עננים על ראשינו, הרוח איתן, קפיטן

יואב גולוב, מנהל השיווק של פינאאוט, מספר על הפלטפורמה שהחברה פיתחה לניתוח וניהול הוצאות בענן

רועי רבהון, מנכ"ל ומייסד פינאאוט.

"עם העלייה בשימוש בשירותי ענן ובשירותים משלימים נוספים, הולך וגובר הצורך בכלים שיאפשרו בקרה ותכנון על העלויות של השירותים הללו, ופה אנו נכנסים לתמונה", כך אמר יואב גולוב, מנהל השיווק של פינאאוט (Finout).

לדבריו, "השימוש בשירותי ענן הוא בליבת העיסוק של חברות הטכנולוגיה: כל ההתנהלות שלהן מבוססת על צריכת שירותי ענן שונים בהיקפים משתנים".

פינאאוט הוקמה בשנה שעברה על ידי שלושה: רועי רבהון, המנכ"ל, אסף ליואנו, מנהל מוצר ראשי, ויזהר גלבוע, מנהל טכנולוגי. הסטארט-אפ הישראלי, שפיתח פלטפורמה לניתוח וניהול הוצאות בענן, גייס עד כה, בשני סבבים, 18.5 מיליון דולר. בפרק הזמן הקצר מאז היווסדה, היא צברה כבר עשרות לקוחות, בהם ווקמי, ריסקיפייד, ו-Logz.io.

לדברי גולוב, "באמצעות חיבור לכל שירותי הענן בהם הלקוח הארגוני משתמש, לצד חיבור לשירותי ניטור, אנחנו אוספים את הנתונים בצורה אוטומטית ומציגים את כל המידע מרוכז בצורה מוכללת, ברורה להבנה, עם עדכונים בזמן אמת. הנתונים הגולמיים הופכים ללוחות מחוונים (דשבורדים) בהתאם לצורכי היחידות השונות בארגון. אנו מאפשרים גם לבצע ניתוחים מעמיקים יותר, למשל – מה העלות של לקוח מבחינת שירותי ענן, מהי העלות של רכיב כלשהו, או – כמה עלה להקים סביבת פיתוח חדשה".

גולוב הוסיף כי "בחברות רבות פשוט לא מנהלים את ההוצאות הללו. בחברות אחרות, התחילו לנסות ולהבין יותר טוב את מבנה העלויות, משימה מורכבת וקשה. חלקן בנו מערכות BI פנימיות, שדורשות משאבי פיתוח וגם תפעול שוטף". לדבריו, "יותר ויותר חברות מקימות  FinOps- צוותים בעלי ידע פיננסי מצד אחד ויכולות טכניות מצד שני, המסוגלים לבצע את הקישור הזה. התחום הזה עדיין חדש, והכלי שלנו מתאים לכל החברות בכל שלב".

"המערכת יכולה ללמד את החברות אף מעבר לניהול ההוצאות השוטף", ציין, "ניהול ההוצאות הוא רק השלב הראשון. המערכת מיועדת גם להנהלה, לכספים וגם לפיתוח. כל יחידה יכולה לראות את העלויות המדויקות ועל בסיסן – להתאים את ההתנהלות העסקית. כך, למשל, בדיקה מסוימת שהלקוח מריץ – רווחית כשהיא מבוצעת עד 100 פעמים בחודש ומעבר לזה היא הפסדית, אז אנו מסייעים ללמוד איך לשנות את התמחור של המוצר. בסביבות הפיתוח אנו מאשרים יכולת לראות את העלויות של משאבים בסביבות שונות ולהבין מה תהא המשמעות של כל רכיב, או להמליץ על אפשרויות לחיסכון בעלויות".

"המערכת שלנו", אמר גולוב, "יודעת לשקף תמונת מצב אמיתית בכל רגע. ברור שבתקופה בה חברות נדרשות להתאים את עצמן לתנאי שוק מאתגרים כלכלית, אז יש בחינה מעמיקה של כל סעיף תקציבי. המערכת שלנו הופכת את המידע הזה לחלק מההתנהלות העסקית השוטפת ומביאה ללקוחות את שינוי ההבנה העסקית של שירותי הענן".

"אנו מהווים חלק מרשת השותפים של AWS", סיכם גולוב, "השירות שלנו התחיל בניתוח העלויות של AWS, ועם הזמן הוספנו גם שירותי ענן נוספים. הפלטפורמה שלנו גם רצה על AWS בעצמה. גם נשתתף ב-re:Invent, כנס הלקוחות והשותפים העסקיים של ענקית הענן, אשר ייערך בשבוע הבא בלאס וגאס, שבו אמזון ווב סרביסס תציג לעשרות אלפי המשתתפים את היצע השירותים החדשים שלה בתחום. ניפגש עם חברי הקהילה, נערוך נטוורקינג וגם ניפגש במהלך הכנס עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים