בשל מעקב אחרי מיקום: גוגל תשלם 29.5 מיליון ד' בארה"ב כפשרה

הענקית ממאונטיין וויו בחרה לשלם את הסכום כדי ליישב שתי תביעות שונות הקשורות לסוגיה, ולפצות על כך שהחברה, לכאורה, פגעה בפרטיות משתמשיה ● כך יכול משתמש פרטי לכבות את מעקב המיקום של גוגל בעצמו

תשלם 29.5 מיליון דולר עקב הטעיה בנוגע למעקב המיקום. גוגל. עיבוד ממוחשב.

גוגל תשלם סכום של 29.5 מיליון דולר בגין מעקב שלה אחרי מיקומי המשתמשים. הסכום הוא מצטבר, שכן החברה בחרה להתפשר בשתי תביעות שונות סביב אותו עניין – בראשונה היא תשלם 9.5 מיליון דולר לוושינגטון DC, ובשנייה 20 מיליון דולר ל-אינדיאנה, וזאת לאחר שהמדינות האמריקניות תבעו אותה על מעקב אחר מיקום, לכאורה, שהיא מבצעת מבלי לקבל את הסכמת המשתמשים.

הכל החל כשב-2018 כמה חשיפות הראו כי גוגל המשיכה לעקוב אחר מיקומי המשתמשים במכשירים מבוססי אנדרואיד וגם iOS, באמצעות תכונה בשם 'פעילות אינטרנט ואפליקציות' (Web & App Activity), גם כאשר היסטוריית המיקומים הושבתה על ידי בעלי המכשירים. עקב חשיפות אלו ערכו מדינות בארה"ב חקירה, תבעו את גוגל וכעת הדברים מגיעים אל הישורת האחרונה – שלב הפשרה והפיצויים, וגם – שלב ההבטחות מטעם גוגל לעתיד פרטי יותר עבורינו.

ההסדר החדש הנוכחי מגיע אחרי שבחודש שעבר בחרה ענקית החיפוש לשלם 391.5 מיליון דולר ל-40 מדינות בארה"ב בגין האשמות דומות, ובנוסף, החברה עדיין עומדת בפני שתי תביעות מעקב זהות בטקסס ובוושינגטון.

"מרמה את המשתמשים לגבי פעילותה לפחות מאז 2014"

מדינת אינדיאנה מסרה בהצהרה לתקשורת בשבוע שעבר כי "גוגל משתמשת בנתוני מיקום שנאספו מצרכנים באינדיאנה כדי לבנות פרופילים מפורטים ולמקד מודעות. החברה מרמה את המשתמשים לגבי פעילותה לפחות מאז 2014".

התובע הכללי של וושינגטון DC, קארל רסין.

התובע הכללי של וושינגטון DC, קארל רסין. צילום: ויקיפדיה

התובע הכללי של וושינגטון DC, קארל רסין, טען שצרכנים צריכים להיות מודעים לתועלת של נתוני משתמשים, כגון שמידע על כל מהלך שלהם נאסף, נעקב ונעשה בו שימוש בידי חברת טכנולוגיה. זאת בשל ההיקף העצום של מעקב ומודיעין שחברות טכנולוגיה אלו יכולות לשלב במוצרים הנפוצים בשימוש שלהן".

על פי ההסכמים בתביעות, החברה חייבת להודיע לצרכנים כאשר היסטוריית המיקומים בפעילותם אונליין ובאפליקציות מופעלת, והאם נתוני המיקום שלהם זמינים עבורה. בנוסף עליה להבהיר להם את האופנים להשבתת ההגדרות ולניקוי הנתונים ממכשיריהם השונים בכוחות עצמם.

גוגל גם אמורה לתחזק אתר החושף את כל סוגי ומקורות נתוני המיקום שהיא עצמה אוספת, וכן נאסר עליה במפורש לחלוק מידע מיקום מדויק של המשתמשים עם מפרסמים ללא הסכמה מפורשת מהם. בנוסף החברה קיבלה הוראה שהיא מחויבת למחוק אוטומטית נתוני מיקום בתוך 30 יום מרגע שעודכנב כי כאלו חשופים.

גוגל הגיבה על הפרשה עוד קודם להחלטתה להתפשר גם במקרה זה ואחרי סיום התביעה בחודש שעבר. בפוסט שהעלתה לבלוג שלה בנובמבר האחרון צוין כי התביעה של המדינות מבוססת על "מדיניות מוצרים מיושנת". לדבריה אז היא כבר הטמיעה מספר שיפורים בפרטיות ושקיפות, המאפשרים למשתמשים למחוק אוטומטית את נתוני המיקום הקשורים לחשבונותיהם.

גוגל הוסיפה והצהירה כבר אז כי תתחיל לספק מידע מפורט על התכונה 'פעילות האינטרנט והאפליקציות', יחד עם מתג לביטול היסטוריית המיקומים ולניקוי נתונים במהירות.

איך תכבו את מעקב המיקום של גוגל?

כדי שמשתמשים יוכלו לדאוג בעצמם שמעקב המיקום מטעם ענקית החיפוש לא יחול עליהם עליהם לגלוש אל הקישור הבא ולאחר מכן להתחבר עם חשבון הגוגל שברצונם לעשות עבורו את הפעולה. לאחר מכן, המשתמשים רק צריכים לבחור את הקטגוריה 'פעילות אינטרנט ואפליקציות', שם יוכלו להשבית בקלות פעילויות באתרים ובאפליקציות של גוגל, כולל במנוע החיפוש, בכלי המפות ובשירותים אחרים.

בנוסף ניתן גם להגדיר מחיקה אוטומטית של נתוני פעילות לאחר 3, 18 או 36 חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים