהגיבה בתחילה לתביעת ה-FTC בתוקפנות רבה, אך חזרה בה מכך באחרונה – התייחסה לדיוח של בלומברג על התערבות גוגל ואנבידיה בפרשה. לדבריה, היא פתוחה להתייחס לחששותיהן, וזאת לאחר שכבר הגיעה להסכמה אודות העשור שבו Call of Duty של אקטיוויז'ן ימשיך להיות מוצע בפלטפורמות משחקים שאינן שלה. "אנחנו מוכנים לטפל בבעיות שהועלו על ידי רגולטורים או מתחרים, וטיפלנו בכך באופן יזום כדי להבטיח שהעסקה תיסגר בביטחון", אמר דובר מיקרוסופט דיוויד קאדי לבלומברג. "אנחנו רוצים שלאנשים תהיה יותר גישה למשחקים, לא פחות", סיכם הדובר, בניסיון נוסף להרגיע את החששות ההולכים ונערמים.

גוגל ואנבידיה לא הגיבו לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים