צרפת: קנס של 60 מיליון יורו הוטל על מיקרוסופט

הסיבה: בינג, מנוע החיפוש של החברה, לא כולל מערכת שמאפשרת למשתמשים לסרב בקלות לקבל עוגיות מאתר שהם נכנסים אליו - לפחות לא באותה המידה שהם יכולים לאשר זאת

קנס בגלל עוגיות.

הנציבות הלאומית לטכנולוגיה וחירויות (CNIL) בצרפת הודיעה בסוף השבוע כי היא הטילה קנס של 60 מיליון יורו על מיקרוסופט. הסיבה היא שעל פי הנציבות, בינג, מנוע החיפוש של הענקית מרדמונד, לא כולל מערכת שמאפשרת למשתמשים לסרב בקלות לקבל עוגיות מאתר שהם נכנסים אליו – לפחות לא באותה המידה שהם יכולים לאשר זאת.

"כאשר משתמשים ביקרו באתר החיפוש, עוגיות הותקנו במחשב שלהם ללא הסכמתם, כאשר עוגיות אלה שימשו, בין היתר, למטרות פרסום. בנוסף, אין כפתור שמאפשר לסרב להתקנת העוגיות באותה הקלות כמו הכפתור שמאפשר את אישור ההתקנה", נמסר מהרגולטור הצרפתי.

התלונה לגבי הבעיה הזו התקבלה בפברואר 2020, והקנס מבוסס על בדיקה שערכה CNIL בין ספטמבר 2020 למאי 2021.

מיקרוסופט קיבלה הוראה לשנות את פרקטיקת השימוש בעוגיות בבינג בצרפת בתוך שלושה חודשים. אם היא לא תעשה זאת, היא מסתכנת בתוספת קנס של 60 אלף יורו עבור כל יום איחור.

הענקית מרדמונד צפויה לערער על הקנס הרגולטורי, ולטענתה היא כבר ביצעה שינויים שיאפשרו דחייה של עוגיות פרסום. החברה הזהירה, עם זאת, שהיא לא יכולה לעצור עוגיות שהגיעו מגורמי פשיעה מקוונת והותקנו ללא אישור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים