השבוע זה נגמר: גוגל סטדיה מציע משחק אחרון בטעם של פעם

שירות המשחקים בענן של גוגל יסגר בעוד שלושה ימים, ב-18 בינואר וכתודה אחרונה למשתמשים, החברה שיתפה שכל השלטים יהיו תואמי בלוטות', וגם פרסמה משחק אחרון לפרידה - משחק תולעת קלאסי

לא הצליח ונסגר. גוגל סטדיה.

ובכן, אלו הימים האחרונים בהחלט של שירות המשחקים בענן מבית הענקית ממאונטיין וויו, גוגל סטדיה (Google Stadia). החברה תסיים את פעילותו ביום ד' הקרוב, ה-18 בינואר. אבל לפני ששירות הזרמת המשחקים יכלה את ימיו, גוגל החליטה לספק למשתמשיו עוד פינוק קטן וחינמי אחרון – משחק תולעת קלאסי שניתן יהיה לשחק בו רק כמה ימים, לפני ש-סטדיה ינעל את שעריו.

כזכור, גוגל סטדיה, שיצא ב-2019, היה יוזמה יומרנית של גוגל בעולם הגיימינג, שכללה השקעה עצומה ויקרה. השירות שהופעל על ידי הענן, הציע בעיקר 'שוס' ספציפי – משחק מיידי בכל מקום וזמן, במקום התקנות או הכרח לרכוש קונסולות יקרות.

אלא שלמרות שהקונספט תפס חלקית, העלות הגבוהה של המשחקים, היעדר תכונות, הספרייה הקטנה של הכותרים הייעודיים ועלויות האינטרנט למשתמש בסופו של דבר הרגו את השירות. לסטדיה היו מן הסתם כמה משתמשים אדוקים שכנראה בילו איתו אלפי שעות, אבל עבור רוב האנשים, לסטדיה לא היה להציע את מה שהם רצו או נזקקו לו מפלטפורמת גיימינג אטרקטיבית באמת.

וכך קרה שגוגל הכריזה לבסוף באוקטובר האחרון – אחרי קצת הכחשות ומסרים סותרים – על כך שבכוונתה לעצור את שירות סטדיה ולסיימו לחלוטין.

כעת נודע, כאמור, כי גוגל פרסמה משחק אחרון לפרידה נעימה ממשתמשיה, ובאופן מפתיע מדובר דווקא במשחק תולעת (Worm Game) שהיה הכותר הפותח אשר שימש לבדיקת סטדיה הרבה לפני שהשירות הוצע לציבור.

החברה ציינה בדף המשחק, באופן מעורר נוסטלגיה, כי ה-Worm Game "הוא כותר צנוע שהשתמשנו בו כדי לבדוק רבות מהתכונות של סטדיה, החל מהרבה לפני ההשקה הציבורית שלנו ב-2019, ממש עד שנת 2022. הוא לא יזכה במשחק השנה, אבל צוות סטדיה השקיע בו הרבה זמן, וחשבנו לחלוק אותו איתכם. תודה ששיחקתם, ועל הכל".

אפשר אבל שהחדשות הגדולות והחשובות באמת בעבור משתמשי סטדיה הן אישורה של גוגל כי החל מהשבוע הבא היא תשתף כלי "שירות עצמי", אשר פותח את פונקציונליות הבלוטות' (Bluetooth) של השלט שבו השתמשו בסטדיה, והדבר יאפשר להשתמש בו עם כל מכשיר או פלטפורמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים