סמרטין מציעה עבודה מרחוק – על הענן של בזק עסקים
לסמרטין יש לקוחות ארגוניים מישראל ומחו"ל ● כשותפים עסקיים של בזק הם מציעים יתרונות טכנולוגיים ותפעוליים ללקוחות המשותפים שלהם, בעת עריכת פרויקטים של תשתיות ותקשורת
מאת: הילל יוסף
"מגיפת הקורונה שינתה את האופן שבו העובדים בארגונים פועלים. זה קרה בכל מגזר, לכל ארגון – ובכל מקום. כעת, בעידן הפוסט קורונה, אנו רואים כי המגמה הזו רק מתעצמת, ואנו ערוכים מולה – עם הגדלת היצע הפתרונות העסקיים של בזק עסקים, מבוססי תשתיות, ענן ותקשורת, לטובת העבודה בעידן החדש", כך אמר סאמר בדראן, המייסד והבעלים של סמרטין.
"השנה", הרחיב ואמר בדראן, "ערכנו לא מעט פרויקטים בתחום, כיוון שארגונים רבים ממשיכים במגמת העבודה מרחוק ובאופן היברידי. לכן, שיתוף הפעולה שלנו עם בזק עסקים צפוי לגדול בהיקפו".
בדראן הקים את החברה לפני שני עשורים ובמתכונתה החדשה היא פועלת זה שבע שנים, וכיום מתהדרת ב-70 לקוחות ארגוניים קבועים, לצד כ-200 לקוחות ארגוניים עימם הם עובדים לעתים.
"עיקר העבודה שלנו", הסביר, "הוא בהיצע רחב של פתרונות מבוססי טכנולוגיה מתקדמת לעסקים. בתוך היצע זה, הנדבך העיקרי הוא זה המבוסס ענן. כל אותם השירותים שאנו מעניקים ללקוחות הארגוניים הם פתרונות מבוססי ענן, אשר מתקבלים בשתי צורות – או תוכנה כשירות – SaaS, או שהלקוחות מקבלים מערכת מחשוב שלמה ומוכנה לעבודה בענן".
לדבריו, "היום, רוב הלקוחות אינם נשענים על מערכת מקומית. הם טעמו את האפשרויות הגלומות בתצורת העבודה החדשה, אוהבים אותה ומעדיפים לפעול במודל החדש, בו אתה משלם עבור חבילה של שירותים טכנולוגיים, ומקבל את כל אותם השירותים באופן נגיש וזמין בכל עת. ממש כמו שאתה מדליק את מתג החשמל בבית, או פותח את ברז המים במשרד. כדי להדליק מזגן אין צורך לפנות לחברת חשמל, ולא צריך להגיע לחברת מקורות כדי לשתות כוס מים".
"לקבל כמה שיותר שירותים מבלי לעסוק בכל הקשור בתפעול שלהם"
לדברי בדראן, "התפישה הזו של שינוי במודל הצריכה, ובעקבותיו, שינוי במודל התשלום, התנחלה לה בכל מגזרי התעשייה". הוא הוסיף כי "יש לנו לקוחות שעבורם הקמנו את כל מערך המחשוב – על גבי שרתים בענן. כך, הם יכולים להיכנס למערכות שלהם ולראות את כל הנתונים, בכל עת ובכל מקום – בין אם זו מערכת ERP של פריוריטי (Priority), ובין אם זו אפליקציה בתוך אופיס (Office), או נתונים במערכת חשבשבת".
"כך", אמר בדראן. לדבריו, "על לקוחותינו ניתן למנות למשל את רשת אופטינייס (Optinice), לה יש 27 סניפים הפזורים באזור. לקוח נוסף הוא משרד רואי חשבון גדול. אנו עונים על צורך הולך וגדל, בו חברות רוצות לקבל כמה שיותר שירותים מבלי לעסוק בכל הקשור בתפעול שלהם. לצד זאת, העובדה שאנו גם ספקית אינטרנט מורשית, מגדילה את ההיצע שלנו לעבר עולם התשתיות, ואת זה אנו עושים עם תשתית הסיבים האופטיים של בזק עסקים, לצד עבודה עם קווי בזק המסורתיים. עוד אנו מציעים ללקוחות את מרכזיות סנטריקס (Centrex). כך, הלקוח יכול לבחור באיזו דרך הוא יקבל מאיתנו את השירותים: תשתית האינטרנט של בזק עסקים, אשר עליה נציע לו מסופי מחשב בהם יותקנו התוכנות, או לקוחות אשר יעדיפו לקבל מחשב 'טיפש', ויתבססו על השרתים שלי בענן".
"מה שאפיין את העבודה בשנתיים וחצי האחרונות", סיכם בדראן, "הוא שכל הלקוחות נדרשו לעבוד עם פתרונות מרוחקים, והם התלהבו מהיתרונות הגלומים בצורת עבודה זו. אנו שותפים עסקיים של בזק כבר לא מעט שנים, ובדרך זו אנו יכולים להעניק יתרונות – לנו וללקוחות שלנו, כי אנו מציעים לערוך פרויקטי ICT בדרך קלה ופשוטה, עם יותר שקט ופחות כאבי ראש".
"מייחסים משנה חשיבות לפריסת תשתיות תקשורת בכלל מדינת ישראל"
לדברי דניאל שמעוני, מנהל אגף לקוחות ושותפים עסקיים של בזק עסקים, "תפישת העולם שלנו גורסת כי פריסת תשתית תקשורת מתקדמת, רחבה ויציבה, תביא להתפתחות ולשגשוג של המגזר העסקי במדינת ישראל".
"אנו בבזק עסקים מייחסים משנה חשיבות לפריסת תשתיות תקשורת בכלל מדינת ישראל", הבהיר שמעוני. "יחד עם השותפים העסקיים שלנו נמשיך להגיע לכל עסק/ארגון שיחפוץ בשירותי תקשורת ותשתיות מחשוב איכותיים, יציבים ואמינים, ונסייע להם בהאצת הצמיחה וההתפתחות העסקית ברוח התקופה ובהתבסס על ההזדמנויות והאיומים העסקיים העדכניים".