עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן: ענקית התוכנה נסוגה בה מהאשמת ה-FTC

החברה - המעוניינת ברכישת מפתחת המשחקים המצליחה ושנקלעה לרגולציה מחמירה בעניין - החליטה להגיש כתב הגנה חדש ● נמחקו ממנו כל הטענות המוקדמות להפרת החוקה בידי ה-FTC והתווספה לו מעין התנצלות פומבית

עדיין רחוקה מלהתממש. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

מיקרוסופט חזרה בה, אחרי שתקפה את ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, בטענות קשות – לאחר שזו החליטה להגיש תביעה למניעת רכישת חברת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד. הענקית מרדמונד הגישה כתב הגנה מתוקן, בו השמיטה את כל הטענות שלה נגד הוועדה עצמה.

בגרסה הראשונה של מיקרוסופט, בניסיון להציל את עסקת 69 מיליארד הדולר שלה לרכישת המפיצה של משחק הלהיט Call of Duty, היא העלתה טענות נגד ה-FTC. לדוגמה, מיקרוסופט טענה שהתביעה עצמה פסולה, כיון ש-"מבנה הנציבות, כסוכנות עצמאית המחזיקה בכוח ביצוע משמעותי" מפר את סעיף II של חוקת ארצות הברית, וכן גרסה שהתלונה הרשמית הפרה את הסעיף ה-III של החוקה. וכדי להוסיף עוד קצת תיבול, המשפטנים של החברה טענו כי "הנהלים" של ה-FTC מפרים את "זכותה של החברה להגנה שווה על פי התיקון החמישי".

תבוטל או תצא לפועל בסופו של יום? עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט. אילוסטרציה.

תבוטל או תצא לפועל בסופו של יום? עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט. אילוסטרציה. צילום: מיקרוסופט

כתב ההגנה החדש

במיקרוסופט כנראה הבינו שהייתה בתקיפה הישירה הזו של ה-FTC חציית גבול אדום, וכן שהיא גרמה לחברה נזק בקרב אנשי הוועדה עצמה, ולפיכך הענקית החליטה להגיש כתב הגנה חדש, ממנו מחקה את כל הטענות להפרת החוקה בידי ה-FTC, ואף הוסיפה מעין התנצלות פומבית.

"ל-FTC יש משימה חשובה להגן על התחרות ועל הצרכנים, ועדכנו במהירות את התגובה שלנו כדי להשמיט אמירות שטוענות אחרת בהתבסס על החוקה", אמר אחד מדוברי מיקרוסופט, דיוויד קאדי. "בהתחלה, באופן פנימי, הנחנו על השולחן את כל הטיעונים הפוטנציאליים, אבל היינו צריכים לבטל את ההגנות הללו לפני ההגשה לוועדה".

כזכור, התביעה הוגשה בנימוק שמיקרוסופט תוכל לחנוק את מתחרותיה על ידי הפיכת המשחקים של המםתחת לבלעדיים ל-Xbox, וגם תוכל לתמרן מחירים, אם העסקה תצא לפועל, וזאת למרות שמיקרוסופט הודיעה שאין בכוונתה להפסיק לספק את מוצרי אקטיוויז'ן לפלטפורמות אחרות.

הסיכוי, דרך אגב, שמיקרוסופט תצליח להשלים את העסקה הולך ויורד. אחרי שבארצות הברית ה-FTC למעשה כבר הצביעה נגד העסקה, גופים רגולטורים נוספים הולכים בדרכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים