עכשיו זה רשמי: יבמ רכשה את סטורווייז הישראלית תמורת 140 מיליון דולרים

סטורווייז פועלת בעולם האחסון, ומספקת פתרונות ייחודיים לדחיסת מידע ● הפתרון של החברה מגיע ליחס דחיסה של עד 90% - מה שמביא לצמצום משמעותי בהקצאת המשאבים הנדרשת לטובת שטח הרצפה לאחסון, צריכת החשמל ועלויות רכישת הדיסקים ● זו הרכישה ה-11 של חברת אחסון ישראלית בחמש השנים האחרונות

יבמ (IBM) הודיעה היום (ה') אחר הצהריים, כי רכשה את סטורווייז (Storwize) הישראלית, הפועלת בתחום האחסון. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק מסרו לאנשים ומחשבים, כי היקפה נאמד בכ-140 מיליון דולרים. לאנשים ומחשבים נודע עוד, כי כל עובדי החברה ומנהליה של סטורווייז צפויים להישאר בתפקידם, אלא שלא ברור מי מהם יעבור לחטיבת האחסון ביבמ – ומי למערך המו"פ הגלובלי של הענק הכחול. יצוין, כי זו הרכישה ה-11 של חברת אחסון ישראלית בחמש השנים האחרונות.

סטורווייז הוקמה בסוף 2004 על ידי גל נאור ויוני עמית, על רקע הצורך במתן מענה להתפוצצות המידע הארגוני הדורש אחסון. המטה של סטורווייז שוכן במרלבורו מסצ'וסטס, ארה"ב ומרכז הפיתוח שלה נמצא ביהוד בישראל. החברה מספקת פתרונות לדחיסת מידע, ומוצריה מותקנים במערכי המיחשוב בארגונים, במקטע שבין מערכות האחסון לבין הרשתות; אז, הם מכווצים את המידע בטרם יאוחסן. ייחודו של פתרון החברה הוא בכך שהוא מגיע ליחס דחיסה של עד 90% – מה שמביא לצמצום משמעותי בהקצאת המשאבים הנדרשת לטובת שטח הרצפה לאחסון, צריכת החשמל ועלויות רכישת הדיסקים.

בנובמבר 2009 ערכו יבמ וסטורווייז כנס משותף בבית יבמ בפתח תקווה. לכנס הגיע ג'ון פאואר – מנהל פיתוח עסקי, STG, יבמ ארה"ב, אשר הציג בפני המשתתפים את אתגרי צמצום הנתונים המאוחסנים בארגונים. הוא הכיר כבר את מוצר החברה, והתלהב ממנה, והוא זה שהניע את המהלכים הראשונים למימוש העסקה על ידי הענק הכחול.

באותו כנס אמר נאור לאנשים ומחשבים, כי "טכנולוגית דחיסת המידע של סטורווייז אינה תלוית יישום, ומוצרי החברה הוטמעו במגוון רחב של תעשיות". לדבריו, מספר גדול של לקוחות החברה ביצעו רכישה חוזרת של מוצריה ברבעונים האחרונים. בנוסף, אמר, "כמה וכמה חברות גלובליות, אשר להן סניפים בישראל ושכבר רכשו את מוצרי סטורווייז כהטמעה מקומית, החלו בהטמעת הטכנולוגיה באתרים נוספים ברחבי העולם". הוא הוסיף, כי "לקוחות סטורווייז שהטמיעו את פתרונות הדחיסה שלנו בסביבות טכנולוגיות שונות, השיגו גידול של מאות אחוזים בתשתיות המידע הקיים, לצד שקיפות מוחלטת, ללא פגיעה בביצועים וללא כל צורך בשינוי כלשהו בתשתית האחסון".

אנשי קבוצת מערכות האחסון של יבמ העולמית מכירים את החברה הנרכשת לעומקה, ופעלו עימה בשנים האחרונות בשיתוף פעולה הדוק. פתרונות סטורווייז מותקנים כיום ביותר ממאה חברות גלובליות ברחבי העולם, לרבות חברות IT, בנקים, יצרניות מכוניות, חברות תעשיה, חברות אנימציה, ארגוני ממשלה, ועוד. סטורווייז שותפה של כל חברות האחסון הגדולות, לרבות יבמ, EMC ונט-אפ (NetApp). פתרונותיה משלימים טכנולוגיות מניעת שכפול המידע.

מקור המקורב לעסקה אמר, כי "כאשר סטורווייז החלה את פעילותה, ספקיות האחסון פחדו ממנה. אלא שהלחץ הכלכלי שבהם היו נתונים אנשי ה-IT ובתוכם אנשי האחסון – גבר, כי מה שמניע ארגונים כיום הוא הרצון לחסוך, בכל מחיר, וזה מה שסטורווייז יודעת לעשות היטב".

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, ציין, כי "רכישת סטורווייז מוסיפה עוד נדבך בביסוס מעמדה של ישראל כמוקד מרכזי בפעילות יבמ בתחום האחסון". לדברי ניסנסון, זוהי גם הכרה נוספת של יבמ בחדשנות וביכולות הטכנולוגיות שהתפתחו בשנים האחרונות בישראל.

היסטוריה של רכישות ישראליות בעולם האחסון

נראה שלצד העליונות הישראלית בעולם האבטחה, דבר דומה צפוי להיות גם בעולם האחסון. כך, רכשה ענקית תשתיות המידע EMC את קאשיה (Kashya) הישראלית תמורת 153 מיליון דולרים במזומן, במאי 2006. קאשיה טיפלה בעולם הגנת הנתונים ובהכפלתם.

ביוני 2006 רכשה EMC את פרואקטיביטי הישראלית תמורת 30 מיליון דולרים ואת אן-ליירס בעבור 50 מיליון דולרים. אן-ליירס פיתחה תוכנה המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים הרצים על גבי מערכות ה-IT בארגון.

באותה השנה רכשה LSI-לוג'יק את חברת הסטארט-אפ הישראלית סטוראייג' (StorAge) תמורת 55 מיליון דולרים.

ב-2007 נט-אפ רכשה את טופיו (Topio) הישראלית בעבור כ-160 מיליון דולרים. על בסיס טופיו הוקם בארץ מרכז פיתוח, שנסגר בסוף 2008.

בינואר 2008 הודיעה נט-אפ על רכישת חברת הסטארט-אפ אונרו (Onaro), החצי-ישראלית, שמפתחת פתרונות בתחום שירותי ניהול אחסון (SSM). סכום הרכישה נע בין 70 ל-90 מיליון דולרים.

בפברואר השנה רכשה דל (Dell) תמורת 12 מיליון דולרים את אקסנט (Exanet) הישראלית, העוסקת בניהול אשכולות איחסון.

בעשור האחרון רכשה יבמ כמה וכמה חברות הזנק ישראליות, בסכומים של עשרות מיליוני דולרים, חלקן הגדול בעולם האחסון. הרכישה הגדולה מכולן הייתה זו של XIV הישראלית, המפתחת מערכות אחסון מבוססות מיחשוב גריד, תמורת כ-300 מיליון דולרים, בסוף 2007. רכישה בולטת נוספת התבצעה באפריל 2008 אז קנתה יבמ את דיליג'נט הישראלית, שעסקה בפתרונות למניעת שכפול מידע, תמורת 165 מיליון דולרים. באותו חודש גם נרכשה FilesX על ידי יבמ תמורת 80 מיליון דולרים. זו האחרונה סיפקה פתרון לשחזור נתונים, עם מערכת להתאוששות מהירה של יישומים עסקיים קריטיים ושל שרתים הפועלים בסביבת מיקרוסופט (Microsoft).

לפני ימים אחדים הודיעה דל, כי היא מתכוונת לרכוש עד סוף החודש את אחת ממתחרותיה של סטורווייז, Ocarina Networks – חברה אמריקנית פרטית שמספקת טכנולוגיה לדחיסת תמונות ושאר נתונים בלתי מובנים, על מנת לפנות נפח אחסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים