יואל רוט, בכיר טוויטר לשעבר: "מאסק מנהל את החברה כדיקטטור"

לפי רוט - ראש תחום היושרה, האמון והבטיחות בטוויטר, שעזב אותה אחרי שעברה לבעלות מאסק - סגנון הניהול החדש עלול לגרום לטעויות עסקיות, לאסונות ניהול תוכן ולאובדן תכונות הליבה, שנועדו כדי להגן על המשתמשים

פשוט לקח ממשתמש את שמו בפלטפורמה. אילון מאסק, הבעלים והיו"ר של X.

יואל רוט, מי שכיהן כראש תחום אמון ובטיחות בטוויטר עד כניסת אילון מאסק לנעלי הבעלים והמנכ"ל של החברה, החליט באחרונה לומר את דעתו על האיש שהשתלט על הציפור הכחולה ועל הסיכונים הכרוכים בהתנהלותו.

בראיון שהעניק לעיתונאית הטק האמריקנית קארה סווישר אתמול (ג'), טען רוט כי הפלטפורמה הולכת והופכת למסוכנת למשתמשיה. לאחר ההשתלטות של מאסק, צייץ רוט ואמר כי באופנים מסוימים בטיחות טוויטר השתפרה תחת בעלותו של המולטי-מיליארדר, אך כשנשאל אתמול בראיון, שהתקיים בכנס קרן נייט, האם הוא עדיין מרגיש כך, ענה מיידית: "לא", והודה בראיון כי דעתו השתנתה, כשנשאל האם עמדתו נשארה זהה לגבי ההיבטים הביטחוניים של טוויטר.

רוט הוא איש טוויטר ותיק, שהיה בין הקברניטים שניווטו את הפלטפורמה ושעמד מאחורי כמה מההחלטות הדומיננטיות בניהולה, כולל המהלך להשעות לצמיתות את המשתמש הפופולרי ביותר בהיסטוריה של הרשת החברתית המצייצת, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, בינואר 2021.

כזכור, טראמפ הורשה לשוב לפלטפורמה המצייצת אחרי הפיכת מאסק לבעליה, אך טרם חזר לשירות בטענה שאינו מוצא בכל טעם.

"ראינו את הדוגמה הכי ברורה שאפשר לאיך זה נראה כשדברים עוברים מהזירה המקוונת אל החוץ", אמר רוט שהתעקש כי הרחקת טראמפ עקב פריצת תומכיו לקונגרס האמריקני הייתה נכונה. "ראינו אנשים מתים בקפיטול".

מי נשאר לשמור על התוכן?

כעת רוט אמנם כבר לא בטוויטר, אבל יש לו לטענתו חששות גדולים מעתידו של השירות. לדבריו, לפני שמאסק השתלט על החברה, הועסקו כ-2,200 עובדים ברחבי העולם בניטור תוכן, אך כרגע אין לאיש מושג מה המספר של המנטרים וממתני התוכן, מכיון שמאסק עסק בפיטורים מאסיביים של יותר ממחצית עובדי החברה.

לדברי רוט, רוב המפרסמים פרשו מטוויטר לאחר שמאסק סילק כל כך הרבה מאנשיה, כולל אותו עצמו ומספר רב של עובדים שעסקו בניטור תוכן. למעשה הוא טען שהמפרסמים חוששים מפלטפורמה נטולת מעצורים שתתמלא בתוכן פרוע ומסוכן.

רוט סיפר מדוע נטש את החברה לפני שלושה שבועות ואמר לסווישר, "הגבול שלי היה אם טוויטר תתחיל להיות נשלטת על ידי דיקטטור, במקום לעקוב אחר הכללים". במצב הזה הוא חש כי "לא היה צורך שאשאר", כך לדבריו.

רוט התייחס בשיחה גם לסוגיית מנוי הפרימיום של טוויטר – מנוי שאפשר למשתמשים לשלם כדי לקבל סימון וי כחול לאימות בחשבון שלהם, כמו זה שהיה בעבר רק לסלבס, פוליטיקאים ולמוסדות רשמיים – ואמר שמאסק גלגל את ההצעה למרות שצוות האמון והבטיחות של טוויטר ייעץ לו שלא לעשות זאת.

כזכור, ההשקה הניבה בעיות חמורות עם שלל מתחזים שיצרו חשבונות מזויפים והתחזו לחברות ידועות כמו אלי לילי, נסטלה ולוקהיד מרטין. גם הפרשה הזו לא תרמה להישארות המפרסמים בפלטפורמה.

"זה יצא לגמרי מהמסלול, כפי שציפינו", אמר רוט על מדיניות אימות החשבונות, שבינתיים הוקפאה.

טען שטוויטר תחת מאסק מסוכנת. יואל רוט, לשעבר ראש תחום היושרה ומנהל מדור אמון ובטיחות בטוויטר.

טען שטוויטר תחת מאסק מסוכנת. יואל רוט, לשעבר ראש תחום היושרה ומנהל מדור אמון ובטיחות בטוויטר. צילום: לכידת מסך מטוויטר

מידע מוליך שולל על קורונה – ישאר בטוויטר

באחרונה פורסם בתקשורת כי טוויטר תחת שרביטו של מאסק לא תסיר מידע מוטעה לגבי נגיף או מגיפת הקורונה יותר. הדבר נודע מדפי מדיניות של החברה שעודכנו בחשאי. "החל מה-23 בנובמבר 2022, טוויטר כבר לא אוכפת את מדיניות המידע המטעה בנושא COVID-19", כך נכתב בהערה לפוסט בבלוג החברה מתאריך 12 בינואר 2021 ובדו"ח השקיפות שלה. שינוי הקונספט המשמעותי הזה, למשל, לא הוכרז רשמית בידי טוויטר, אלא זוהה על ידי משתמשיה.

"אני חושב שלא נשארו מספיק אנשים בחברה שיכולים לעשות את העבודה הזו כדי לעמוד בקצב של מה שקורה", הסביר רוט את סיבת שינויי המדיניות הללו לתפישתו.

רוט קרא למשתמשים לפקח בעצמם על המצב ולבחון האם תכונות אבטחה חשובות כמו חסימה, השתקה וציוצים מוגנים (ציוצים שרק העוקבים של המשתמש יכולים לראות) ימשיכו לתפקד כמתוכנן באתר. "אם הציוצים המוגנים יפסיקו לעבוד, זה סימן שמשהו מאוד לא בסדר", אמר.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לא כצעקתה....

    עזב ?!? נראה שנבעט משם... https://twitter.com/elonmusk/status/1601660414743687169

  2. שקר

    סכנה אמיתית זה הדמוקרטים שלוקחים את חופש הביטוי מנשיא אבל לא מטורוריסטים ומסיתים וניאו נאצים

  3. יואל רוט

    דמוקרט מסוכן, בעד צנזורה שמסכנת את חופש המידע בעד נרטיבים מוכתבים של המיינסטרים לכן פוטר!

  4. אין על מאסק

    יואל מי? פשוט מעולם לא שמעתי על האיש שזה עתה צץ וכבר החל להכפיש את מי שמחזיק בבאר שממנה הוא עד כה שתה. וכן, הטענות נגד מאסק... יאדה יאדה יאדה, אכלו לי שתו לי פיטרו לי... זה עסק פרטי, זה הבוס, קבלו את זה בהבנה. דמוקרטיה בטוויטר בפרט וברשתות החברתיות בכלל לא הייתה טרם אילון מאסק ואם כבר, המדיניות החדשה שמחיל מאסק על האתר הזה היא הדמוקרטיה, אפילו שמדובר בעסק פרטי - בניגוד למקודם כשטוויטר הייתה ציבורית וכל קובעי "חופש הביטוי" או שמא הצנזורים מטעם עצמם סתמו פיות לבוסים שלהם - הציבור. מאחל למפוטרי ולמתפטרי טוויטר בישראל, כמו בעולם, לא למצוא עבודה חדשה. במקום בהצלחה בהמשך דרככם - בכישלון. Go musk, show em the door. היו שלום ותודה על סתימת הפיות

  5. נחמיאס

    נו באמת. שום דבר לא השתנה מאז, כרגיל העובדים שפוטרו ממורמרים על הניהול החדש.

  6. פיני

    לא הבנתי, יש אנשים שהשתתפו עם אילון מאסק בתשלום של 44 מיליארד דולר?

אירועים קרובים