בלעדי

"בסיסי הנתונים המסורתיים יגוועו אט-אט"

דייב איטיצ'ריה, מנכ"ל מונגודיבי, מספר על בסיסי הנתונים של החברה, השונים מאלה המסורתיים ומאפשרים חדשנות בארגונים, ומצהיר: "נמשיך להשקיע בשוק הישראלי"

דייב איטיצ'ריה, נשיא ומנכ"ל מונגודיבי

"האתגר הגדול ביותר של מנמ"רים.יות כיום הוא כמה מהר הם יכולים לחדש. כל חברה היא חברת תוכנה, כי התוכנה היא הנותנת לארגון את הערך העסקי שלו. לכן, כל מנמ"ר נדרש להעצים את המפתחים. הבעיה עם בסיסי הנתונים המסורתיים היא, שהם פותחו ועוצבו בתקופה שבה אחסון הנתונים היה יקר והמידע אוחסן באופן רלציוני, בטבלאות. אורקל, למשל, קמה לפני יותר מארבעה עשורים. כיום, כשהאחסון נהיה זול, הזרקור הוא על התפוקתיות של המפתחים, כי ככה חדשנות מוזרקת לארגונים, וזה כבר לא יקרה כשבארגון יש בסיסי נתונים מסורתיים. אלה יגוועו אט-אט", כך אמר דייב איטיצ'ריה, נשיא ומנכ"ל מונגודיבי (MongoDB).

איטיצ'ריה ביקר בארץ בשבוע שעבר ונפגש עם גורמי מפתח בתעשייה בישראל, כמו גם עם לקוחות ושותפים של החברה בישראל. בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים הוא אמר, כי "מונגודיבי קמה ב-2007, עוצבה על ידי מפתחים, וזה מקור כוחה – ולכן היא כה פופולרית בקהילת המפתחים. המפתחים נדמים להיות ה'הורים' של בסיס הנתונים שלנו, כי הם יודעים הכי טוב מה הילד רוצה, ובעיקר – מה הוא צריך. כיום היא בסיס הנתונים המוביל בעולם בקטגוריית NoSQL, ומדורגת בחמישייה הראשונה בין כלל בסיסי הנתונים. בסיס הנתונים שלנו הוא מוכוון-מסמך בניגוד לאלה המסורתיים, שהם טבלאיים. כיום, רוב הדטה בעולם נמצאת במערכות שנבנו בטכנולוגיה ישנה, בטרם האינטרנט והענן הגיחו לעולם. אלא שהיא מעכבת ומגבילה את הארגונים מלפתח אפליקציות מודרניות".

לדבריו, "מבנה המסמכים שלנו עובד מעל מימוש של JSON, ובסיס הנתונים מבוסס תוכנה חופשית". הוא הוסיף כי "העבודה בדרך זו מאפשרת לבצע שינויים בקלות: בבסיסי נתונים רלציוניים, עריכת שינוי היא מהלך מורכב וגוזל זמן. עוד יתרון הוא, שבסיסי נתונים כמו שלנו עוצבו כמערכת מבוזרת, מה שמאפשר גם יכולת גידול מהירה ופשוטה, וגם יכולת להריץ נתונים תוך כדי ייצור וגידול, בלא לרכוש עוד מכונות יקרות – כי יש 3 עותקים ואם אחד מהם נפל, לא קרה דבר".

איטיצ'ריה, יזם ומשקיע – שימש מנכ"ל של שלוש קרנות הון סיכון – ומאחוריו חמש הנפקות ושני אקזיטים. הוא הקים את החברה הראשונה שלו ב-1998. ב-2001 היה מייסד משותף ומנכ"ל BladeLogic, שנרכשה ב-2008 על ידי BMC תמורת 900 מיליון דולר, ולאחריה שימש כנשיא BMC. הוא הגיע למונגודיבי ב-2014, וב-2017 הוביל את ההנפקה שלה בנאסד"ק, בשווי שוק של 1.6 מיליארד דולר. הייתה זו ההנפקה הראשונה של חברת בסיסי נתונים לאחר יותר מרבע מאה שנים. כיום שווי החברה עומד על 13.9 מיליארד דולר.

פלטפורמה למפתחים

"כעת אנו בשלב הטכנולוגי הבא שלנו", אמר, "אנו הופכים מחברת בסיסי נתונים – לפלטפורמה לטובת מפתחים. על הפלטפורמה ניתן לבצע טרנזקציות, חיפוש, ניתוח בזמן אמת ותעבורת נתונים. היתרון הוא בכך, שכלל הפעולות נעשות באופן אחוד וזהה, וכך נמנע מצבים של מפתחים העובדים ב'עמודים' באיים נפרדים. העלויות של ההכשרה, הניהול והתמיכה הופכות לאסון כלכלי כאשר המפתחים פועלים כל אחד בסביבות IT ופיתוח שונות. בדרך זו, הפלטפורמה שלנו מעניקה לארגונים גמישות, יכולת גידול ומעבר חלק של עומסי עבודה בין עננים ציבוריים, ובינם לבין הדטה סנטר. מנמ"רים לא אוהבים להיות בני ערובה של ספקית IT יחידה, ואנו מאפשרים להם הרצת העומסים היכן שהם רוצים. ככה, מפתחים מריצים כבר כיום את האפליקציות החדשות שלהם עלינו, בשל ביצועים ומהירות הפיתוח". הוא הוסיף, כי "אטלס, פרי פיתוחנו מ-2016, היא פלטפורמת הנתונים הנפוצה ביותר בקרב מפתחים, ובמסגרתה אנו מציעים בסיס נתונים כשירות. כשהשקנו אותה היא היוותה 3% מהמחזור שלנו, ובתוך שנים ספורות היא מהווה 63% מהמחזור שלנו. ספקיות הענן עובדות עמנו בשיתוף פעולה, כי כשאנו גדלים עם אטלס, גם הן גדלות. אנו הטכנולוגיה היחידה שקיימת בשלושת העננים הגדולים – גוגל מיקרוסופט ו-AWS".

החברה החלה בפעילותה בישראל ב-2014, על ידי קובי ליף, ומאז מטריקס משמשת מפיצה שלה בארץ. "ישראל היא הזדמנות עצומה עבורנו", סיכם איטצ'ריה, "בחמש השנים האחרונות הכפלנו את מצבת כוח האדם שלנו פה, העומדת על עשרות עובדים. בניגוד לחברות אחרות, אנו לא מפטרים, אלא מגייסים עובדים נוספים. יש לנו עשרות לקוחות אנטרפרייז, בהם רוב הבנקים הגדולים, חברות ביטוח וחברות היי-טק. עם הלקוחות נמנים סיסקו, סיילספורס, זום אינפו, פייבר, גונג, אינטל, צ'ק פוינט, הראל ביטוח ו-טיפלתי. ישראל היא אומת הסטארט-אפים, ואנו אוהבים זאת – הם כדור הבדולח המספר לנו על צורכי העתיד של הלקוחות, וכך אנו נחשפים לחדשנות. אנו רואים בשוק פה יעד אסטרטגי. ישראל עשירה במתכנתים מוכשרים וסטארט-אפים חדשניים. השקענו עד כה 30 מיליון דולרים בשוק הישראלי, ונמשיך להשקיע ולגייס עובדים נוספים כאן בישראל, למרות מצב השוק העולמי. כשהשקנו מוקדם יותר השנה את קרן ההשקעות שלנו, MongoDB Ventures, אחת מההשקעות הראשונות שלנו הייתה BigID הישראלית. נמשיך לקיים שיתופי פעולה עם חברות הזנק מקומיות".

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הייטקיסט ת״א

    קצת מביך לשמוע ממישהו שאמור להבין בבסיסי נתונים שדאטה בייס NOSQL יחליפו לגמרי דאטה בייסים רלציונים. חוסר הבנה או סתם שיווק אגרסיבי.

  2. יוחאי

    RavenDB הרבה הרבה יותר מוצלח ממונגו. זה בסיס נתונים fully-transactional, עם יכולות חיפוש חזקות ואינקסים דינאמים, וגם מאד קל להתקנה, אין בכלל מה להשוות.

  3. ניב

    אין על מבנה נתונים רלציוני שיש בו המון לוגיקה וסדר ששומר על הארגון מכל מצב. מי שלא מבין את זה עדיף שלא יתעסק בדאטה בייסים.

  4. יהודה

    ככל שמשהו תופס חזק יותר ככה תהליך היציאה ממנו ארוך יותר. רציונליים ישארו פה עוד הרבה מאוד זמן...

  5. ירון

    קשקוש מקושקש שכולו בא מפוזיציה. מונגו נותן ביצועים גרועים בהשוואה למנועים דומים כמו דינאמו או קאוצ'בייס. בסיסי נתונים רלציוניים לא יגוועו כי לפעמים יש צורך בסכמה קשיחה וביכולת ביצוע טרנזקציות מהירה. במונגו הטרנזקציות יכולות להיות מבוזרות וזה מאט אותן משמעותית.

  6. שאול אלמוג

    כל עוד המשתמשים מעדיפים להשתמש ב SQL לצורכי שאילתות על המידע - בסיסי הנתונים הרלציוניים ישרדו ואף יורחבו.

    1. מוטי

      אתה צודק ולראיה בכל גרסה של מונגו הם מנסים להפוך לdb רלציוני לדוגמא כעת יש preview לשלוף עם sql שווה להסתכל גם על תוצאות של stackoverflow 2022 מפתחים מתחילים וגם מנוסים מעדיפים DB רלציוניים כמו Postgres שנבחר במקום הראשון

    2. זוהר

      פעם היה לנו מונגו ואחת לכמה שבועות כל הקולקשן היה נמחק בטעות מאז שעברנו לmysql לא קרה לנו פעם אחת

אירועים קרובים