מאסק: "מספר הנרשמים החדשים לטוויטר – בשיא של כל הזמנים"

המפרסמים נוטשים, אך הבעלים החדש - שהכריז כי בכוונתו להפוך את טוויטר לרווחית ולהגדיל משמעותית את מספר משתמשיה - פרסם נתונים שמעידים, לכאורה, כי הוא נמצא בדרך הנכונה להגשמת יעדיו ● שיטת אימות חדשה בפתח

מאסק עומד לשחרר את הציפור ולתת לה לעוף לחופשי.

מאז שאילון מאסק השתלט על טוויטר, ב-27 באוקטובר האחרון, הפלטפורמה נתונה בטלטלה שעדיין לא ברור גם אם האם תשרוד אותה וגם איך תיראה בשוך הסערה. ואולם, מאסק, שנראה (עד כמה שהוא מסוגל) נחוש להביא את טוויטר לשגשוג, טוען כי כבר כעת מספר הנרשמים החדשים לרשת החברתית המצייצת גדל משמעותית. לפי דיווח חדש של רויטרס, המנכ"ל מאסק הודיע כי ההרשמות של משתמשים חדשים לפלטפורמת המדיה החברתית נמצאות "בשיא של כל הזמנים". עוד פרסם מאסק כי ההרשמות החדשות הללו עמדו בממוצע על יותר משני מיליון משתמשים ביום בשבעת הימים שבין ה-16 ל-23 בנובמבר – עלייה של 66% בהשוואה לאותו פרק זמ בדיוק ב-2021.

מאסק צייץ את הנתונים הללו ואחרים – הלקוחים מפרזנטציה שערך בטוויטר – אמש (ש'), ובפרסומו זה טען גם כי משך זמן הפעילות של המשתמשים בשירות שבר שיא, עם ממוצע של כמעט שמונה מיליארד דקות פעילות ביום בשבעת הימים האחרונים (במקרה זה מה-15 בנובמבר עד ה-22 בו), כשהנתון הזה מייצג עלייה של 30%, בהשוואה לאותו שבוע אשתקד.

בלאגן, מצבת עובדים מכווצת ומפרסמים נוטשים

אלא שהמידע האחרון מפתיע למדי, בהתחשב בכך שמאסק והרכש החדש שלו חווים עזיבה המונית של מפרסמים ומשתמשים, שנמלטים מהציפור הכחולה אל פלטפורמות אחרות בשל חששות לגבי מדיניות סימוני האימות הלא יציבה, ומכך שכוונת מאסק ליצור רשת חברתית "לכולם" ולצמצם צנזורה בטוויטר, תציף אותה בסופו של יום בדיבור שנאה וברעילות יתר.

כזכור, המולטי מיליארדר יצר ב-טוויטר מהומת עולם מאז השתלטותו על החברה לפני שבועות ספורים בלבד.

הבעיות התחילו בציוציו הרבים של מאסק, שכללו הודעות שונות ולעיתים סותרות אודות ניהול טוויטר החדש ועקרונותיו. אבל בעיקר השפיעה על השירות העובדה שמאסק פיטר את כל ההנהלה הקודמת ויותר ממחצית מ-7,500 העובדים שלה בתוך שבועיים-שלושה ממועד כניסתו לנעלי הבוס. הפיטורים בעקרון נבעו מדחיפות לקצץ בהוצאות החברה הרבות.

המהומה האחרת נסובה סביב כוונת הבעלים החדש וחסר המנוח להציע עבור תשלום חודשי של שמונה דולר בלבד וי אימות כחול לכל דכפין. אלא שכאמור, תכניות לחוד וביצועים מוצלים לחוד – בשבוע שעבר בישר מאסק כי הוא דוחה ללא הגבלת זמן את מודל המנוי החדש שהוא עצמו פיתח. מאסק אמר אז גם כי החבילה המכונה 'Twitter Blue' צריכה להתחיל להיות מוצעת למשתמשים רק "כשיהיה ביטחון רב שהפרופילים לא יזויפו עוד".

במקביל לכל ההתפתחויות הללו, לפי הארגון העצמאי Media Matters for America, מחצית מ-100 שותפי הפרסום המובילים בטוויטר השעו כעת או ציינו כי "ככל הנראה השעינו" את המודעות שנהגו לפרסם בה, בשל חששות ממה שהיא עוברת ותעבור תחת שרביט הבוס החדש.

כמה מהחברות הודיעו רשמית על החלטתן שלא לפרסם בטוויטר. בין הנוטשות: שברולט, פורד, ג'יפ, קינדריל, ואחרות. החברות הנותרות, על פי הניתוח של Media Matters, הן על תקן "פורשות שקטות", שפרסמו בעבר ברשת החברתית המצייצת – אך הפסיקו לתקופה משמעותית מאז שמאסק הפך לבעליה.

על פי הדיווח של Media Matters, נראה כי שבע חברות נוספות מאטות את הפרסום שלהן בפלטפורמה, ומודעותיהן כבר נעלמו ממנה לחלוטין כמעט.

עוד דווח כי 50 החברות שהפסיקו את הפרסום בפלטפורמה מייצגות הכנסות של יותר מ-750 מיליון דולר לטוויטר (ב-2022) וכמעט 2 מיליארד דולר בסך הכל מאז 2020.

יוצע גם בצבעי זהב ואפור. אימות ה-וי בטוויטר.

יוצע גם בצבעי זהב ואפור. אימות ה-וי בטוויטר. צילום: BigStock

ה'וי הכחול' יוצע גם בצבעי זהב ואפור

מאסק הכריז גם באחרונה על סימני אימות חדשים לחשבונות, שיותאמו לקבוצות משתמשים שונות בפלטפורמה, והודיע ​​שהרשת החברתית המצייצת "נוטה להתחיל" בהשקת וי האימות במתכונתו החדשה ביום ו' הבא.

כפי שכבר צוין, מדובר למעשה במנוי לשירות – חשבון פרימיום שיעניק לרוכשיו אימות לחשבונם. לפני עידן מאסק, אישים, גופים רשמיים וחברות קיבלו בטוויטר את סמל האימות בחינם, לאחר שנבדקו על ידי החברה. אלא שמאסק הודיע מיד אחרי העברת הבעלות לידיו כי הוא רוצה לבטל את השיטה הדו-שכבתית הזו "של האדונים והאיכרים". 

כעת נודע כי בקרוב יהיו כמה סימני וי בצבעים שונים – המציגים את המשתמשים כאומתים. לפי הדיווחים במדיה העולמית, וי בצבע זהב יהיה מיועד לתאגידים, וי אפור לממשלות, ו-וי כחול, בצבע שבעצם היה בשימוש קודם לסימון האימות בשירות – ישמש לצורך אימות של משתמשים יחידים. בנוסף ציין מאסק למוד הניסיון – שראה כיצד הענקת ה-וי הכחול כחלק מחבילת מנוי זול לפלטפורמה יצרה כאוס עצום ובלבול עקב רבבות מתחזים לחברות ולאישי ציבור – כי לפני שטוויטר תעניק לחשבונות את חותם האימות החדש, מי שיחפצו בו ייבדקו כדי לדעת שאין המדובר שוב בניסיון התחזות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים