עובדי אולפני זנימקס של מיקרוסופט מתכננים להתאגד

כ-300 בודקי תוכנה מעובדי האולפנים - הידועים בכותרי הגיימינג הפופולריים שלהם Skyrim ו-Fallout - החלו את היוזמה לאיגוד העובדים, שיהיה הראשון בענקית התוכנה מרדמונד אם יקבל אור ירוק

תכיר באיגוד עובדי זנימקס מדיה. הבעלים, מיקרוסופט.

איגוד עובדים חדש הולך וקורם עור וגידים בארה"ב. כ-300 מפתחים מאולפני זנימקס (ZeniMax) שבבעלות מיקרוסופט, האחראים על בקרת האיכות של משחקי החברה, מתארגנים בימים אלו להקים איגוד עובדים בשיתוף עם הגוף המייצג את עובדי התקשורת בארצות הברית, ה-CWA (ר"ת Communications Workers of America).

עובדי האולפנים – הידועים בכותרי הגיימינג הפופולריים שלהם Skyrim ו-Fallout – יצביעו האם להקים איגוד בשבועות הקרובים, ומיקרוסופט כבר הודיעה שתכיר מרצון בהתארגנות זו, אם רוב הבודקים יצביעו על הקמת האיגוד. בתרחיש שבו האיגוד מקבל אור ירוק ומוקם ללא בעיות, תהיה זו התאגדות העובדים הגדולה ביותר שהתרחשה בתעשיית המשחקים עד כה.

כזכור, ב-2020 החל ה-CWA לייצג גם עובדים מהתחום הטכנולוגי ומתחום משחקי הווידיאו.

שלא כמו במקרים אחרים, שבהם ענקיות טכנולוגיה התערבו במפורש כדי למנוע פעולות פנימיות לאיגוד – למשל במספר ניסיונות ותרחישי התאגדות עובדים דווח כי אמזון היתה עסוקה ניסיונות דומיננטיים לחבל במהלך – מיקרוסופט בחרה בדרך אחרת.

ביוני האחרון חתמה הענקית מרדמונד על הסכם ניטרליות בכל הנוגע באיגוד עובדים. ענקית התוכנה עשתה זאת מול ה-CWA, ויצרה הסכם שיכנס לתוקף החל מ-60 יום לאחר סגירת הרכישה שלה את אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) – מפתחת הכותרים המצליחים Call of Duty, וקנדי קראש. 

לפי ההודעה לתקשורת, ההסכם שנחתם אז משקף אמונה בסיסית של שני הארגונים החתומים עליו, לפיה יש לספק אפשרות לעובדים לבחור באופן חופשי והוגן לגבי ייצוגם באיגודי עובדים.

אולם הרכישה הזו, בסכום העתק 69 מיליארד דולר, עדיין נמצאת תחת עינם המפקחת של רגולטורים בכל רחבי העולם, ולכן אם היוזמה לאיגוד בזנימקס תתקדם ותצא לפועל בקרוב, הוא יהיה איגוד העובדים הראשון בענקית התוכנה מרדמונד.

CODE-CWA: מתאגדים בטכנולוגיה ובתחום הגיימינג

כריסטופר שלטון, נשיא ה-CWA, בירך על הצעד ה"היסטורי" הזה קדימה. לדבריו, "כשעובדים יכולים להצטרף לאיגוד ללא התערבות מטעם החברה שבה הם מועסקים, הם מסוגלים להשמיע את קולם במקום העבודה".

עובדי אבטחת האיכות של זנימקס למעשה יצטרפו לתנועת העבודה ההולכת וגדלה בתחום משחקי הווידיאו והטכנולוגיה בארצות הברית, בה כבר חברים עובדים מגוגל ומאקטיוויז'ן בליזארד ומעוד עשרות חברות. עובדים אלו התארגנו תחת הקמפיין לארגון עובדים דיגיטליים, המכונה CODE-CWA, כדי לייצר מקום עבודה טוב יותר עבור עצמם ועבור הקולגות שלהם.

שלטון גם פרגן לניטרליות של מיקרוסופט בתהליך, ולעובדה שעמדה בהתחייבויותיה, ואמר: "אנו משבחים את מיקרוסופט על שנשארה ניטרלית לאורך התהליך הזה ונתנה לעובדים להחליט בעצמם אם הם רוצים איגוד. החברה עומדת בהתחייבויות שהתחייבה בעקרונות העבודה שלה מוקדם יותר השנה, תוך שהיא שולחת מסר מהדהד לתעשיית משחקי הווידאו: הזכות לבחור באופן חופשי והוגן בייצוג באיגודיות חייבת להיות בידי העובדים – לא ההנהלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים