בקשה לייצוגית נגד אפל: אוספת דטה גם כשמבטלים את שיתוף הנתונים

תביעה שהוגשה נגד אפל לבית המשפט במחוז הצפוני של קליפורניה טוענת, כי החברה מפרה באופן עקבי את חוקי הפרטיות של המדינה ועוקבת אחרי נתונים למרות שמשתמשים בוחרים לא לאפשר שיתוף נתונים

קשוחה מול עובדיה. אפל.

באפל מדברים הרבה על פרטיות ואבטחה, אבל לפי תביעה חדשה שהוגשה נגד החברה, נראה שהיא בעצמה חטאה בעניין. בתביעה שהגיש לבית המשפט במחוז הצפוני של קליפורניה, עם בקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית, טוען התובע, כי החברה מפרה באופן עקבי את חוקי הפרטיות של המדינה.

לטענת התובע, למרות שמשתמשים בוחרים לא לאפשר שיתוף נתונים פרטי עם החברה, אפל בכל זאת עוקבת אחרי נתונים שנוצרים תוך השימוש שלהם במכשיר. מדובר בשתי הגדרות מרכזיות במערכת ההפעלה: "אפשר לאפליקציות לבקש לעקוב" וכן "שיתוף אנליטיקות". לטענת התובע, למרות ביטול האפשרויות, שפירושו שהוא לא מסכים לשיתוף נתונים –  החברה עושה זאת.

במקביל, בסדרת ציוצים בטוויטר, הראו חוקרי האבטחה הקנדיים טומי מיסק וטאלל חאג', ש-iOS שולחת כל מהלך שהמשתמשים מבצעים באפליקציות של אפל אל החברה מאחורי הקלעים. החוקרים מצאו את ההתנהגות הזאת בגרסת iOS 14.6 של ה-iPhone, וכמוזכר בכתב התביעה, זה קורה גם אם המשתמש בוחר לבטל את שיתוף הנתונים בפועל.

החברה, כך עולה מהבדיקה שבוצעה, יודעת אילו אפליקציות בדק המשתמש בחנות, גם אם לא הוריד אותן, ואפילו כמה זמן הוא שהה בעמוד של האפליקציה, והכל בזמן אמת. החברה גם יודעת איזו כתבות נקראו, ואפילו אילו מניות מעניינות את המשתמש – כך לטענת התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים