כמחצית מהישראלים ישתמשו ב-VR לבחירת יעד החופשה הבא שלהם

ב-2022 עסקנו בחזרתו של ענף התיירות לחיינו, ואילו בשנת 2023 הדגש יהיה על המצאת הענף מחדש בצורה יצירתית - מה למשל כוללים החידושים הצפויים לנו? המחקר השנתי החדש של בוקינג חושף זאת

תהפוך לחלק מחווית התיירות. מציאות וירטואלית. אילוסטרציה.

בעידן הפוסט קורונה צצים טרנדים חדשים בענף התיירות: מיציאה לטיולים וירטואליים, דרך חופשות באזורים מבודדים, מפגשים עם תרבויות אחרות שישאירו הלם תרבות, יעדים שיעוררו רגשות נוסטלגיים, וכלה בחופשות בריאות וארוטיקה. פלטפורמת התיירות הדיגיטלית בוקינג (Booking.com) ערכה את המחקר השנתי שלה, המקיף ביותר שנעשה עד כה בנושא תחזיות לעולם התיירות, ומצאה טרנדים תיירותיים חדשים שלא משאירים מקום לדמיון.

על פי הנתונים של חברת התיירות, אנשים רבים ברחבי העולם מרגישים הרבה יותר אופטימיים בנוגע לאפשרות שיצאו לטיול או לחופשה במהלך 2023, בהשוואה לשנת 2022. אף על פי שעדיין יש חוסר יציבות מסוים ברחבי העולם בכל הנוגע לענף התיירות, כשני שלישי מהישראלים (66%) מעידים כי עדיין בוער בהם הרצון לצאת לטייל ובכוונתם לממש זאת. בתוך כך, נדמה כי הלך הרוח משתנה – אנשים שבעבר חשו תקווה לנפוש ולטייל, אשר הייתה משולבת בחוסר ודאות, מציגים כעת יכולת הסתגלות מרשימה למצב החדש. אם הסיפור המרכזי של 2022 היה חזרתו של ענף התיירות לחיינו, בשנת 2023 הדגש יהיה על המצאת הענף מחדש בצורה יצירתית.

בזמן שהתקופה הנוכחית מאופיינת בלא מעט סערות ותהפוכות עולמיות – כמו מלחמה, קיטוב חברתי שהולך ומתגבר, אינפלציה גואה וצורך דחוף לטפל בשינויי אקלים מדאיגים – אנשים מוצאים את עצמם מנסים לשלב בצורה הטובה ביותר בין הדברים שחשובים להם לבין אילוצי היומיום.

על מנת להבין כיצד עולם התיירות ימציא את עצמו מחדש ב-2023, ערכה בוקינג מחקר מקיף בשיתוף יותר מ-24,000 תיירים ותיירות מ-32 מדינות וטריטוריות, אשר על בסיסו שילבה את התובנות שלה בתור פלטפורמת תיירות דיגיטלית מובילה – והכל במטרה להציג כיצד משתנים הצרכים של התיירים בזמן שהם מנסים להסתגל לשינויים שעוברים על העולם, ולחשוף תחזיות על ענף התיירות הגלובלי.

על פי התוצאות נראה שהמטיילים ברחבי העולם ובישראל ילכו רחוק, ושום חשק או פנטזיה לא יישארו מחוץ לתחום.

תיירות וירטואלית כהכנה לנסיעה הפיזית. עיבוד ממחושב.

תיירות וירטואלית כהכנה לנסיעה הפיזית. עיבוד ממחושב. צילום: BigStock

דיגיטציה תיירותית: טיולים וירטואליים, תיירות במטאברס ועוד

כמחצית מהישראלים (47%) מספרים שבשנה הבאה הם יעשו שימוש במציאות המדומה, כדי למצוא השראה לטיול הבא שלהם. בתוך כך נדמה כי במהלך 2023 עולם התיירות ייכנס באופן משמעותי אל המרחב הווירטואלי והתלת-ממדי במטאברס (Metaverse), שמתפתח ומשתנה ללא הרף.

43% מהישראלים העידו כי הם היו רוצים להתנסות בחוויה תיירותית של כמה ימים באמצעות מציאות מדומה או מציאות רבודה. בשבילם מרחב המטאברס לא ישמש רק כדי לבחון את החוויה לפני הקנייה, אלא הם רואים בו גורם שיוכל לעשיר אותם בידע, יבדר אותם ויפתח עבורם את הדלת להרפתקה אינסופית.

בעתיד הקרוב התיירים והתיירות כבר לא יהיו כבולים על-ידי חוקי הפיזיקה, ויוכלו להתנסות בחוויות תיירותיות שונות, בשנה שבה עולמות המטאברס יתחילו ליצור 'עותקים' של היעדים שבהם אנשים רוצים לבקר ולהמציא אותם מחדש.

ואם מסתכלים אל מעבר ל-2023, טכנולוגיית המשוב ההפטי והשימוש במגע כדי לתקשר עם משתמשים אחרים יהפכו את התיירות הווירטואלית לחוויה סוחפת במיוחד, עם תחושת מגע בתלת-ממד שמדמה באופן משכנע את התחושה של גרגרי החול הרכים ואת חום השמש.

לדעת בוקינג, כל אלו יגרמו לתיירים להעז יותר בבחירות שהם מבצעים בעת תכנון חופשה בחיים האמיתיים, אחרי שחוו אותה קודם עם האווטארים שלהם בגרסת המטאברס – זו פונקציה שימושית במיוחד לכאלו שחוששים לנסות דברים חדשים.

בהתאם לזאת, מעל למחצית מהישראלים (55%) אמרו שיש סיכוי גבוה יותר שהם יסעו ליעדים שלא שקלו לבקר בהם בעבר, אם הם יוכלו לחוות אותם קודם בצורה וירטואלית.

למרות כל זאת, מרחב המטאברס עדיין לא ימנע מאנשים להזמין כרטיס ליעד הבא – מעל למחצית מהישראלים (54%) מאמינים שחוויה וירטואלית לא תספק אותם, ושהם בכל זאת ירצו לבקר פיזית ביעד בשלב מסוים.

עובדים ונוסעים

תופעה נוספת שאיתר המחקר השנתי של בוקינג חושפת כי אחרי שעובדי חברות וארגונים התנסו במדיניות 'עובדים מאיפה שרוצים' –שהפכה לנפוצה כמעט כמו חופשה שנתית – הם מעדיפים יותר ויותר להקדיש את זמן החופשה שלהם אך ורק לאסקפיזם מוחלט.

רבים מהנשאלים הישראלים (59%) רוצים שהחופשות שלהם יהיו נטולות עבודה לחלוטין ב-2023. למרות זאת, 57% מהישראלים העידו שהם אמנם לא מעוניינים לעבוד במהלך חופשה, אבל הם כן ישקלו בחיוב לצאת לנופש חברה.

בהקשר הזה, נראה שבשנת 2023 נסיעות העבודה יחזרו לסדרן, אבל בשונה מנסיעות העבודה שהתרגלנו לראות לפני הקורונה, העובדים מחפשים גם לשלב הזדמנויות לגיבוש עם שאר הצוות פנים מול פנים – והרחק מהמשרד – מה שמעיד על ביקוש הולך וגובר לנסיעות עבודה שמשלבות בין עסקים להנאה.

למעשה, 51% מהישראלים מצפים שהמעסיקים שלהם יתכננו עבורם נסיעות עבודה, שיחברו בין אנשים 'במציאות'. 59% מהישראלים אמרו שהם היו רוצים שהמעסיקים ישקיעו בנופשי חברה את הכסף שנחסך לארגון בעקבות המעבר לעבודה מרחוק או למודל עבודה היברידי. בתגובה לזה, ב-2023 נראה עלייה בפופולריות של יעדים חדשים שיארחו יותר נופשי חברה, דבר שיניב גם לחברות עצמן רווח לא קטן לאחר ש-57% מהישראלים ציינו כי הם מאמינים שביקור במקומות חדשים יעניק להם השראה ויסייע להם להיות יותר פרודוקטיביים בעבודה.

"ליהנות מחוויית התיירות שמתאימה להם בדיוק"

אריין דייק, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל שיווק בבוקינג: "השנים האחרונות לימדו אותנו שאי אפשר לקחת את התיירות כמובנת מאליה. לפי מחקר 'תחזיות לעולם התיירות' של השנה, מתחת לפני השטח מבצבצות התנהגויות פרדוקסליות מכוונות, שיגרמו לכולנו להרגיש יותר בנוח להיות במושב הנהג, כלומר בשליטה, כשמסביב יש חוסר יציבות חסר רחמים. הנתונים גם מצביעים על כך שהתיירות תהפוך לאמצעי שבעזרתו נחפש רגעים של שמחה ואסקפיזם בלי להתנצל על זה, מתוך רצון לנטרל את המציאות הקשה שעולה מדיווחי החדשות בפיד שלנו. בהקשר הזה, השאיפה שלנו ב-בוקינג לשנה הבאה ולזו שאחריה, היא להמשיך לעזור לכולם ולכולן ליהנות מחוויית התיירות שמתאימה להם בדיוק, בצורה יותר מותאמת אישית ובאופן שיאפשר להם להתחבר אליה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים