מילות הבאזזז האחרונות במחשוב הענן על במה אחת בברצלונה

הכאוס בענן, הענן החכם והענן הריבוני "כיכבו" בכנס הגדול הראשון של VMware באירופה מאז הקורונה, יחד עם שלל פתרונות וחידושים שהחברה מציעה●* סקירה

הכניסה למרכז הכנסים פירה דה ברצלונה,שם נערך הכנס.

VMware הכריזה השבוע שורה של הכרזות בכנס VMware Explore, שהתקיים בברצלונה (ושנקרא בעבר VMworld). בין ההכרזות: פתרונות תוכנה כשירות (SaaS) מוכנים לענן הריבוני, מודרניזציה של אפליקציות טבעיות בענן ויכולות מורחבות לניהול עננים, והדור החדש של הפתרון SD-WAN.

הכנס התקיים השבוע במרכז הכנסים הענק של ברצלונה, פירה, בפני אלפי אנשים. זאת, אחרי שנתיים של הפסקה ומעבר של הכנס לדיגיטל, בגלל הקורונה. ההשפעה של הקורונה אמנם עדיין ניכרה בכמות האנשים, הרצאות המפתח והסשנים, אבל החזרה לשגרה בהחלט הורגשה שם. לצד הכנס התקיימה תערוכה גדולה של חברות ענק טכנולוגיות וחברות טק קטנות יותר – חלקן שותפות של VMware.

בלגן אל מול ריבונות וחוכמה

שלוש מילות באזזז נשזרו כחוט השני באירוע: "כאוס בענן", "ענן חכם" ו-"ענן ריבוני". ב-VMware אומרים שמרוב דטה וטכנולוגיות בענן, ארגונים מתקשים להתמצא במה שיש בנכסים הדיגיטליים החדשים, מה שיוצר את אותו כאוס ענני. הגישה שעונה על זה, לשיטתם, היא הענן החכם – כמובן עם הפתרונות ש-VMware מציעה בעולם הזה. הם טוענים שהלוז של הענן החכם נמצא באופן בניית האפליקציות הארגוניות, האם הן ילידיות לענן (קלאוד נייטיב) או לא, וסוגיות הניהול והאבטחה המתבקשות. הענן הריבוני כבר מתקשר יותר לחשיבות של שמירת סודיות המידע – בין אם זה מטעמים לאומיים-רגולטוריים ובין אם מטעמים מסחריים.

אם כבר בענן ריבוני עסקינן, ל-VMware יש שותפויות עם 25 ספקים שלו – נתון כפול מזה שהיה לפני כשנה. בחברה אומרים כי בקרוב היא תתחיל בשיתוף פעולה עם ספק ענן ריבוני בישראל, אולם לא מסרה באיזו חברה מדובר.

משתתפים ב-VMware Explore 2022.

משתתפים ב-VMware Explore 2022. צילום: יניב הלפרין

נוסף לכך, הכריזה החברה על פתרונות חדשים בתחום: VMware Tanzu לענן הריבוני, חבילת Operations Compliance לעננים הריבוניים ופתרונות חדשים לאקו-סיסטם פתוח. על פי החברה, החידושים הללו, בתחום שירותי התוכנה כשירות הריבוניים, יאפשרו לשותפים לספק שירותים זהים לאלה המוצעים בענן הציבורי, בעודם מבטיחים שהנתונים מאובטחים יותר, מצייתים לרגולציה ומאוחסנים בגבולות הטריטוריאליים של המדינה שבה נמצא הלקוח. כמו כן, ציינו, הפתרונות מתאימים לעומסי עבודה מודרניים, מפשטים את התפעול על ידי ניטור רציף של ציות לרגולציה ותומכים במודרניזציה של הדטה – כל זאת עם סיכון נמוך יותר.

VMware Tanzu בענן הריבוני מאפשר לארגונים לבנות אפליקציות מודרניות, להריץ ולאבטח אותן ברמה גבוהה יותר באופן עקבי, בתשתית של ענן בבעלות מלאה ועם קונטיינרים ארגוניים המשולבים בפתרון. סל פתרונות Tanzu מפשט את תפעול הפלטפורמה ומשחרר את המפתחים לעשות את מה שהם יודעים – פיתוח – במהירות רבה יותר. Tanzu המוכן לענן הריבוני יסופק על ידי השותפים מהעננים הריבוניים של הדטה סנטרים שלהם – כשהם מנותקים לחלוטין מהאינטרנט.

מיד אשוב ל-Tanzu, אבל עוד קודם – כמה מילים על פתרון נוסף ש-VMware השיקה בכנס: Aria Operations לעננים הציבוריים והריבוניים. החבילה הזאת מסייעת לשותפי החברה לנטר באופן רציף ציות לרגולציה, כולל דיווח, תיקון ויכולות אוטומציה, שמבטיחים ציות לרגולציה ולקווים המנחים של הענן הריבוני של VMware.

Tanzu – לא רק לענן הריבוני

החברה הכריזה על יכולות חדשות בפתרונות Tanzu גם לאזורי מחשוב אחרים. החידוש הראשון הוא Tanzu Kubernetes Grid 2.1, שתומך בתשתית הענן של אורקל, נוסף על התמיכה הקיימת של המערכת ב-AWS, ב-Azure וב-vSphere. לדבריה, תמיכה זו מספקת ללקוחות גמישות ועקביות גדולים יותר בעת שהם פורסים אפליקציות בסביבות מרובות עננים. החידוש השני הוא Tanzu Mission Control, שמספק ללקוחות יכולות ניהול אוטומטיות מבוססות מדיניות ותמיכה באבטחה בעת שהם מרחיבים את הפריסה של אשכולות הקוברנטיס שלהם. עוד בחדשות: Tanzu Service Mesh Advanced מאפשר גילוי אוטומטי של אשכולות קוברנטיס, קישור מאובטח ביניהם וניצול התמיכה החדשה ב-GitOps כדי להעמיק את התפעול האחוד שלהם.

מי ינצח במרוץ?

מי ינצח במרוץ? צילום: יניב הלפרין

הכרזות נוספות של VMware היו על הרחבות לפתרונות ניהול העננים המרובים VMware Aria Hub ו-VMware Aria Graph. היכולות החדשות, המוצעות בחינם, מאפשרות ללקוחות להציג מלאי של משאבים בשני חשבונות של עננים שונים (AWS ו-Azure), למפות אותם, לסנן ולבצע בהם חיפושים. יכולת זו מאפשרת למשתמשים להבין את היחסים בין משאבים למשאבים, סוגי מדיניות ומרכיבים מרכזיים נוספים בסביבות הענן שלהם. חידושים נוספים כוללים אפשרות לזהות הפרות של אבטחת נתונים על פי מדדי CIS, וכן אפשרויות בקרה של העלויות שכרוכות בשימוש בעננים שונים. כמו כן, החברה הכריזה על גרסת בטה של Image Builder, המבוסס על מנוע ביטנאמי, שמבצע את האוטומציה של האריזה, האימות וההפצה של האפליקציות הכלולות בקטלוג של VMware.

פרויקט SD-WAN בתנובה

לבסוף, VMware הכריזה על הדור החדש של פתרון ה-SD-WAN שלה, שכולל את SD-WAN Client, במטרה לסייע לארגונים לאבטח באופן מהימן יותר ולספק יישומים, נתונים ושירותים בכל מקום שבו העובדים נמצאים, בכל רשת ובכל מכשיר. זאת, אומרים בחברה, מאחר שכדי להישאר תחרותיים, ארגונים נדרשים לעדכן את היישומים שלהם, לאמץ את הענן ההיברידי ולאפשר למשתמשים גישה ליישומים מהמשרד, מהבית או מכל מקום אחר.

הפלטפורמה החדשה כוללת ממשק אחיד, שממנף בינה מלאכותית ומקל על התפעול, לדברי אנשי VMware. מאפיינים נוספים שלה מקלים על המעבר לענן, שינוי דיגיטלי במקומות העבודה, פיתוח יישומים וקשר עם המכשיר הנייד הפרטי של העובד.

החברה הציגה פרויקט שנעשה באחרונה בתנובה להטמעת הגרסה החדשה של SD-WAN, כחלק מהמסע הדיגיטלי שענקית המזון הישראלית במקורה עוברת. ארז בן סעדון, מנהל תחום התשתיות והטכנולוגיות בתנובה, אמר כי "בתקופת השיא, בגל הראשון של הקורונה, חל גידול בצריכת המזון, וכתוצאה מכך חלה עלייה של פי שלושה בהזמנות. באותה העת היינו בעיצומו של תהליך החלפת מערכת המכירות של תנובה למערכת ענן, ובזמן קצר נדרשנו לספק זמינות מקסימלית וביצועים מיטביים למאות נציגות, שעבדו הן ממקום העבודה והן מהבית. דרישות נוספות של תנובה כללו שיפור מערך ההמשכיות העסקית ויכולת התחקור, המדידה והעמידה ביעדים, ניטור, שיפור חוויית המשתמש, שרידות מלאה, קישוריות חכמה לשירותי ענן ויציבות עסקית – יעדים שהושגו על ידי הטמעת ה-SD-WAN".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים